ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ប្រវត្តិ​រាហូ និង​ជំនឿ​របស់​ជនជាតិ​ខ្មែរ

1 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

​រាហូ​ជា​តួអង្គ​ទេវ​កថា​មួយ​នៅ​ក្នុង​រឿង​កូរ​សមុទ្រ​ទឹកដោះ ។ ជនជាតិ​ខ្មែរ​យើង​មាន​ជំនឿ​ទៅ​លើ​រាហូ ជាក់ស្ដែង​តែងតែមាន​ឆ្លាក់​រូប​រាហូ​នៅ​តាម​សំណង់​នានា ដូច​ជា​ ៖ វត្ត​អារាម ជាដើម

រាជធានី​ភ្នំពេញ​ ៖ ​រាហូ​ជា​តួអង្គ​ទេវ​កថា​មួយ​នៅ​ក្នុង​រឿង​កូរ​សមុទ្រ​ទឹកដោះ ។ ជនជាតិ​ខ្មែរ​យើង​មាន​ជំនឿ​ទៅ​លើ​រាហូ ជាក់ស្ដែង​តែងតែមាន​ឆ្លាក់​រូប​រាហូ​នៅ​តាម​សំណង់​នានា ដូច​ជា​ ៖ វត្ត​អារាម ជាដើម ។

បើ​តាម​ឯកសារ​សារមន្ទីរ​ជាតិ មានរឿង​តំណាល​ថា ពួក​យក្ស និង​ពួក​ទេវតា កូរ​សមុទ្រ​ទឹកដោះ​ ដើម្បី​យក​​ទឹកអម្រឹត​មក​ផឹក​ ហើយ​​​ក្លាយជា​អមតៈ ។ ការ​កូរ​នោះ​ ភាគី​ទាំង​សង្ខាង​សន្មត់គ្នា​ថា​ ប្រសិនបើ​រាល់​​វត្ថុ​អ្វី​ដែល​និម្មិត​អំឡុង​ពេល​កូរ អណ្តែត​មក​ភាគី​ណានោះ​ វត្ថុ​ទាំងនោះ​នឹង​ជាក​ម្មសិ​ទិ្ធ​របស់​ភាគី​ខាង​​នោះ ។

ទឹកអម្រឹត​ក៏​បាន​និម្មិត​ចេញ​មក និង​ក្លាយជា​កម្មសិទ្ធិ​របស់​ពួក​ទេវតា ។ រាហូ​ ជា​យក្ស​ បាន​​មក​បន្លំ​យក​ទឹកអម្រឹត​នោះ​ផឹក រីឯ​ព្រះចន្ទ្រ និង​ព្រះអាទិត្យ​យល់​អំពី​ដំណើរ​នេះ ក៏​បាន​ប្រាប់​ទៅ​ព្រះ​នារាយណ៍ ហើយ​ទ្រង់​ក៏​ចោល​​កងចក្រ ទៅ​រក​រាហូ ខណៈ​រាហូ​ បាន​លេបទឹក​អម្រឹត​ត្រឹម.​ក ។ ដោយសារ​តែ​​អំណាច ​នៃ​ទឹកអម្រឹត​ដែល​រាហូ​បាន​លេប​ត្រឹម​.ក​នោះ​ ធ្វើ​ឲ្យ​រាហូ​នៅ​រស់​ត្រឹម​.ក​បែប​នេះ​មក ។

រាហូ ឬ​គេ​ស្គាល់​មួយ​បែប​ទៀត​ថា ព្រះ​កាល ជា​ទេព​មួយ​ប្រចាំ​ទិសឦសាន ដែល​ជា​និមិត្តរូប​នៃ​ការ​ស្លា.ប់ និង​កើត ។ លើស​ពី​នេះ ​រាហូ​ក៏​តំណាង​ឲ្យ​ពេលវេលា​ ពោល​គឺ​យប់​ និង​ថ្ងៃ ។

គំនិត​ដែល​រាហូ​ ទាក់ទង​នឹង​ការ​កើត និង​ការ​ស្លា.ប់​នេះ គឺ​មានការ​ទាក់ទង​ជាមួយ​ចន្ទ្រគ្រាស ​(​ភាគច្រើន​​គេ​និយាយ​ថា ​រាហូ​ចាប់ច័ន្ទ​​រ​) និង​សូរ្យគ្រាស ។ ច័ន្ទ​​គ្រាស ​គឺ​នៅ​ពេល​ដែល​រាហូ​លេប​​ព្រះ​ច័ន្ទ​ និង​សូរ្យគ្រាស​នៅ​ពេល​ដែល​រាហូ​លេប​ព្រះអាទិត្យ ។ អំឡុង​ពេល​រាហូ​លេប​ព្រះច័ន្ទ ឬ​ព្រះអាទិត្យ វា​ធ្វើ​ឲ្យ​កើត​ជា​ភាព​ងងឹត​ ដែល​តំណាង​ឲ្យ​សេចក្តីស្លា.ប់ ហើយ​ពេល​ដែល​រាហូ​ខ្ជាក់​ព្រះ​ច័ន្ធ ឬ​ព្រះអាទិត្យ​មក​វិញ​ ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ពន្លឺ​ឡើង​ម្តងទៀត គឺ​តំណាង​ឲ្យ​ការ​កើតឡើង​វិញ ។

បច្ចុប្បន្ន​ ការ​បង្ហាញ​អំពី​រាហូ​ មាន​ជា​គំនូរ​នៅ​តាម​វត្ត ព្រះ​វិហារ ចេតិយ និង​នៅ​លើ​វត្ថុ​ដែល​មាន​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ពិធី​សាសនា ឬ​ជំនឿ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​សេចក្តីស្លា.ប់ និង​បុណ្យស.ព​ជាដើម ។ នៅ​ក្នុង​សិល្បៈ​ខ្មែរ រាហូ និយម​ឆ្លាក់​បង្ហាញ​តាំងពី​សម័យ​បុរាណ​មក​ម្ល៉េះ មាន​ដូច​ជា​ ៖ ចម្លាក់​ក្បាច់លម្អ​នៅ​តាម​ប្រាសាទ ជាពិសេស​នៅ​លើ​ផ្តែរ និង​ហោជាង សសរ​ផ្អោប ទ្រនាប់​ក្បាច់​ត្របកឈូក ជើង​ទម្រ ចម្លាក់​នៅ​តាម​វត្ត ខ្លោងទ្វារវត្ត នៅ​លើ​មឈូស និង​ទូ​បុស្បុក ។

ចម្លាក់​រាហូ ឃើញ​ឆ្លាក់​បង្ហាញ​ក្នុង​ទម្រង់ និង​បច្ចេកទេស​ខុស​ៗ​គ្នា ដោយ​ខ្លះ​ឆ្លាក់​ជា​ចម្លាក់​ក្រឡោត​ទាប ខ្លះ​គូស​ជា​រូប​រាហូ​ឲ្យ​ឃើញច្បាស់ និង​ខ្លះ​ទៀត​ឆ្លាក់ ឬ​គូស​បន្ស៊ី​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ក្បាច់​សន្លឹក ផ្សេង​ៗ សឹង​តែ​មើល​មិនដឹង​ថា​ ជា​រាហូឡើយ ៕ ដោយ ៖ ស​.​ភ​.​រ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ