ក្នុងពេលថ្មីៗនេះនៅតំបន់អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកត្រូវបានចាត់ទុកជាតំបន់ដែលមានសេដ្ឋកិច្ចលូតលាស់លឿនជាងគេក្នុងពិភពលោកដោយមានឱកាសវិនិយោគច្រើនទាំងក្នុងវិស័យសាធារណៈ និងឯកជន ។
យោងទៅតាមការសិក្សាក្នុងពេលថ្មីៗរបស់វិទ្យាស្ថាន Swiss Re បានឲ្យដឹងថា សេដ្ឋកិច្ចថ្មីៗនឹងស្មើ ៦០% នៃការលូតលាស់ពិភពលោកក្នុងរយៈពេល១០ឆ្នាំ ដោយមានប្រទេសចិនចូលរួមចំណែក ២៧%ទៅហើយ ។ ប៉ុន្តែខណៈដែលប្រទេសចិនជាប់ក្នុងសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មជាមួយសហរដ្ឋអាមេរិក ប្រទេសដទៃដូចជា វៀតណាម ឥណ្ឌូនេស៊ី និងសិង្ហបុរី កំពុងតែនាំមុខក្នុងផ្នែកនវានុវត្តបច្ចេកវិទ្យា និងដំណោះស្រាយបញ្ហាផ្សេងៗ ។
សម្រាប់វិនិយោគិនដែលចាប់អារម្មណ៍លើទ្វីបនេះ លោក Victor Orlovski ដែលជាស្ថាបនិករបស់ក្រុមហ៊ុន Fort Ross Ventures បានចែករំលែកថាពួកគេគួរតែតាមដានវិស័យខាងក្រោមនេះដែលមានសក្តានុពលខ្លាំងជាងគេ៖
១. ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិក (E-commerce)៖ ប្រទេសឥណ្ឌានឹងក្លាយជាទីផ្សារធំជាងគេសម្រាប់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិកព្រោះតែប្រជាជនមានការចាយវាយច្រើន ។ លោក Orlovski បានឲ្យដឹងថា ទោះជាមានក្រុមហ៊ុនធំៗដូចជា Flipkart, Snapdeal, Firstcry និង Amazon ពិតមែនក្តី ក្រុមហ៊ុនក្នុងតំបន់នៅតែមានឱកាសក្នុងការទាញអត្ថប្រយោជន៍ពីការលូតលាស់នេះដដែល ។
២. អាជីវកម្ម O2O៖
O2O ឬ Online-to-Offline គឺជាប្រភេទអាជីវកម្មដែលតភ្ជាប់ការលក់អនឡាញ និងអ្នកលក់តាមទីផ្សារប្រៀបដូចជា Alibaba ដែលធ្វើដូចនេះតាមរយៈក្រុមហ៊ុនតូចៗរបស់ខ្លួនដូចជា Hema, JD.com និង 7Fresh ជាដើម ។ លោក Jack Ma របស់ Alibaba បាននិយាយថាវាជាការលក់រាយបែបថ្មីដែលព្រំដែនរវាងការទិញទំនិញលើទីផ្សារ និងលើអ៊ីនធើណេតត្រូវបានលុបបំបាត់ ។
៣. ការដឹកជញ្ជូន៖ លោក Orlovski ក៏បានបន្ថែមទៀតថា ប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ីនឹងក្លាយជាទីផ្សារដឹកជញ្ជូន និង e-commerce ដែលលូតលាស់ខ្លាំងជាងគេក្នុងតំបន់ ។ ក្រុមហ៊ុនធំៗក្នុងវិស័យនេះមានដូចជា Gojek, Lazada, Zalora, Bhinneka, Tokopedia និង Blibli ជាដើម ។ ហើយយោងតាមរបាយការណ៍របស់ Statista បានឲ្យដឹងទៀតថា វិស័យនេះអាចនឹងលូតលាស់បាន ៩.៣% ក្នុងមួយឆ្នាំ និងមានតម្លៃដល់ទៅ ១៦.៣៤ ប៊ីលានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ ២០២៣ ។
ជាមួយគ្នានេះផងដែរ ចំនួនអតិថិជនដែលទិញទំនិញអនឡាញនឹងកើនឡើងមកស្មើ ៤៣.៨៩ លាននាក់ក្នុងឆ្នាំ ២០២២ និងការចំណាយលើការទិញអនឡាញសរុបនឹងស្មើជាមធ្យម ៣៧៥ លានដុល្លារថែមទៀត ៕ កែសម្រួលដោយ ៖សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ