រាជធានីភ្នំពេញ ៖ រាជរដ្ឋាភិបាលនឹងបន្តកែទម្រង់លើវិស័យសំខាន់ៗជាច្រើនទៀត ពិសេសកាត់បន្ថយតម្លៃដឹកជញ្ជូន និងកាត់បន្ថយការិយាធិបតេយ្យនានា ដើម្បីជំរុញការលើកកម្ពស់ធុរកិច្ច ដើម្បីបង្កើនសេដ្ឋកិច្ច ។
ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្នរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ បានមានប្រសាសន៍កាលពីពេលថ្មីៗនេះថា រាជរដ្ឋាភិបាលនឹងមានវិធានការធំៗមួយចំនួនទៀត ក្នុងនោះ ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ត្រូវរៀបចំកិច្ចប្រជុំជាបន្ទាន់ជាមួយកំពង់ផែ ក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូន ក្រុមហ៊ុននាវាចរសមុទ្រធំៗ នឹងមន្ទីរអង្គភាពពាក់ព័ន្ធ ដើម្បីពិនិត្យលទ្ធភាពបញ្ចុះថ្លៃសេវាការដឹកតាមកុងតឺន័រ និងការនាំចេញនាំចូល ។
លោកឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី បន្តថា រាជរដ្ឋាភិបាលនឹងពិចារណាកាត់បន្ថយថ្លៃសេវា និងការបង្កើនប្រសិទ្ធភាពរបស់កំពង់ផែធំៗ ការធ្វើវិសោធនកម្មច្បាប់ ស្តីពីការវិនិយោគ និងច្បាប់ស្តីពីតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេស ការពិនិត្យ និងសិក្សាលទ្ធភាពច្របាច់បញ្ចូលគ្នានូវដំណើរការ និងសម្រួលការចុះបញ្ជីអាជីវកម្មនៅតាមស្ថាប័ពាក់ព័ន្ធ ការពិនិត្យ និងរៀបចំជាបញ្ជីស្ថាប័ន និងពេលវេលា សម្រាប់ការចុះត្រួតពិនិត្យនៅតាមរោងចក្រ ការធ្វើការសិក្សាអំពីអត្រាភាគទានផ្នែករបបសោធន ការបន្តសិក្សាលទ្ធភាពការបញ្ចុះថ្លៃអគ្គិសនីបន្ថែមទៀត ។ នៅថ្ងៃដដែលនេះ ទេសរដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោក ស៊ុន ចាន់ថុល ក៏បានជួបជាមួយថ្នាក់ដឹកនាំកំពង់ផែ និងក្រុមហ៊ុនកប៉ាល់ដឹកជញ្ជូន ដើម្បីស្នើសុំឲ្យជួយបញ្ចុះតម្លៃលើការដឹកជញ្ជូនផងដែរ ។
លោក វ៉ាស៊ឹម សូរិយា អ្នកនាំពាក្យក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានឲ្យដឹងតាមទូរស័ព្ទថា ក្នុងជំនួបរវាងលោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី ជាមួយថ្នាក់ដឹកនាំកំពង់ផែ និងក្រុមហ៊ុនកប៉ាល់នោះ ជាលទ្ធផល ពួកគេសន្យាបញ្ចុះតម្លៃជូនកម្ពុជា ប៉ុន្តែការបញ្ចុះតម្លៃក្នុងកម្រិតណានោះ លោកមិនទាន់ដឹងនៅឡើយទេ ។ លោកថា ៖« ខាងក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូន ពិបាកក្នុងការបញ្ចុះតម្លៃ ដោយសារទំហំនៃការដឹកជញ្ជូនរបស់យើង ប៉ុន្តែពួកគេសន្យាសិក្សានិងដាក់ឯកសារជូនក្រសួង មុនពេលបញ្ជូនទៅសម្តេចតេជោនាយករដ្ឋមន្ត្រី »។ លោកបន្ថែមថា ៖« លើសពីនេះ ក្រសួងនឹងសហការជាមួយដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ ដើម្បីរៀបចំសវនកម្មកំពង់ផែ ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាឲ្យប្រតិបត្តិការរបស់ផែមានប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់ »។
នៅក្នុងគោលនយោបាយរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល គឺធ្វើយ៉ាងណាសម្រេចឱ្យបាននូវប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនមួយ ដែលមានភាពប្រទាក់ក្រឡា និងមានភាពប្រកួតប្រជែងខ្ពស់ ធៀបជាមួយប្រទេសជិតខាង ដើម្បីគាំទ្រដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចរយៈពេលវែង ការតភ្ជាប់ប៉ូលសេដ្ឋកិច្ចសំខាន់ៗនៅក្នុងប្រទេស និងការបង្កើនល្បឿនសមាហរណកម្មសេដ្ឋកិច្ច ទៅក្នុងតំបន់ និងពិភពលោក ។
សម្រាប់ទស្សនវិស័យទៅថ្ងៃមុខ កម្ពុជាត្រូវភ្ជាប់ខ្លួនទៅនឹងបណ្តាញផលិតកម្មអន្តរជាតិ តាមរយៈការប្រើប្រាស់ជារបៀងដឹកជញ្ជូនផ្នែកខាងកើតប្រទេស ភ្ជាប់ពីភ្នំពេញទៅវៀតណាម និងច្រករបៀងដឹកជញ្ជូនខាងលិចភ្ជាប់ពីភ្នំពេញ ទៅប្រទេសថៃ ដោយសារប្រទេសទាំងពីរនេះ នឹងក្លាយទៅជាមូលដ្ឋានផលិតកម្មដ៏ធំនៅក្នុងតំបន់។ ទន្ទឹមនេះ កម្ពុជាក៏ត្រូវប្រើប្រាស់ច្រកកំពង់ផែទឹកជ្រៅព្រះសីហនុ ដើម្បីនាំចេញផលិតផលសម្រេចទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិផងដែរ ដូច្នេះកម្ពុជាចាំបាច់ត្រូវមានប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនមួយដែលប្រសើរ មានថ្លៃថោក និងប្រសិទ្ធភាពជាងមុន។
លោកបណ្ឌិត ម៉ី កល្យាណ ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលវិទ្យាស្ថានសិក្សាការអភិវឌ្ឍបានថ្លែងថា ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធជាបញ្ហាប្រឈម ក្នុងវិស័យសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាជាយូរមកហើយ ដែលតម្លៃនៃការដឹកជញ្ជូនរបស់កម្ពុជាមានតម្លៃខ្ពស់បំផុត បើធៀបជាមួយបណ្តាប្រទេសក្នុងតំបន់ ប៉ុន្តែឆ្លើយតបបញ្ហានេះ រាជរដ្ឋាភិបាលបាននិងកំពុងគិតគូរ និងវិនិយោគលើវិស័យនេះ ប៉ុន្តែការអភិវឌ្ឍហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធគឺត្រូវការពេលវេលា ។ ហេតុនេះការពន្លឿនការវិនិយោគលើវិស័យនេះគឺជារឿងចាំបាច់ ។ លោកបន្តថា ៖« ដើម្បីពន្លឿន និងជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច កម្ពុជាត្រូវការវិនិយោគលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ព្រោះបើមិនវិនិយោគលើវិស័យនេះទេ សេដ្ឋកិច្ចរបស់យើងនឹងនៅតែប៉ុណ្ណឹង »៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ