រាជធានីភ្នំពេញ៖ នៅប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះកម្ពុជាបានបង្កើត ឬកំណត់ផលិតផលមួយចំនួនជាម៉ាកទំនិញសម្គាល់ភូមិសាស្ត្រ (GI) ក៏ដូចបានបង្កើតនូវម៉ាកសមូហភាពបានជាបន្តបន្ទាប់ ជាក់ស្តែងម៉ាកសមូហភាព «គុយទាវភ្នំពេញ» ក៏ទើបត្រូវបានបង្កើតឡើងកាលពីពេលថ្មីៗនេះ ហើយម៉ាកសញ្ញាទាំងនេះត្រូវបានថ្នាក់ដឹកនាំកំពូលរបស់ប្រមុខរដ្ឋាភិបាលថានឹងជួយកសាងកេរ្តិ៍ឈ្មោះផលិតផលនិងកេរ្តិ៍ឈ្មោះប្រទេសឱ្យមានល្បីល្បាញ ដូចជាម៉ាកសម្គាល់ភូមិសាស្ត្រ «ម្រេចកំពត» និង «ក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់» ជាដើម ។
លោកឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី យឹម ឆៃលី ប្រធានគណៈកម្មាធិការជាតិជំរុញចលនាភូមិ១ ផលិតផល១ មានប្រសាសន៍កាលពីថ្ងៃទី១០ ខែតុលា ក្នុងពិធីសម្ពោធពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរ – ភូមិ១ ផលិតផល១ ក្នុងយុទ្ធនាការទិញផលិតផលខ្មែររដូវកាលទី៤ថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានធ្វើការងារច្រើនលើវិស័យកម្មសិទ្ធិបញ្ហា និងការកសាងម៉ាកសម្គាល់ភូមិសាស្ត្រទំនិញដូចជា បានរៀបចំម៉ាក« ម្លិះអង្គរ» សម្រាប់ផលិតផលអង្ករកម្ពុជា, ម៉ាកសម្គាល់ភូមិសាស្ត្រទំនិញដូចជា «ក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់« ខេត្តក្រចេះ,«ម្រេចកំពត», «ស្ករត្នោតកំពង់ស្ពឺ» ជាដើម។
លោកបានបន្តថា «ថ្ងៃនេះយើងបានស្គាល់និងបានភ្លក្សរសជាតិ ម៉ាកគុយទាវភ្នំពេញ កើតឡើងដោយមានការជួយជ្រោមជ្រែងពីក្រសួងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធនិងដៃគូអភិវឌ្ឍនិងតំណាងអគ្គនាយក អង្គការកម្មសិទ្ធិបញ្ញាពិភពលោក ដែលមានមូលដ្ឋាននៅប្រតេស្វីស។ម៉ាកឬយីហោ ទាំងនេះគឺជាតឹកតាងក្នុងការកសាងកេរ្តិ៍ឈ្មោះផលិតផលឬកេរ្តិ៍ឈ្មោះប្រទេសយើងឱ្យមានភាពល្បីល្បាញនិងជួយបង្កើនតម្លៃបន្ថែមកាន់តែច្រើនតាមរយៈភ្ញៀវទេសចរណ៍ ខ្ញុំសង្ឃឹមថាសមិទ្ធផលថ្មីទាំងនេះពិជានឹងចូលរួមចំណែកក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចនាពេលខាងមុខ»។
លោក ប៉ាន សូរស័ក្តិ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម មានប្រសាសន៍ថា ផ្នែកមួយនៃយុទ្ធនាការក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានរៀបចំបង្កើតម៉ាកសមូហភាព «គុយទាវភ្នំពេញ» ដែលសមិទ្ធកម្មថ្មី កើតឡើងក្រោមការជួយជ្រោមជ្រែងរបស់អង្គការកម្មសិទ្ធិបញ្ញាពិភពលោក និងដៃគូពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ រហូតទទួលបាននូវការចុះបញ្ជីទទួលស្គាល់ និងឈានដល់ការដាក់សម្ពោធនៅ ពេលនេះ។ លោករដ្ឋមន្ត្រីសង្កត់ធ្ងន់ថា «ម៉ាកសមូហភាព “គុយទាវភ្នំពេញ” នឹងមានភ្ជាប់ដោយប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រង ត្រួតពិនិត្យគុណភាព និងស្តង់ដារអនាម័យ ជាមោទនៈភាពថ្មីមួយ ក្នុងការកសាងម៉ាកយីហោលើផលិតផល និងសេវាសក្តានុពលនៅកម្ពុជា បន្ទាប់ពីពេលកន្លងទៅថ្មីៗនេះ ក្រសួងក៏បានសម្ពោធម៉ាក “Malys Angkor” ដែល ជាប្រភេទម៉ាកវិញ្ញាតកម្មទីមួយ លើផលិតផលអង្ករ និងម៉ាក “ក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់” ជាម៉ាកសម្គាល់ភូមិសាស្ត្រទំនិញទីបី របស់កម្ពុជា»។
ពាក់ព័ន្ធម៉ាកសមូហភាព «គុយទាវភ្នំពេញ» បើតាមលោក រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម លើកឡើងថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានផ្តួចផ្តើមនូវគម្រោងកសាងម៉ាកសមូហភាព “គុយទាវភ្នំពេញ” នេះឡើងក្នុងគោលបំណង៖ ១-)កសាងជាម៉ូដែលអាជីវកម្មថ្មីមួយ,២-) បង្កើតម៉ាកសម្គាល់ច្បាស់លាស់ ដែលបង្កលក្ខណៈងាយស្រួលដល់ការជ្រើសរើសរបស់អ្នកបរិភោគ,៣-)ចុះបញ្ជីការពារក្នុងកម្រិតជាតិ និងអន្តរជាតិ,៤-) ប្រើប្រាស់ជាឧបករណ៍ទីផ្សាររួម និងអាចចូលរួមប្រកួតប្រជែងមុខម្ហូបកម្រិតជាតិ និងអន្ដរជាតិ,៥-)លើកកម្ពស់ និងអភិរក្សចំណេះជំនាញ រូបមន្តប្រពៃណី ស្តង់ដារអនាម័យ និងកេរ្តិ៍ឈ្មោះ “គុយទាវភ្នំពេញ” ដែលមានប្រវត្តិជាយូរមកហើយ,៦-)លើកកម្ពស់ និងពង្រឹងការគ្រប់គ្រង ការប្រើប្រាស់ម៉ាកសមូហភាព “គុយទាវភ្នំពេញ” ឲ្យបានទូលំទូលាយទាំងក្នុងស្រុក និងទាំងក្រៅប្រទេស,៧-)លើកទឹកចិត្ត ជំរុញការច្នៃប្រឌិតថ្មី និងបណ្តុះបណ្តាលជំនាញដល់អ្នកជំនាន់ក្រោយនូវសិល្បៈចម្អិនម្ហូប,៨-)លើកស្ទួយអាជីវកម្មគុយទាវ ជាពិសេសជួយអាជីវករលក់គុយទាវតូចតាចឲ្យទទួលបាននូវផលប្រយោជន៍ពីម៉ាកសមូហភាព “គុយទាវភ្នំពេញ” នេះនិង៩-)ប្រើប្រាស់ម៉ាកសមូហភាព “គុយទាវភ្នំពេញ” លើមុខម្ហូបដែលជាទីពេញនិយម ធ្វើជាឧបករណ៍ទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរណ៍មកកាន់ប្រទេសកម្ពុជាឲ្យបានកាន់តែច្រើនថែមទៀត។
អ្នកស្រីវណ្ណី ដែលជាអ្នកទទួលលក់ក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់ បានឲ្យដឹងថានៅពេលដែលផលិតផលរបស់ខ្មែរត្រូវបានក្រសួងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធយកចិត្តទុកដាក់បង្កើតនូវ ម៉ាកទំនិញសម្គាល់ភូមិសាស្ត្រ នោះនឹងជួយដល់តម្លៃរបស់ផលិតផលនោះ ដូចជាតម្លៃម្រេចកំពត និងតម្លៃក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់គឺលក់បានក្នុងតម្លៃល្អ ៕ កែសម្រួលដោយ ៖សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ