រាជធានីភ្នំពេញ ៖ គិតត្រឹមរយៈពេល ៤ ខែដើមឆ្នាំ២០១៩ នេះទំនិញឆ្លងកាត់កំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុមានជាង២លានតោន បើប្រៀបធៀបទៅនឹងរយៈពេលដូចគ្នានៅឆ្នាំ ២០១៨ ដែលមានជាង១,៧លានតោន ពោលគឺមានការកើនឡើងជាង២១% ។ នេះបើយោងតាមរបាយការណ៍ស្ថិតិទំនិញឆ្លងកាត់កំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ ។
របាយការណ៍បញ្ជាក់ថាក្នុងបរិមាណទំនិញ ឆ្លងកាត់សរុបទាំងជាង២លានតោន ក្នុងនោះមានទំនិញនាំចូលជាង១,៦លានតោន កើនឡើង ៣១% ហើយនាំចេញមានជាង៤១ម៉ឺនតោនថយចុះជាង៧% បើប្រៀបធៀបនិងរយៈពេលដូចគ្នា ។
បើតាមរបាយការណ៍ក្នុងរយៈពេល៤ខែដើមឆ្នាំ២០១៩ នេះ គឺទំនិញនាំចូលមាន អង្ករ,ទំនិញទូទៅ, គ្រឿងចក្រ, ស៊ីម៉ង់ត៍, សត្វគោ, ស្កសរ,លោហៈធាតុ, ធ្យូងថ្ម, អំបិល និងប្រេង។ ចំណែកទំនិញនាំចេញមាន ពោត, ដំឡូងមី, គ្រឿងចក្រ, ធ្យូងថ្ម, កម្ទេចឈើ, ឈើកែច្នៃ, ស្កសរ រួមទាំងទំនិញទូទៅ ។
លោក ស៊ុន ចាន់ថុល ទេសរដ្ឋមន្ត្រី និងជារដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូធ្លាប់មានប្រសាសន៍ថា កំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ កាន់តែដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការដឹកជញ្ជូនទំនិញបានឆាប់រហ័ស ព្រមទាំងមានតម្លៃថោក សំដៅលើកកម្ពស់សមត្ថភាពប្រកួតប្រជែងរបស់កម្ពុជា ជាមួយប្រទេសជិតខាង និងប្រទេសក្នុងតំបន់ ។
លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រីបញ្ជាក់ថា៖ «ចំណុចសំខាន់ គឺកំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ នឹងអាចស្រូបយកនូវចំណែកទីផ្សាររហូតដល់ជាង ៧០% នៃចរាចរណ៍ទំនិញចេញ-ចូលសរុបរបស់ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត ចំណតផែពហុបំណងនេះ នឹងជួយគាំទ្រដល់មូលដ្ឋានភស្តុភារសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ការរុករកប្រេង និងការធ្វើអាជីវកម្មប្រេងក្នុងដែនសមុទ្រកម្ពុជា ដែលនឹងជំរុញដល់ការអភិវឌ្ឍផែ្នកឧស្សាហកម្មប្រេងបន្ថែមទៀតផងដែរ» ។លោកបន្តថា ៖«ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងការកើនឡើងនៃបរិមាណកុងតឺន័រឆ្លងកាត់កំពង់ផែ នាពេលបច្ចុប្បន្ន និងក្នុងពេលអនាគត កំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ គ្រោងនឹងពង្រីកសមត្ថភាពរបស់កំពង់ផែបន្ថែមទៀត តាមរយៈការកសាងចំណតផែកុងតឺន័រថ្មីមួយទៀត ដែលមានជម្រៅទឹក ១៤.៥ ម៉ែត្រ ប្រវែង ៣៥០ ម៉ែត្រ ។
ជាក់ស្តែងកាលពីខែសីហា ឆ្នាំ២០១៧ កន្លងទៅនេះ កំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ បានចុះហត្ថលេខាលើពិធីប្តូរសារ និងកិច្ចព្រមព្រៀងប្រាក់កម្ចីសម្បទានលេខ CP-P21 រវាងរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា និងរដ្ឋាភិបាលជប៉ុន លើគម្រោងសាងសង់ ចំណតផែកុងតឺន័រទឹកជ្រៅនេះ ដោយគ្រោងនឹងសាងសង់នៅក្នុងឆ្នាំ ២០១៩ ហើយដែលគ្រោងនឹងបញ្ចប់នៅចុងឆ្នាំ ២០២២ ឬដើមឆ្នាំ ២០២៣ ដែលមានទឹកប្រាក់សរុបប្រមាណជា ២០៣ លានដុល្លារ ។
កំពង់ផែទឹកជ្រៅនេះនឹងធានាដល់ការចូលចតនាវាកុងតឺន័រខ្នាតធំចំណុះ៦០.០០០តោន រហូតដល់៩៣%នៃចំនួននាវាប្រចាំតំបន់អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកនៅដើមឆ្នាំ២០២៣ ។ ជាងនេះទៀតកំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ នឹងក្លាយទៅជាកំពង់ផែលំដាប់ថ្នាក់មធ្យម ដោយបរិមាណកុងតឺន័រឆ្លងកាត់នឹងមានបរិមាណលើសពី១ លាន TEUs ក្នុងមួយឆ្នាំ រីឯតម្លៃដឹកជញ្ជូនតាមសមុទ្រទៅមកកម្ពុជា នឹងកាន់តែចុះទាបប្រហាក់ប្រហែលនឹងថ្លៃដឹកជញ្ជូនតាមសមុទ្រនៃប្រទេសជិតខាង» ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ