រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ដើម្បីឲ្យបងប្អូនដែលចូលមកជូនដំណើរ និងរង់ចាំទទួលអ្នកដំណើរនៅអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិភ្នំពេញកាន់តែងាយស្រួល ខណៈដែលអាកាសយានដ្ឋានកាន់តែមមាញឹកនោះ ក្រុមហ៊ុនគ្រប់គ្រងអាកាសយានដ្ឋាននេះបានវិនិយោគទឹកប្រាក់ចំនួន១លានដុល្លារអាមេរិកបន្ថែម ដើម្បីពង្រីកចំណតរថយន្ដ និងបំពាក់ប្រព័ន្ធសុវត្ថិភាពឲ្យកាន់តែទំនើបឡើង ។
នៅក្នុងសន្និសីទសារព័ត៌មានមួយកាលពីព្រឹកថ្ងៃទី១៤ សីហា កន្លងមក លោកស្រី Chloe Lapeyre ប្រធានគ្រប់គ្រងទូទៅនៃអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិភ្នំពេញ បានឱ្យដឹងថា ការបង្កើនចំណតយានយន្តបន្ថែម ជាមួយនឹងការបំពាក់ប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងសុវត្ថិភាពនៅក្នុងអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិភ្នំពេញនេះ ដើម្បីឲ្យភ្ញៀវដែលចូលមកជូនដំណើរ និងរង់ចាំអ្នកដំណើរកាន់តែមានភាពងាយស្រួល ។
លោកស្រីនិយាយថា ៖« ពីមុន យើងបានពង្រីកនូវចំណតរង់ចាំចេញដំណើរ និងចំណតរង់ចាំត្រលប់មកវិញជាបន្តបន្ទាប់ ។ តមកទៀត ដោយសារតែកំណើនអ្នកដំណើរការឆ្លងកាត់ច្រើន ធ្វើឲ្យអ្នកដែលមកជូនដំណើរ ក៏ដូចជាអ្នកដែលមកចាំទទួលដំណើរបងប្អូនពីក្រៅប្រទេស ក៏ច្រើនដែរ និងសុទ្ធតែត្រូវប្រើប្រាស់ចំណតយានយន្ត ដូច្នេះហើយទើបយើងបានគិតគូរដល់ចំណុចនេះ ក៏មានគម្រោងពង្រីកចំណត និងដាក់ប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងច្បាស់លាស់ និងកាន់តែទំនើប » ។
លោកស្រីបន្តថា ក្រៅពីការពង្រីកសេវាកម្មសាធារណៈនៅក្នុងអាកាសយានដ្ឋាននេះហើយ ក៏មានទំនាក់ទំនងខាងក្រៅជាមួយរដ្ឋ ដូចជាសេវាកម្មរថយន្តក្រុងសាធារណៈរបស់សាលាក្រុង និងមានការតភ្ជាប់រថភ្លើងរបស់រដ្ឋពីចំណតទៅកាន់កណ្ដាលរាជធានីភ្នំពេញជាដើម ។
លោកស្រីនិយាយបន្តថា ៖« រាល់ការប្រើប្រាស់សេវាកម្មថ្មីទាំងនេះ អតិថិជនត្រូវបង់ប្រាក់ជាមុន ។ ចំពោះរថយន្តគ្រប់ប្រភេទ អាចសំចតបានត្រឹមតែ១៥ទៅ២០នាទីប៉ុណ្ណោះ លើពីនេះគឺត្រូវគិតប្រាក់បន្ថែមទៅតាមម៉ោង និងពេលដែលអ្នកត្រូវចេញដំណើរពីចំណតក្នុងព្រលាន ។ សម្រាប់សេវាគិតប្រាក់មាន២ប្រភេទ អតិថិជនអាចជ្រើសរើសយកការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធកាតពណ៌ស្វាយ ឬប្រើប្រាស់សេវាកម្មធម្មតា គឺ
ពេលចូលត្រូវចុចយកបង្កាន់ដៃផ្ញើ និងមុនពេលចាកចេញត្រូវយកបង្កាន់ដៃនោះទៅបង់ប្រាក់ជាមុន »។
លោកស្រីបន្ថែមថា ចាប់ពីពេលតទៅ រាល់ការគ្រប់គ្រងសម្រាប់ប្រព័ន្ធសេវាកម្មសាធារណៈ គឺត្រូវប្រើម៉ាស៊ីនជំនួសកម្លាំងមនុស្សវិញ ដូចនេះហើយ លែងមានភាពរញ៉េរញ៉ៃ និងតម្រូវឲ្យភ្ញៀវនៅឈររង់ចាំដូចមុនទៀតហើយ ។ អ្នកស្រីថា ៖« ភ្ញៀវចូលត្រូវបង់ប្រាក់រួច បើករថយន្ដចេញតែម្ដង ឬបង់លុយរួច អាចប្រើប្រាស់សេវាកម្មនោះបានហើយ»។
លោកស្រីបញ្ជាក់ថា បច្ចុប្បន្ននេះ នៅព្រលានយន្តហោះអន្តរជាតិភ្នំពេញ បានពង្រីកចំណតរថយន្តរហូតដល់ទៅ៤៥០កន្លែង ខណៈក្នុង១ថ្ងៃមានរថយន្តចេញ-ចូលប្រមាណជា៣.០០០គ្រឿង ហើយមានចំណតម៉ូតូ២កន្លែង ចំណតភ្ញៀវ និងចំណតបុគ្គលិក ។ ក្រៅពីនេះ មានចំណតតាក់ស៊ី ចំណតរថយន្តក្រុង ចំណតរថភ្លើង និងចំណតម៉ូតូកង់បី នៅដាច់ដោយឡែកពីគ្នា ។
លោកស្រីបន្ថែមថា ៖« ចំពោះប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងដែលត្រូវបំពាក់នៅក្នុងអាកាសយានដ្ឋាននេះ ត្រូវចំណាយប្រាក់ប្រមាណ១លានដុល្លារ តែសម្រាប់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទាំងមូលនៅក្នុងអាកាសយានដ្ឋាននេះ ត្រូវចំណាយទឹកប្រាក់ប្រមាណ១០លានដុល្លារអាមេរិក តែវាបានចាប់ផ្ដើមអនុវត្ត៤ឆ្នាំកន្លងមកហើយ » ។
យោងតាមក្រុមហ៊ុនអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិកម្ពុជា បច្ចុប្បន្ននេះ អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិភ្នំពេញ មានក្រុមហ៊ុនដែលបានធ្វើប្រតិបត្តិការហោះហើរ និងចុះចតចំនួន ប្រមាណជាង៣០ក្រុមហ៊ុន ហើយថ្មីៗនេះក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ចិន ក៏គ្រោងនឹងបន្ថែមជើងហោះហើរត្រង់របស់ខ្លួនមកកម្ពុជាផងដែរ ដែលនឹងធ្វើឲ្យអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិមួយនេះកាន់តែមមាញឹកថែមទៀត ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ