ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ព្រះឥន្ទ្រ​ជា​អ្នក​រំដោះ​ទឹកភ្លៀង​ពី​អសុរ សង្គ្រោះ​ផែនដី​ពី​គ្រោះ​រាំង​ស្ងួត

1 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

ទំនាក់ទំនង​រវាង​ព្រះឥន្ទ្រ និង​ទឹកភ្លៀង
ព្រះឥន្ទ្រ​ គឺ​ជា​អាទិទេព​ គ្រប់គ្រង​លើ​​ទេពនិករ​ផ្សេង​ៗ​លើ​ឋាន​សួគ៌ ។ ព្រះ​អង្គ​ ក៏​មាន​តួនាទី​ជា​ទេព​ខាង​​ចម្បាំង ជា​អ្នក​បង្អុរ​ទឹកភ្លៀង និង​ជា​ទេព​ប្រចាំ​ទិស​ខាងកើត

ទំនាក់ទំនង​រវាង​ព្រះឥន្ទ្រ និង​ទឹកភ្លៀង
ព្រះឥន្ទ្រ​ គឺ​ជា​អាទិទេព​ គ្រប់គ្រង​លើ​​ទេពនិករ​ផ្សេង​ៗ​លើ​ឋាន​សួគ៌ ។ ព្រះ​អង្គ​ ក៏​មាន​តួនាទី​ជា​ទេព​ខាង​​ចម្បាំង ជា​អ្នក​បង្អុរ​ទឹកភ្លៀង និង​ជា​ទេព​ប្រចាំ​ទិស​ខាងកើត ។

បើ​តាម​ឯកសារ​សារមន្ទីរ​ជាតិ នៅ​ក្នុង​សិល្បៈ​ខ្មែរ ​ការ​បង្ហាញ​ទម្រង់​ព្រះឥន្ទ្រ ជា​និច្ចកាល​តែង​តែ​​ឆ្លាក់​គង់​នៅ​​លើ​យាន្ត​ជំនិះ​របស់​ព្រះ​អង្គ គឺ​ដំរី​ក្បាល​​បី ​ដែល​មានឈ្មោះ​ថា ​«​ឰ​រាវ​ត​» ។ កេតនភណ្ឌ ​របស់​ព្រះ​អង្គ ​មាន​ដូច​ជា ​៖ គ្រា.ប់​រន្ទះ​(​វ​ជ្រ​), ស័ង្ខ, ធ្នូ , ព្រួញ និង​ផ្លែ​សន្ទូច ។ ក្នុង​បរិបទ​ជំនឿ​ខ្មែរ​និយម​គោរព​ប្រតិបត្តិ​ព្រះឥន្ទ្រ​ តាំងពី​បុរាណ​ រហូត​មក​ដល់​បច្ចុប្បន្ន ដ្បិត​គេ​ឃើញ​មាន​រូបចម្លាក់​បង្ហាញ​អំពី​វត្តមាន​​របស់​ព្រះឥន្ទ្រ​នៅ​តាម​ប្រាសាទ ក៏​ដូច​ជា ​គំនូរ​នៅ​តាម​វត្ត​អារាម​នានា ។

មាន​ទេវ​កថា​​មួយ​ចំនួន ​បាន​តំណាល​ទាក់ទង​នឹង​ព្រះឥន្ទ្រ ​ថា ៖ មាន​អសុរ​ឈ្មោះ «​វ្រិ​ត្ត្រ​» ប្រមូល​ទឹក​យក​​ទៅ​ទុក ធ្វើ​ឲ្យ​កើត​គ្រោះ​រាំង​ស្ងួត​នៅ​លើ​ផែនដី ។ ដោយ​យល់​ហេតុ​ខាងលើ​នេះ​ ទើប​ព្រះឥន្ទ្រ​ ទ្រង់​យក​​គ្រា.ប់​រន្ទះ​ចោល​ទៅ​អសុរ​នោះ​ បង្កើត​បានជា​ផ្លេកបន្ទោរ ហើយ​ភ្លៀង​ក៏​បង្អុរ​ធ្លាក់​ចុះ​មក ។ ឈុត​ឆាក​ត្រង់​ព្រះឥន្ទ្រ​ គង់​លើ​ដំរី​ក្បាល​បី​ ចោល​គ្រាប់​រន្ទះ​ទៅ​អសុ​រៈ​នេះ ​តែង​​តែ​និយម​បង្ហាញ​នៅ​លើ​ហោជាង និង​ផ្តែរ​ប្រាសាទខ្មែរ​សម័យ​អង្គរ ។

ជាក់ស្តែង ​តាម​រយៈ​សមុច្ច័យ​សារមន្ទីរ​ជាតិ​កម្ពុជា​ មាន​ផ្តែរ​ប្រាសាទ (​ក​.1663) មាន​ប្រភព​មក​ពី​ខេត្តបាត់​ដំបង ស្ថិត​ក្នុង​សម័យ​អង្គរ និង​ផ្តែរ​ប្រាសាទ (​ក​.2086) មាន​ប្រភព​មក​ពី​វត្ត​បទុម​បុប្ផារាម​ (​វត្ត​ខ្នារ​) ស្ថិត​ក្នុង​ភូមិ​ខ្នារ ឃុំ​ស្នាម​ព្រះ ស្រុក​បាកាន ខេត្តពោធិ៍សាត់ ស្ថិត​ក្នុង​រចនាបថ​បាខែង ។ សព្វថ្ងៃ​​នេះ ផ្តែរ​ទាំង​ពីរ​នេះ ​កំពុង​ដាក់​តាំង​បង្ហាញ​នៅ​ចន្លោះ​របៀង​នៃ​សាល​សម័យ​អង្គរ និង​ក្រោយ​សម័យ​អង្គរ សារមន្ទីរ​ជាតិ ។

ក្រៅ​អំពី​ការ​បង្ហាញ​ចម្លាក់​ព្រះឥន្ទ្រ​ចោល​គ្រា.ប់​រន្ទះ​នៅ​លើ​ផ្តរ​ប្រាសាទ យើង​ក៏​ឃើញ​មានការ​បង្ហាញ​ឈុត​​ឆាក​នេះ ​នៅ​លើ​ហោជាងប្រាសាទ​នា​សម័យ​អង្គរ ។ ជាក់ស្តែង​ការ​បង្ហាញ​ចម្លាក់​យ៉ាង​រស់​រវើក ត្រង់​​ឈុត​ព្រះឥន្ទ្រ​ចោល​គ្រា.ប់​រន្ទះ​នៅ​លើ​ហោជាង​មួយ​ នៃ​ប្រាសាទបន្ទាយស្រី​នា​ស​.​វ​.​ទី​១០​នៃ​គ​.​ស​.​។ វត្តមាន​របស់​រូប​ព្រះឥន្ទ្រ​ក្នុង​សិល្បៈ​ខ្មែរ ជា​ជំនឿ​មួយ​ដែល​ចង់​បង្ហាញ​ពី​ការ​ទាក់ទង​ជិត​ស្និទ្ធ​រវាង​ទេព និង​ទឹកភ្លៀង ៕ ដោយ ៖ ស​.​ភ​.​រ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ