រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ខណៈសភាពាណិជ្ជកម្មអឺរ៉ុបប្រចាំនៅកម្ពុជាបានបង្ហាញអំពីកង្វល់ ផលវិបាកនិងឥទ្ធិពលនៃសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មនិងបចេ្ចកវិទ្យារបស់មហាយក្សចិននិងអាមេរិក មកលើសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជានោះ ឯកឧត្តមអគ្គបណ្ឌិតសភាចារ្យឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្នបានបញ្ជាក់ថាសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មនេះ ពិតប្រាកដណាស់នឹងជះឥទ្ធិពលអវិជ្ជមានចំពោះគ្រប់ប្រទេសទាំងអស់ ទោះបីជាប្រទេសមានសេដ្ឋកិច្ចតូចក្តី ឬធំក្តី ។
ជាពិសេស ចំពោះកម្ពុជា ក្នុងរយៈពេលខ្លីនិងធម្យម កម្ពុជាមិនទាន់ឥទ្ធិពលអវិជ្ជមាន ឬផលលំបាកភ្លាមៗកើតចេញពីសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មនេះទេ ព្រោះថាសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាទោះបីជាសេដ្ឋកិច្ចតូច តែបើកចំហរ មានអំណោយផល ទីផ្សារផលិតផលនាំចេញរបស់កម្ពុជាចម្រុះ សម្រាប់ទាំងទីផ្សារសហរដ្ឋអាមេរិកនិងអឺរ៉ុប ។ ជាក់ស្តែង តាមទិន្នន័យស្ថិតិចុងក្រោយ ការនាំចេញក៏ដូចជាវិនិយោគផ្ទាល់ពីបរទេសមកកម្ពុជានៅតែបន្តមានកំណើនប្រសើរ ដែលប្រការនេះ អាចមានន័យថា សង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មរបស់មហាអំណាចទាំង ២ ក៏អាចបង្កើតឱកាសសម្រាប់កម្ពុជា ក្នុងការពង្រីកទីផ្សារនាំចេញរបស់ខ្លួន និងទាញយកលំហូរវិនិយោគបន្ថែមផងដែរ។«ទោះជាយ៉ាងនេះក្តី ក្នុងរយៈពេលវែង ករណីសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មនៅតែអូសបន្លាយរយៈពេលវែង កម្ពុជាអាចនឹងប្រឈមនឹងការប៉ះពាល់អវិជ្ជមាន ដូចជា ការថយចុះនៃលំហូរភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិ និងលំហូរទុនវិនិយោគបរទេស ដែលបណ្តាលមកពីកំណើនយឺតនៃសេដ្ឋកិច្ចសកលលោក» ។
នេះជាការលើកឡើងរបស់លោករដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ នាឱកាសជួបពិភាគ្សាការងារជាមួយគណៈប្រតិភូក្រុមប្រឹក្សាពាណិជ្ជកម្មអឺរ៉ុប-អាស៊ាន (EU-ASEAN Business Council “EU-ABC”) ដឹកនាំដោយ លោក Arnaud Darc ប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មអឺរ៉ុបប្រចាំនៅកម្ពុជា (EuroCham Cambodia) ដើម្បីពិភាក្សា និងស្វែងយល់អំពីស្ថានភាព និង កាលានុវត្តភាពក្នុងវិស័យពាណិជ្ជកម្ម ជាពិសេស ការដាក់ទុនវិនិយោគរបស់ក្រុមហ៊ុនអឺរ៉ុបមកកាន់កម្ពុជានាថ្ងៃទី ៣០ ខែ ឧសភា កន្លងទៅនៅទីស្តីការក្រសួង ។
យ៉ាងណាមិញ លោករដ្ឋមន្ត្រីបានបញ្ជាក់ថាក្នុងបរិក្ខារនេះ កម្ពុជាបានត្រៀមខ្លួនជាស្រេចក្នុងការលើកកម្ពស់ភាពប្រកួតប្រជែង តាមរយៈការដាក់ចេញនូវវិធានការកែទម្រង់មុតស្រួច នៅគ្រប់វិស័យដើម្បីធានាបាននូវភាពធន់របស់សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាក៏ដូចជា ដើម្បីចាប់យកលាកានុវត្តន៍ភាពនានា ។
សូមរម្លឹកថាសម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន បានថ្លែងក្នុងសន្និសីទអន្តរជាតិលើកទី២៥ ស្តីពី«អនាគតរបស់អាស៊ី» នៅប្រទេសជប៉ុន ថាសម្រាប់យើងខ្ញុំពិតជាមានការប៉ះពាល់ តែការប៉ះពាល់នេះវាតិចណាស់ព្រោះសំខាន់បំផុត ប្រព័ន្ធសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជាគឺនិយាយរូម មុខទំនិញដែលគេវាយពន្ធទៅវិញ ទៅមក មិនមាននៅក្នុងបញ្ជីមុខទំនិញរបស់កម្ពុជា
ទេ»។ ពាក់ព័ន្ធនឹងវិស័យទេសចរណ៍ កម្ពុជាមានផែនការក្នុងពេលអនាគត គឺត្រូវស្រូបទាញលំហូរទេសចរ និងវិនិយោគិនចិន ធ្វើម៉េចនៅឆ្នាំ២០២០ខាងមុខ កម្ពុជារំពឹងថា នឹងទទួលបានភ្ញៀវទេសចរចិនប្រមាណ ៣ លាននាក់ ហើយនឹងកើនឡើងដល់ ៥ លាននាក់នៅ ឆ្នាំ ២០២៥ និង ៨ លាននាក់នៅឆ្នាំ ២០៣០។ ខណៈបច្ចុប្បន្ននេះ ចិនគឺជាទេសចរឈរលំដាប់ទី១ នៅកម្ពុជា ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ