រាជធានីភ្នំពេញ៖ នៅមួយរយៈចុងក្រោយនេះមូលនិធិរូបិយវត្ថុអន្ដរជាតិ ហៅកាត់ថា(IMF) បានបង្ហាញរបាយការណ៍របស់ខ្លួនថាប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជាប្រមាណ២លាននាក់កំពុងប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ ហើយធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា (NBC) ក៏បានរកឃើញថា ៧៦% នៃប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជាបាននឹងកំពុងប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ ។
ដូច្នេះតើមកដល់បច្ចុប្បន្ននេះមានប្រជាពលរដ្ឋប៉ុន្មានភាគរយទៀតមិនទាន់បានប្រើប្រាស់សេវារហិញ្ញវត្ថុ? ប្រធានសមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា លោក គា បូរាណ បានមានប្រសាសន៍ក្នុងសន្និសីទមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជាប្រចាំ២០១៩ កាលពីថ្មីៗនេះថា តាមរបាយការណ៍របស់មូលនិធិរូបិយវត្ថុអន្តរជាតិ (IMF) (ត្រីមាសទី២ ឆ្នាំ២០១៩) បានរកឃើញថាប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជាប្រមាណ២លាននាក់កំពុងប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ ក្នុងវិស័យមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ហើយពួកគេអាចធ្វើការសន្សំប្រាក់ និងប្រកបអាជីវកម្មផ្សេងៗនាពេលអនាគត (សូមបញ្ជាក់ថាប្រជាពលរដ្ឋទាំងនោះភាគច្រើនពុំមានគណនីក្នុងមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុនោះទេក្នុងពេលអតីតកាល)។ មូលនិធិរូបិយវត្ថុអន្តរជាតិ ក៏បានចាត់ទុកថា បរិយាប័ន្នហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជាមានការវិវត្តល្អ ដោយបញ្ជាក់ថាបទពិសោធន៍នេះអាចជាករណីសិក្សាសម្រាប់ប្រទេសផ្សេងៗនៅក្នុងតំបន់។
លោកបានបន្តថា យោងតាមរបាយការណ៍របស់ធនាគាជាតិ នៃកម្ពុជានៅឆ្នាំ២០១៦ ចំនួន៧៦% នៃប្រជាជនកម្ពុជាបានប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ ក្នុងនោះ៥៩%កំពុងប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធធនាគារផ្លូវការ ក្នុងនោះ SMART PHONE បានដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការពង្រីកការប្រើបាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា។ នៅឆ្នាំដដែលធនាគារពិភពលោក បានដាក់ប្រទេសកម្ពុជាទៅជាប្រទេសដែលមានចំណូលមធ្យមកំរិតទាប ក្នុងនោះ SMART PHONE បានដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការពង្រីកក្នុងការប្រើបាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា។
លោក គា បូរាណ បានមានប្រសាសន៍ថា «ខ្ញុំសូមបញ្ជាក់ជូនថា ប្រជាជនកម្ពុជាចំនួនប្រមាន ២៩% ពុំទាន់បានប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុនៅទ្បើយ នេះជាការប្រឈមដែលទាមទារឱ្យមានការយកចិត្តទុកដាក់ពីសំណាក់រាជ្យរដ្ឋាភិបាល ប្រតិបត្តិករ និងដៃគូអភិវឌ្ឍទាំងអស់នៅក្នុងវិស័យហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជាដើម្បីចូលរួមចំណែកលើកស្ទួយបរិយាប័ន្នហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា»។ បើតាមប្រធានសមាគមរូបនេះគិតត្រឹមត្រីមាសទី៣ឆ្នាំនេះមានប្រជាពលរដ្ឋប្រមាណ២,៥លាននាក់បានប្រើប្រាស់សេវាសន្សំនៅតាមគ្រឹះស្ថានមានទឹកប្រាក់ប្រមាណ៣,៥លានដុល្លារអាមេរិក។
លោកក៏បានសង្កត់ធ្ងន់ថា គិតមកត្រឹមត្រីមាសទី៣ នៅឆ្នាំ២០១៩នេះ ប្រជាពលរដ្ឋប្រមាណ២លានគ្រួសារបានទទួលសេវាហិរញ្ញវត្ថុពីគ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ក្នុងនោះមានដូចជា សេវាកម្ចី សេវាសន្សំ សេវាផ្ទេរប្រាក់ និងទូទាត់ជាដើម។ ជាមួយគ្នានេះដែរ ប្រជាពលរដ្ឋប្រមាណ ២,៥លានគ្រួសារបាននឹងកំពុងប្រើប្រាស់សេវាសន្សំមានទំហំទឹកប្រាក់ប្រមាណ៣,៥លានដុល្លារអាមេរិក។ វិស័យនេះបានផ្តល់ប្រាក់កម្ចីដល់ប្រជាពលរដ្ឋប្រមាណ ៦.០០០លានដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិក តាមរយៈការិយាល័យតំណាងប្រមាណ១.៤០០កន្លែង និងមានបុគ្គលិកបម្រើការងារសរុបប្រមាណ ៣០.០០០នាក់ នៅទូទាំង២៥ រាជធានី-ខេត្ត នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា»។
លោកបានលើកឡើងថា បច្ចុប្បន្ននេះ សមាគមមានសមាជិកសរុបចំនួន១០៣គ្រឹះស្ថាន ក្នុងនោះមានគ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុទទួលប្រាក់បញ្ញើចំនួន៧ គ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុចំនួន៦៥ គ្រឹះស្ថានភតិសន្យាហិរញ្ញវត្ថុចំនួន៨ និងគ្រឹះស្ថានឥណទានជនបទចំនួន២៣។ សមាគមក៏បានដាក់ឱ្យអនុវត្តនូវគំនិតផ្តួចផ្តើមសំខាន់ៗមួយចំនួនដើម្បីរួមចំណែកដល់ការអភិវឌ្ឍបរិយាប័ន្នហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា៖១-)អនុស្សារណៈនៃការយោគយល់គ្នាស្តីពីគោលការណ៍ផ្តល់ប្រាក់កម្ចីក្រុងព្រះសីហនុ,២-)ក្រមស្តីពីការផ្តល់ប្រាក់កម្ចីមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុប្រកបដោយសមធម៌,៣-) គោលការណ៍គាំពារអតិថិជនរបស់ SMART Campaign,៤-) គម្រោងអប់រំផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុសម្រាប់អតិថិជន និង៥-) មូលនិធិទំនាក់ទំនងជាដើម៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ