រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ដើម្បីលើកម្ពស់ប្រព័ន្ធទូទាត់ឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើងនៅក្នុងប្រទេសនិងកម្រិតតំបន់ឱ្យមានភាពងាយស្រួលជូនប្រជាពលរដ្ឋនិងធុរកិច្ចកម្ពុជានិងម៉ាឡេស៊ី ទាំងពីរមិនចាំបាច់ប្រើប្រាស់សេវាភាគីទីបី ឬតតីជននោះ ខណៈកម្រៃសេវាម្តងៗអស់ពី២០ទៅ៣០%នៃទំហំសាច់ប្រាក់សរុបបើសិនពលរដ្ឋទ្វេភាគីមានប្រព័ន្ធបាគងរបស់ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជានៅក្នុងទូរស័ព្ទដៃ។
លោកស្រី ជា សិរី អគ្គនាយកបច្ចេកទេសនៃធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា មានប្រសាសន៍កាលថ្ងៃទី១០ ខែតុលា ក្នុងពិធីចុះអនុស្សរៈយោគយល់ស្តីពីការលើកកម្ពស់ការទូទាត់និងផ្ទេរប្រាក់ឆ្លងដែនរវាងធនគារជាតិនៃកម្ពុជានិងធនាគារក្នុងស្រុកមួយថា នៅពេលកន្លងមកពេលរដ្ឋខ្មែរ គាត់ចង់ផ្ញើរប្រាក់ត្រឡប់មកកម្ពុជាវិញតាមមធ្យោបាយមួយចំនួនអាចតម្លៃសេវាមានកម្រិតខ្ពស់។ ជូនកាលផ្ញើម្តងកម្រៃសេវាអាចអស់ពី២០% ទៅ ៣០% នៃទំហំទឹកប្រាក់ដែលគាត់បានផ្ញើ។ ដូច្នេះអ្វីដែលយើងកំពុងតែធ្វើនេះគឺធ្វើយ៉ាងណាជួយសម្រួលផ្ទេរប្រាក់នេះដោយមិនចាំបាច់ឆ្លងភាគីទីបី ឬតតីភាគីដើម្បីកាត់បន្ថយនូវការចំណាយទាំងនោះ។
លោកស្រីបានលើកឡើងថា «ខ្ញុំលើកឧទាហរណ៍ជាក់ស្តែងកន្លងមកយើងបានសិក្សាហើយបានដឹងថាកម្មករខ្មែរយើងដែលគាត់ធ្វើការតាមផ្ទះនៅប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ពេលខ្លះគាត់ផ្ញើរប្រាក់ត្រឡប់មកស្រុកជូនបងប្អូន ដោយប្រាក់ទាំងនោះគាត់ត្រូវចំណាយខ្ពស់លើការបង់សេវ៉ា, លទ្ធភាពគ្រប់គ្រងសាច់ប្រាក់នោះរបស់គាត់នៅមានកម្រិត ពីព្រោះលុយដែលគាត់ផ្ញើរមកក្រុមគ្រួសារ ឱ្យការចាយវាយវាមិនសមដូចបំណងឬវាមិនចំទិសដៅ ។ អីចឹងអ្វីដែលយើងផ្តល់ឱ្យគាត់បើសិនគាត់នៅប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ហើយគាត់មានលទ្ធភាពទទួលបានលុយតាមប្រព័ន្ធបាគងតាមទូរស័ព្ទរបស់ពួកគាត់ អាចផ្ញើមកប្រទេសកម្ពុជាយើងដោយផ្ទាល់ ហើយការទូទាត់ ទឹកភ្លើង ឬបង់ថ្លៃសាលាឱ្យដោយផ្ទាល់ ដោយមិនចាំឆ្លងអ្នកណាមួយមកធ្វើជូនគាត់។ សម្រាប់ស្ត្រីអាចគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុរបស់ពួកគាត់បានស្រួលជាងនិងម្យ៉ាងទៀតជួយសម្រួលដល់កម្រៃសេវាបានកាន់តែថោក»។
លោកស្រីបានបន្តទៀតថា «ការអភិវឌ្ឍប្រព័ន្ធបាគងនឹងផ្តល់លទ្ធភាពយ៉ាងច្រើនក្នុងការលើកកម្ពស់ប្រព័ន្ធទូទាត់ឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើងទាំងក្នុងប្រទេសកម្ពុជានិងក្នុងកម្រិតតំបន់ហើយអនុស្សរៈដែលចុះហត្ថលេខាថ្ងៃនេះនឹងនាំឱ្យស្ថាប័នទាំងពីរឈានទៅដល់កិច្ចសហប្រតិបត្តិការផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុមួយកម្រិតទៀត ក្នុងការទាញយកផលប្រយោជន៍បន្ថែម ពីការរីកចម្រើនផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាសម្រាប់បម្រើឱ្យប្រជាជនក្នុងប្រទេសកម្ពុជានិងម៉ាឡេស៊ី។កិច្ចសហប្រតិបត្តិការនេះនឹងរួមចំណែកយ៉ាងច្រើនក្នុងការជំរុញសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្មនិងបរិយាប័ន្នហិរញ្ញវត្ថុរវាងប្រទេសទាំងពី កម្ពុជានិងម៉ាឡេស៊ី»។
លោក Datuk Hamirullah Boorhan នាយកដ្ឋានសេវាហិរញ្ញវត្ថុសហគមន៍នៃធនាគារមេយប៊ែងលើកឡើងថា ធនាគារនឹងផ្តល់សេវាឆ្លងកាត់ប្រទេសកាន់តែមានភាពងាយស្រួលនិងមានតម្លៃសមរម្យបន្ថែមទៀតជូនអតិថិជនរបស់ខ្លួននៅក្រៅកម្ពុជា និងម៉ាឡេស៊ី។ទន្ទឹមកិច្ចសហប្រតិបត្តិការនេះនឹងរួមចំណែកដល់ធនាគារក្នុងការសម្រេចបាននូវគោលដៅរបស់ខ្លួនជាជម្រើសធនាគារឌីជីថលនៅក្នុងតំបន់ ។
លោកបានបន្តថា «បន្ទាប់ពីដាក់ឱ្យដំណើរការសេវានេះ នឹងរំពឹងថាផ្តល់ផលប្រយោជន៍ ដល់ប្រជាជនកម្ពុជា ដែលកំពុងរស់នៅប្រទេសម៉ាឡេស៊ីនិងប្រជាជនម៉ាឡេស៊ីកំពុងរស់នៅប្រទេសកម្ពុជា ក៏ដូចជាធុរកិច្ចក្នុងប្រទេសទាំងពីរដោយប្រើប្រាស់អ៊ីវ៉ាឡេត របស់ប្រព័ន្ធបាគង និងផ្លែហ្វមឌីជីថល ដើម្បីផ្ទេរមូលនិធិឆ្លងប្រទេស សម្រាប់ការទូទាត់ពាណិជ្ជកម្ម និងការផ្ទេរប្រាក់។កិច្ចសហប្រតិបត្តិការនេះនឹងជួយលើកកម្ពស់បរិយាប័ន្នហិរញ្ញវត្ថុនឹងកិច្ចគាំទ្រចំពោះការអភិវឌ្ឍន៍ទៅរកសង្គមឌីជីថលក្នុងប្រទេសកម្ពុជា»៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ