ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

មតិ​ខ្លះ​ស្នើ​បំពាក់​កាមេរ៉ា​នៅ​បន្ទប់​ពីឡុត​ក្រោយ​ហេតុ​ការណ៍​ធ្លា.ក់​យន្ត​ហោះ​ឥណ្ឌា

1 នាទី មុន

ទី​ក្រុង​ញូដេលី៖ សំណុំ​រឿង​ធ្លាក់​យន្ត​ហោះ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​អាកាស​ចរណ៍​អ៊ែ​ឥណ្ឌា (Air India)​មិន​ទាន់​បិទ​បញ្ចប់​នៅ​ឡើយ​ទេ​ព្រោះ​វា​ជា​មេរៀន​ដែល​វិស័យ​អាកាស​ចរណ៍​ទូទាំង​ពិភព​លោក​កំពុង​ជជែក​ដេញ​ដោល​គ្នា​យ៉ាង​ផុល​ផុស​។ ឥឡូវ​នេះ​មតិ​ខ្លះ​យល់​ថា​គេ​គួរ​តែ​បំពាក់​កាមេរ៉ា​សុវត្ថិ​ភាព​នៅ​ក្នុង​បន្ទប់​អ្នក​បើក​បរ​បន្ថែម​ពី​លើ​ប្រអប់​ខ្មៅ​ដែល​បំពាក់​នៅ​ក្នុង​នោះ​រួច​ហើយ​។ តាម​ពិត​ ការ​លើក​ឡើង​នេះ​មិន​មែន​ទើប​តែ​ពេល​នេះ​ទេ​ ប៉ុន្តែ​ធ្លាប់​មាន​អ្នក​បំផុស​គំនិត​នេះ​តាំង​ពី​មួយ​ទស​វត្ស​មុន​មក​ម៉្លេះ​។ ស្ថាប័ន​អន្តរ​ជាតិ​ដ៏​មាន​ឥទ្ធិ​ពល​មួយ​ឈ្មោះ​សមាគម​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ជើង​អាកាស​អន្តរ​ជាតិ​ (IATA)…

ទី​ក្រុង​ញូដេលី៖ សំណុំ​រឿង​ធ្លាក់​យន្ត​ហោះ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​អាកាស​ចរណ៍​អ៊ែ​ឥណ្ឌា (Air India)​មិន​ទាន់​បិទ​បញ្ចប់​នៅ​ឡើយ​ទេ​ព្រោះ​វា​ជា​មេរៀន​ដែល​វិស័យ​អាកាស​ចរណ៍​ទូទាំង​ពិភព​លោក​កំពុង​ជជែក​ដេញ​ដោល​គ្នា​យ៉ាង​ផុល​ផុស​។ ឥឡូវ​នេះ​មតិ​ខ្លះ​យល់​ថា​គេ​គួរ​តែ​បំពាក់​កាមេរ៉ា​សុវត្ថិ​ភាព​នៅ​ក្នុង​បន្ទប់​អ្នក​បើក​បរ​បន្ថែម​ពី​លើ​ប្រអប់​ខ្មៅ​ដែល​បំពាក់​នៅ​ក្នុង​នោះ​រួច​ហើយ​។ តាម​ពិត​ ការ​លើក​ឡើង​នេះ​មិន​មែន​ទើប​តែ​ពេល​នេះ​ទេ​ ប៉ុន្តែ​ធ្លាប់​មាន​អ្នក​បំផុស​គំនិត​នេះ​តាំង​ពី​មួយ​ទស​វត្ស​មុន​មក​ម៉្លេះ​។

ស្ថាប័ន​អន្តរ​ជាតិ​ដ៏​មាន​ឥទ្ធិ​ពល​មួយ​ឈ្មោះ​សមាគម​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ជើង​អាកាស​អន្តរ​ជាតិ​ (IATA) ថ្លែង​ថា​មាន​ហេតុ​ផល​រឹង​មាំ​ដែល​ថា​គួរ​ណាស់​ពិចារណា​​​បំពាក់​កាមេរ៉ា​នៅ​ក្នុង​បន្ទប់​អាកាស​យានិក​ដើម្បី​កត់​ត្រា​សកម្ម​ភាព​របស់​អាកាស​យានិក​។ ធ្វើ​ដូច្នេះ​ យើង​បាន​ទាំង​សំឡេង​ដែល​កត់​ត្រា​​នៅ​ក្នុង​ប្រអប់​ខ្មៅ​ផង និង​បាន​ទាំង​រូប​ភាព​ដែល​ថត​ដោយ​កាមេរ៉ា​សុវត្ថិ​ភាព​ផង​។​

នៅ​ក្នុង​ករណី​​ធ្លាក់​យន្ត​ហោះ​អ៊ែរ​ឥណ្ឌា​​​ច្បាស់​ណាស់​ថា​កុង​តាក់​បង្ហូរ​ប្រេង​​​បាន​កាច់​ចុះ​​ពិត​មែន​ដើម្បី​បិទ​ប្រព័ន្ធ​ប្រេង​ទៅ​កាន់​ម៉ាស៊ីន​យន្ត​ហោះ​។ អីចឹង​ហើយ​បាន​ជា​យន្ត​ហោះ​ទើប​តែ​ហើប​​​កង់​ពី​ដី​ប្រហែល​ជាង​៤០​វិនាទី​ក៏​សំកាំង​នៅ​លើ​អាកាស​ និង​ធ្លាក់​មក​ដី​វិញ​។ សំណួរ​​ថា​តើ​អាកាស​យានិក​មាន​ចេត​នា​​​កាច់​កុង​តាក់​ប្រេង​​ ឬ​យ៉ាង​ណា​? គេ​មិន​​​ទាន់​ដឹង​នៅ​ឡើយ​ទេ​។

​​លទ្ធ​ផល​ស៊ើប​អង្កេត​​របស់​ការិយាល័យ​ស៊ើប​​អង្កេត​ឧបទ្ទវ​ហេតុ​​ធ្លាក់​យន្ត​ហោះ​​ឥណ្ឌា​ (AAIB) នាំ​ឱ្យ​គេ​ចោទ​ជា​សំណួរ​ថានៅ​ក្នុង​ចំណោម​អាកាស​យានិក​ទាំង​២​នាក់​នោះ​ មួយ​​ណា​ជា​អ្នក​​កាច់​កុង​តាក់​បង្ហូរ​ប្រេង​។ រឿង​កាច់​កុង​តាក់​ប្រាកដ​ជា​កាច់​ហើយ​។ ប៉ុន្តែ​មិន​ដឹង​ម្នាក់​​​ណា​។ តាម​រយៈ​សំឡេង​ដែល​ស្រាវ​ចេញ​ពី​ក្នុង​ប្រអប់​ខ្មៅ គេ​ស្ដាប់​ឮ​សំឡេង​អាកាស​យានិក​ធំ​ (កាពីទែន) សួរ​​ទៅ​អាកាសយានិក​រង​ថា​ម៉េច​បាន​បិទ​កុង​តាក់​ប្រេង? ពេល​នោះ អាកាស​យានិក​រង​តប​ថា​គាត់​មិន​បាន​បិទ​កុង​តាក់​ទេ​។

សេណារីយោ​អាច​មាន​៣​ធំ​ៗ​ ទី​១​អាកាស​យានិក​រង​មិន​បាន​កាច់​កុង​តាក់​ពិត​មែន​ ទី​២​ គាត់​អាច​នឹង​កាច់​កុង​តាក់​ ប៉ុន្តែ​គាត់​ប្រកែក​ថា​មិន​បាន​កាច់​កុង​តាក់ និង​ទី​៣​អាកាស​យានិក​ធំ​ (កាពីទែន) ជា​អ្នក​កាច់​កុង​តាក់ រួច​ហើយ​គាត់​ធ្វើ​ពើ​ជា​សួរ​អាកាស​យានិក​រង​។ ​ត្រង់​ចំណុច​នេះ​ហើយ​ដែល​មាន​មតិ​ស្នើ​សុំ​ឱ្យ​បំពាក់​កាមេរ៉ា​នៅ​ក្នុង​បន្ទប់​អាកាស​យានិក​។ ​ឧបមា​ថា​បើ​មាន​កា​មេ​រ៉ា​នៅ​ក្នុង​បន្ទប់​នោះ​ប្រហែល​​ជា​ងាយ​ស្រួល​វិនិច្ឆ័យ​កាន់​តែ​ច្បាស់​ថា​តើ​មាន​សកម្ម​ភាព​អ្វី​កើត​ឡើង​។

ករណី​នេះ​មិន​សា​មញ្ញ​ពេក​ទេ​។ ឥឡូវ​នេះ សមត្ថ​កិច្ច​ឥណ្ឌា​បន្ត​តាម​ដាន​ប្រវត្តិ​សុខ​ភាព​របស់​អាកាសយានិក​ថែម​ទៀត។​​ ​ជា​ពិសេស តាម​ដាន​សុខ​ភាព​ផ្លូវ​ចិត្ត​ក្រែង​លោ​ពួក​​គាត់​មាន​ជំងឺ​ធ្លាក់​ទឹក​ចិត្ត​ ឬ​មាន​វិបត្តិ​អ្វី​មួយ​។ ឬ​មិន​ដូច្នេះ​ទេ​ ​ពួក​គាត់​អាច​នឹង​ជឿ​លង់​ទៅ​តាម​ការ​អូស​ទាញ​របស់​ក្រុម​ភេរវ​កម្ម​ណា​មួយ​។ បើ​ដូច្នេះ​មែន​ សំណុំ​រឿង​នេះ​កាន់​តែ​វែង​ឆ្ងាយ​មែន​ទែន​ហើយ​ព្រោះ​វា​មិន​ត្រឹម​តែ​ជា​ការ​ធ្វើ​អត្ត​ឃាត​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ​ ប៉ុន្តែ​ជា​អំពើ​ភេរវ​កម្ម​តែ​ម្ដង​។​

​ករណី​អាកាស​យានិក​ធ្វើ​អត្ត​ឃាត​ និង​នាំ​អ្នក​ដំណើរ​១​កប៉ាល់​​​​ហោះ​ទៅ​ស្លាប់​ជា​មួយ​ដែរ​​មិន​​មែន​ជា​រឿង​ថ្មីទេ​​​។ ឧទាហរណ៍ ករណី​ធ្លាក់​យន្ត​ហោះ​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​អាកាស​ចរណ៍​អាល្លឺ​ម៉ង់​ជើ​មេន​វីង (Germanwing) ជើង​ហោះ​ហើរ​៩៥២៥​កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​២៤ ខែ​មីនា ឆ្នាំ​២០១៥​​ជា​ការ​ធ្វើ​អត្ត​ឃាត​របស់​អាកាស​យា​និក​សុទ្ធ​សាធ​តែ​ម្ដង​។ មុន​ដំបូង​ កាពីទែន​ធំ​បើក​ទ្វារ​ចេញ​ទៅ​បន្ទប់​ទឹក​។ រំពេច​នោះ​ឃើញ​ឱកាស​ល្អ​ អាកាយានិក​រង​ក៏​បិទ​ទ្វារ​ចាក់​សោ​ពី​ខាង​ក្នុង​ និង​កាច់​ចង្កូត​យន្ត​ហោះ​ជិះ​បុក​ភ្នំ​តែ​ម្ដង​។

​​ងាក​មក​ករណី​​ធ្លាក់​យន្ត​ហោះ​ឥណ្ឌា​នៅ​អាមេ​ដា​បាត (Ahmedabad) ដែល​បណ្ដាល​ឱ្យ​​ស្លាប់​អ្នក​ជិះ​នៅ​ក្នុង​យន្ត​ហោះ​២៤១​នាក់​ និង​អ្នក​រស់​នៅ​ក្បែរ​កន្លែង​ធ្លាក់​យន្ត​ហោះ​​១៩​នាក់​ទៀត​។ ​អ្នក​ជំនាញ​យល់​ថា​បើ​សិន​បាន​បំពាក់​កាមេរ៉ា​នៅ​ក្នុង​បន្ទប់​អ្នក​បើក​បរ​​ប្រហែល​ជា​ជួយ​បាន​ច្រើន​ក្នុង​ការ​ស៊ើប​អង្កេត​។ ជា​ពិសេស​ ការ​ស៊ើប​អង្កេត​អំពី​សុខ​ភាព​ផ្លូវ​ចិត្ត​របស់​អាកាស​យានិក​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ