រាជធានីភ្នំពេញ ៖ តារាចម្រៀងលោក សុះ ម៉ាច មានប្រតិកម្មចំពោះផលិតកម្មក្នុងស្រុកមួយដែលយកបទចម្រៀងឪពុករបស់លោក គឺបទ «ខាន់ស្លាឥតន័យ» ទៅកែទំនុកច្រៀងថ្មី ។
ជាមួយនឹងការបញ្ចេញប្រតិកម្មដនោះលោកសុះ ម៉ាច បានអំពាវនាវដល់បណ្តាស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ និងបណ្តាផលិតកម្មនៅក្នុងស្រុកនានា សូមឈប់យកបទចម្រៀងពីដើមប្តូរទំនុកច្រៀង និងកែបទភ្លេងជាដើម ។
ប្រតិកម្មរបស់លោកសុះ ម៉ាច ដែលជាឈាមជ័រតែមួយគត់បន្តអាជីពចម្រៀងពីឪពុករបស់ខ្លួនគឺលោកសុះ ម៉ាត់ ធ្វើឡើងបន្ទាប់ពីបទចម្រៀងមួយបទមានចំណងជើងថា «លើលោកនេះមានអ្នកណាចង់ក្រ » បកស្រាយដោយតារាចម្រៀងលោកខេម នៅក្នុងផលិតកម្មថោន យកលំនាំតាមបទ «ខាន់ស្លាឥតន័យ» ច្រៀងដោយលោកសុះ ម៉ាត់ តែកែទំនុកច្រៀងថ្មី និងបទភ្លេងចាស់ ។
លោកសុះ ម៉ាច បានចាត់ទុកបទចម្រៀងដែលច្រៀងដោយលោក ខេម គឺជាការខុសឆ្គងមួយដោយយកបទចម្រៀងរបស់ឪពុកលោកមានចំណងជើងថា «ខាន់ស្លាឥតន័យ» កែទំនុកច្រៀងថ្មី បន្ទាប់ពីលោកបានសំណូមពរជា រឿយៗកុំឲ្យធ្វើដូច្នេះ ។
លោកសុះ ម៉ាច បានសរសេរសារប្រតិកម្មចំពោះរឿងនោះបង្ហោះលើទំព័រហ្វេសប៊ុកដែលមានខ្លឹមសារថា «ខ្ញុំសូមសំណូមពរ និងសំពះអង្វរដោយគោរពចំពោះក្រសួងវប្បធម៌ ផលិតកម្ម អ្នកនិពន្ធទំនុកច្រៀង ព្រមទាំងអ្នកនិពន្ធបទភ្លេងមួយចំនួនដែលនិយមយកបទចម្រៀងពីសង្គមចាស់ ជាពិសេសបទចម្រៀងរបស់លោកឪពុកខ្ញុំមកប្តូរទំនុកច្រៀង កែបទភ្លេង សូមមេត្តាផ្អាក និងបញ្ឈប់ជាបន្ទាន់ ។ បើលោកអ្នកមិនជួយអភិរក្សថែរក្សាទេ សូមមេត្តាកុំជួយបំផ្លាញ ។ ខ្ញុំបាទមិនយកបទចម្រៀងទាំងអស់របស់លោកឪពុកខ្ញុំទៅបញ្ចូលក្នុងកម្មសិទ្ធិបញ្ញាទេ ដោយទុកជាសម្បត្តិសាធារណៈទៅចុះ ព្រោះបទចម្រៀងរបស់ឪពុកខ្ញុំនៅសល់តិចណាស់ តែក៏មិនមែនមានន័យថាទុកឱ្យអស់លោកយកបទទាំងនោះទៅកែប្តូរទំនុកច្រៀងស្រេចតែនឹងចិត្តនោះទេ ។
កាលពីអំឡុងទសវត្សទី៨០ និងទី៩០ អ្នកចម្រៀងមួយចំនួនដូចជាលោកកែវ សារ៉ាត់, លោកអោម គឹមហ៊ែល, លោកធឹង សុន និងអ្នកចម្រៀងដទៃទៀតយកបទចម្រៀងរបស់ឪពុកខ្ញុំទៅកែ និងប្តូរទំនុកច្រៀងដូចជា បទ «ផ្ញើកងចងដៃ» និងបទ «ខាន់ស្លាឥតន័យ» ជាដើម ។ ខ្ញុំបាននិយាយសំណូមពរជា រឿយៗថា មេត្តាកុំយកបទចម្រៀងរបស់ឪពុកខ្ញុំទៅកែនិងប្តូរទំនុកទៀតអី តែហាក់មិនទទួលយកសំណូមពររបស់ខ្ញុំទាល់តែសោះ ។ ថ្មីៗនេះមានផលិតកម្មមួយ (សូមមិនបញ្ចេញឈ្មោះ) បានយកបទចម្រៀង «ខាន់ស្លាឥតន័យ» (ពីមុនលោកធឹង សុន យកទៅប្តូរទំនុកច្រៀងជាបទ «ដឹកប្រពន្ធទៅរាំ» ) ទៅកែប្តូរទំនុកច្រៀង គឺបទ «ក្នុងលោកនេះមានអ្នកណាចង់ក្រ» ដែលរូបខ្ញុំផ្ទាល់ជាកូនមិនហ៊ានយកបទរបស់ឪពុកខ្ញុំទៅកែឡើយ ។
ការធ្វើបែបនេះនាំឱ្យមានការភ័ន្តច្រឡំដល់មនុស្សជំនាន់ក្រោយថា ជាបទរបស់អ្នកផ្សេង មិនមែនជាបទរបស់ឪពុកខ្ញុំទៅវិញ ។ តើវិស័យសិល្បៈចម្រៀងយើងសព្វថ្ងៃនេះមុជមិនជ្រៅទៅមិនឆ្ងាយឬ បានជានាំគ្នាយកតែបទចាស់ៗ និងបទបរទេសមកកែ និងចម្លងធ្វើឱ្យអាប់អោនដល់វិស័យសិល្បៈជាតិដូច្នេះ ម្តេចមិនខំសាងស្នាដៃដោយខ្លួនឯងឱ្យបានច្រើនដើម្បីយុគសម័យរបស់ខ្លួនទៅ ! ឯណាទៅគុណភាពសិល្បៈចម្រៀងយើងសព្វថ្ងៃ ?
ខ្ញុំក៏សូមគោរពកោតសរសើរដោយស្មោះអស់ពីដួងចិត្តចំពោះអ្នកនិពន្ធមួយចំនួនដែលលោកបានខំបង្កើតស្នាដៃ ដោយខ្លួនឯង ពិតៗ។ ឈប់ផ្តេកផ្តួលទៅតាមពាក្យដែលនិយមថា ប្រទេសយើងទើបតែងើបពីសង្គ្រាម យើងខ្វះធនធានមនុស្សតទៅទៀតទៅ ។ ពីឆ្នាំ១៩៧៩មកដល់ឥឡូវ៣៦ឆ្នាំហើយ យើងមិនមែនកូនក្មេងទៀតទេ ! គួរធ្វើអ្វីជាស្នាដៃរបស់ខ្លួនឱ្យបានច្រើនទៅ ដើម្បីទុកជាប្រវត្តិសាស្ត្រ និងជាកេរដំណែលដល់អ្នកជំនាន់ក្រោយ ។ គួរមើលគំរូដល់វរកវីនិពន្ធជំនាន់មុនខ្លះផង ។ ខ្ញុំមិនជឿថាកូនខ្មែរជំនាន់នេះខួរក្បាលក្រិននោះទេ ! (បើមិនជួយអភិរក្សថែរក្សាទេ សូមមេត្តាកុំជួយបំផ្លាញ) ។ គួរគិត និងអាណិតដល់ម្ចាស់ស្នាដៃដើមផង តែបើបានហូបផ្លែឈើគេហើយកុំភ្លេចអរគុណដល់ម្ចាស់ចម្ការផង » ។
ជាការកត់សម្គាល់នេះមិនមែនជាលើកទីមួយទេដែលផលិតកម្មថោនបានលើកយកបទចម្រៀងពីដើមមកកែទំនុកច្រៀងថ្មីឲ្យលោក ខេម ច្រៀង ដោយកន្លងមកបទចម្រៀងដែលមានចំណងជើងថា «ជីវិតក្មេងពាល» ក៏បានយកលំនាំបទភ្លេងចាស់ដែរ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ