រាជធានីភ្នំពេញ ៖ បន្ទាប់ពីធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាបានប្រកាសពីហានិភ័យដែលនឹងកើតឡើងចំពោះវិស័យហិរញ្ញវត្ថុ ស្របពេលវិស័យសំណង់ និងអចលនទ្រព្យបាននិងកំពុងកើនឡើងខ្ពស់ ធនាគារិកឯកជនបានប្ដេជ្ញាអនុវត្តតាមអនុសាសន៍ទាំងនោះឲ្យបាន ដើម្បីការពារវិបត្តិណាដែលអាចកើនមានដល់សុខភាពនៃវិស័យនេះ ពិសេសគឺរឹតបន្ដឹងការផ្ដល់កម្ចី ។
លោកបណ្ឌិត អិុន ចាន់នី ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិធនាគារអេស៊ីលីដា បានឲ្យដឹងថា ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា គឺអាណាព្យាបាលនៃប្រតិបត្តិករធនាគារ និងមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុទាំងអស់នៅកម្ពុជា ហើយបើសិនជាអាណាព្យាបាលបានចេញសេចក្តីប្រកាសណាមួយ អ្នកនៅក្រោមអាណាព្យាបាលមិនគួររួញរាក្នុងការអនុវត្តតាមនោះទេ ព្រោះអាណាព្យាបាលតែងតែចង់ឲ្យប្រតិបត្តិករធនាគារ និងមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុទាំងអស់មានដំណើរការល្អ និងទប់ស្កាត់នូវហានិភ័យណាមួយដែលនឹងកើតឡើង ។
លោកបន្តថា ធនាគារអេស៊ីលីដា បានត្រៀមរួចហើយក្នុងការអនុវត្តតាមនូវអនុសាសន៍ទាំងនោះ ដោយធនាគារនឹងបង្កើនការរឹតបន្តឹងកម្ចី និងត្រូវត្រួតពិនិត្យលើប្រវត្តិប្រតិបត្តិការប្រើប្រាស់ឥណទានរបស់អតិថិជន ថាតើអតិថិជនដែលមករកសេវាឥណទានរបស់អេស៊ីលីដា ធ្លាប់មានប្រវត្តិប្រើប្រាស់ឥណទាននៅស្ថាប័នមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ឬធនាគារដែរឬទេ ហើយក៏ត្រូវមើលថា តើអតិថិជនអាចមានលទ្ធភាពសងត្រលប់មកធនាគារឬ ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុដែលពួកគេបានខ្ចីបានដែរឬទេ ។
លោកមានប្រសាសន៍ថា ៖« បណ្ដាស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុដែលមានសេវាកម្មផ្ដល់ឥណទានទៅអតិថិជន គួរតែកុំលោភលន់ពេក និងត្រូវឆែកពិនិត្យមើលសុខភាពហិរញ្ញវត្ថុរបស់អតិថិជនរូបនោះឲ្យបានហ្មត់ចត់ មុននឹងផ្ដល់ឥណទានជូនពួកគាត់ ។ ការធ្វើបែបនេះគឺជាការការពារវិបត្តិហិរញ្ញវត្ថុដ៏សំខាន់សម្រាប់វិស័យធនាគារ និងមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ហើយក៏ជាឆ្លើយតបយ៉ាងមានប្រសិទ្ធភាពនៃសេចក្តីប្រកាសរបស់ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាផងដែរ » ។
លោកបន្ថែមថា សម្រាប់កម្ចីគ្រប់ប្រភេទទាំងអស់ មិនមែនតែក្នុងវិស័យសំណង់ និងអចលនទ្រព្យនោះទេ លោកនឹងត្រូវពិនិត្យឲ្យហ្មត់ចត់ មុននឹងផ្ដល់ជូន បើទោះបីជាសេចក្តីប្រកាសរបស់ធនាគារហាក់ផ្ដោតទៅលើតែកម្ចី ក្នុងវិស័យសំណង់ និងអចលនទ្រព្យក៏ដោយក្ដី ព្រោះវិស័យហិរញ្ញវត្ថុនេះ វាពិតជាមានសារសំខាន់ណាស់ ដូច្នេះហើយត្រូវធ្វើយ៉ាងណាត្រូវការពារវាឲ្យមានស្ថានភាពល្អប្រសើរ និងត្រូវតាមដានវាឲ្យបានច្បាស់លាស់ ។
លោក អឿ សុធារ័ត្ន ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិការិយាល័យឥណទានកម្ពុជា (CBC)បានឲ្យដឹងថា ការិយាល័យឥណទានកម្ពុជា គឺជាស្ថាប័នមួយផ្ទុកនូវទិន្នន័យព័ត៌មានហិរញ្ញវត្ថុរបស់អតិថិជនទាំងអស់នៅកម្ពុជា ដែលបានប្រើប្រាស់ឥណទាន ។ ការកត់ទុកនូវរបាយការណ៍ និងទិន្នន័យទាំងនោះ និងផ្ដល់ជូនទៅបណ្ដាធនាគារវិញ គឺជាកត្តាសំខាន់ណាស់ ដើម្បីឱ្យធនាគារអាចមានសិទ្ធិសម្រេចថា តើគួរឲ្យអតិថិជននោះខ្ចីបន្ថែមទៀត ឬ យ៉ាងណា ។
លោកបន្តថា ការិយាល័យឥណទានកម្ពុជា នឹងធ្វើការទៅតាមក្រមវិជ្ជាជីវៈរបស់ខ្លួន ដោយមិនមានការស៊ីសំណូកជាមួយអតិថិជនពីការលាក់បាំងនូវរបាយការណ៍ណាមួយឡើយ ហើយរាល់របាយការណ៍ និងទិន្នន័យរបស់បុគ្គលក៏ស្ថាប័ននេះ ក៏ទទួលបានពីបណ្ដាធនាគារ និងមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុនានាក្នុងប្រទេសដែរ ។ ដូចនេះ រាល់របាយការណ៍ទាំងអស់គឺសុទ្ធតែបានឆ្លងកាត់ពីរស្ថាប័ន ទើបអាចជាផ្លូវការ និងបញ្ជូនបន្តទៅបណ្ដាធនាគារផ្សេងៗដែលបានស្នើសុំ ។
បើតាមលោក ឃាង ពុទ្ធី ប្រធានសមាគមអ្នកជំនាញអចលនទ្រព្យកម្ពុជា បានលើកឡើងកន្លងមកថា ខណៈពេលវិស័យសំណង់ និងអចលនទ្រព្យកំពុងមានកំណើនដូច្នេះ ធនាគារ និងមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ គួរតែមានការប្រយ័ត្នប្រយែងខ្ពស់ក្នុងការផ្ដល់កម្ចីជូនអតិថិជន សម្រាប់ប្រើប្រាស់ទិញអចលនទ្រព្យ ។ លោកថា ៖« គ្រប់បណ្ដាធនាគារ គឺមានតួនាទីសំខាន់ក្នុងការទប់ស្កាត់មិនឲ្យមានវិបត្តិនូវហិរញ្ញវត្ថុដែលកើតឡើងពីការផ្ដល់ឥណទានច្រើនលើសលប់ » ។
យោងតាមធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា វិស័យធនាគារបានបន្តចាក់ឫសទៅក្នុងសេដ្ឋកិច្ចយ៉ាងរឹងមាំដដែល ដោយបានជំរុញឲ្យភាពស៊ីជម្រៅ ផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុកើនឡើង៧៨ភាគរយ ធៀបនឹង៧៣ភាគរយនៅឆ្នាំ២០១៧ ក្នុងនោះទ្រព្យសកម្មសរុបបានកើនឡើងដល់១៧៤%នៃផ.ស.ស។ ប្រាក់បញ្ញើក្នុងវិស័យធនាគារ បានកើនឡើងដល់៩១%នៃផ.ស.ស ខណៈឥណទានឯកជនបានកើនឡើងដល់១០២%នៃផ.ស.ស ដែលបានគាំទ្រដល់ការធ្វើពិពិធកម្មមូលដ្ឋានកំណើនសេដ្ឋកិច្ច ប្រកបដោយចីរភាព និងបរិយាប័ន្ន៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ