នៅពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ជនជាតិចិនបានបើកភោជនីយដ្ឋានអាហារចិន និងភេសជ្ជៈចិន កាន់តែច្រើននៅកម្ពុជា ពិសេសនៅទីក្រុងភ្នំពេញ និងខេត្តព្រះសីហនុ ។ កាលពីទស្សវត្សរ៍នៃឆ្នាំ២០០០មក ហាងចិនមិនមានច្រើនប៉ុន្មានទេនៅកម្ពុជា ។…
នៅពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ជនជាតិចិនបានបើកភោជនីយដ្ឋានអាហារចិន និងភេសជ្ជៈចិន កាន់តែច្រើននៅកម្ពុជា ពិសេសនៅទីក្រុងភ្នំពេញ និងខេត្តព្រះសីហនុ ។
កាលពីទស្សវត្សរ៍នៃឆ្នាំ២០០០មក ហាងចិនមិនមានច្រើនប៉ុន្មានទេនៅកម្ពុជា ។ ប៉ុន្តែក្រោយពេលទេសចរជនជាតិចិនសម្រុកខ្លាំងមកកម្ពុជាអំឡុងចុងទស្សវត្សរ៍នៃឆ្នាំ២០១០ ពោល គឺមុនការរីករាលដាលនៃមេរោគកូវីដ១៩ មានជនជាតិចិនផ្ទាល់មកវិនិយោគបើកភោជនីយដ្ឋាន និងហាងភេសជ្ជៈធំៗសំដៅបម្រើ និងផ្តល់សេវាកម្ម តែសម្រាប់ជនជាតិចិនផ្ទាល់ ប៉ុន្តែពេលនេះហាងទាំងនោះមួយចំនួនក៏ទាក់ទាញភ្ញៀវជាប្រជាជនកម្ពុជាដែរ ។
ទិដ្ឋភាពទាំងនេះ អាចមើលឃើញតាមបណ្តាផ្លូវសំខាន់ៗជាច្រើន ដូចជា ផ្លូវមហាវិថីមុនីវង្ស ផ្លូវនៅខាងត្បូងកាស៊ីណូណាហ្កា និងម្តុំផ្លូវជាច្រើននៅតាមតំបន់សង្កាត់បឹងកេងកងមួយជាដើម ។ នៅពេលនេះហាងអាហារចិន តាំងពីស៊ុប សាច់អាំង ភេសជ្ជៈ កាហ្វេ តែ រហូតដល់ហាងនំ ពោល គឺកំពុងរីកដាល ហើយហាងទាំងនោះ គឺមួយចំនួនដំណើរការដោយជនជាតិចិន ដែលលក់ទំនិញដែលសុទ្ធតែផលិតផលចិន ។ ហាងទាំងនោះ មានគោលដៅទាំងជនជាតិចិននៅកម្ពុជា និងប្រជាជនកម្ពុជាផងដែរ។ ហាងមួយចំនួនរកស៊ីកាក់កប ខណៈហាងមួយចំនួនទៀតក៏ឃើញបិទទ្វារដោយសារការរកស៊ីខាតផងដែរ ។
ពលរដ្ឋខ្មែរមួយរូប នៅរាជធានីភ្នំពេញមួយរូប បាននិយាយថា កាលពីប៉ុន្មានថ្ងៃមុនកូនៗ របស់គាត់រំអុកខ្លាំងពេកក៏ចូលទៅហាងស៊ុបចិនមួយកន្លែង ដោយមួយឆ្អែតម្នាក់គេគិត ជាង១០ដុល្លារ ប៉ុន្តែអ្វីដែលចម្លែក គឺរាល់ភេសជ្ជៈនៅក្នុងហាងនោះ គឺសុទ្ធតែជារបស់ចិនទាំងអស់ ។ លោកបានឲ្យដឹងថា តម្លៃនោះសមរម្យទេ ហើយបុគ្គលិកក៏ខ្មែរដែរ ។ តៃសំខាន់ភេសជ្ជៈតាំងពីទឹកក្រូច ស្រាបៀរ គ្រឿងកំប៉ុងផ្សេងៗរហូតដល់ទឹកបរិសុទ្ធ គឺជាផលិតផលចិន ។
យុវជនម្នាក់ដោយអះអាងប្រាប់ត្រឹមឈ្មោះថា រដ្ឋា បានឲ្យដឹងថា ជាទូទៅប្រសិនបើហាងនោះជាហាងដែលថៅកែចិន មិនថា ហាងធំម៉ាស៊ីនត្រជាក់ ឬសាច់អាំងតាមផ្លូវទេ គ្រឿងកំប៉ុង និងសម្ភារៈប្រើប្រាស់រួមទាំងក្រដាសជូតមាត់សឹងតែទាំងអស់ផលិតនៅប្រទេសចិន។
រដ្ឋា បានឲ្យដឹងថា «ហាងចិនឥឡូវសម្បូរណាស់ តាំងពីមីទាញ ស៊ុប អាំងបន្លែ ពពែអាំង សព្វយ៉ាង ហើយប្លែកៗ… ហើយតម្លៃក៏សមរម្យដែរឥឡូវ » ។ ការដែលជនជាតិចិនចុះមកប្រឡូកនៅក្នុងជីវភាពសាមញ្ញ ដើម្បីប្រមូលចំណូលនៅកម្ពុជាពីស្រទាប់ពលរដ្ឋទូទៅដូចជាពលរដ្ឋខ្មែរ នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា គឺជារឿងមួយ ប៉ុន្តែនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍ក៏កំពុងតែមានបាតុភូតសង្គមថ្មីបែបនេះផងដែរ ។
តាមសេចក្តីរាយការណ៍របស់កាសែត Nikkei Asia បានឲ្យដឹងថា ហាងអាហារយីហោចិនបានបង្ហាញពីការកើនឡើងបីដងក្នុងអាស៊ាន ក្នុងរយៈពេល២ ឆ្នាំកន្លងមកនេះ ។ ប្រភពដដែលបានឲ្យដឹងថា វត្តមានហាងអាហារ និងភេសជ្ជៈចិនតាំងពីហាងកាហ្វេឡើង គឺកើនសម្បើមនៅសិង្ហបុរី ម៉ាឡេស៊ី និងប្រជាជាតិអាស៊ីអាគ្នេយ៍ផ្សេងទៀត ។ កាសែតនេះបានពិពណ៌នាថា ប្រជាជននៅអាស៊ីអគ្នេយ៍បានកំពុងតែដណ្តើមដង្ហើមគ្នាដកជាមួយនឹងជនជាតិចិន ។
តាមសេចក្តីរាយការណ៍ដដែលកាលពីឆ្នាំ២០២២ គេអង្កេតទៅឃើញថា ហាងអាហារចិននៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍មានប្រមាណជា១៨០០កន្លែងទេ តែនៅឆ្នាំ២០២៤ គឺកើនឡើងដល់ទៅ ៦.១០០កន្លែង៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ