រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ច្បាប់ពាណិជ្ជកម្មអនឡាញ ឬហៅថា E-Commerce សម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជា នឹងចេញជារូបរាងនៅក្នុងអំឡុងឆ្នាំ២០១៩នេះ ខណៈបច្ចុប្បន្នគណៈរដ្ឋមន្ត្រីកំពុងពិនិត្យលើសំណុំឯកសារមួយចំនួនដែលក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានដាក់ជូន ហើយប្រសិនបើច្បាប់នេះចេញជារូបរាង វានឹងជួយការពារប្រយោជន៍ដល់អ្នកលក់ និងអ្នកទិញក្នុងវិស័យអនឡាញនេះ ។
ថ្លែងនៅក្នុងសិក្សាថ្នាក់ជាតិមួយស្ដីពី ការអភិវឌ្ឍពាណិជ្ជកម្មនៅតំបន់ជនបទក្នុងប្រទេសកម្ពុជា កាលពីថ្ងៃទី១០ មករា ម្សិលមិញ នៅសណ្ឋាគារសាន់វេ លោក ថៅ សុខមុនី អនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានមានប្រសាសន៍ថា ច្បាប់ពាណិជ្ជកម្មអនឡាញ ដែលក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានរៀបចំចងក្រងឡើង អស់រយៈពេលជាយូរឆ្នាំមកហើយនោះ ពេលនេះវាកំពុងស្ថិតនៅក្នុងដំណាក់កាលពិនិត្យកម្រិតជំនាញនៅគណៈរដ្ឋមន្ត្រី ។
លោកថ្លែងថា ៖« ពេលនេះ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកំពុងតែជំរុញ និងពន្លឿនច្បាប់នេះ ឲ្យចេញរូបរាងឆាប់ៗ ដើម្បីការពារប្រយោជន៍ដល់អ្នកលក់ និងអ្នកទិញទាំងអស់ទាំងក្នុងស្រុក និងក្រៅស្រុក »។ លោកបន្តថា ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មអនឡាញមានសារសំខាន់ណាស់ សម្រាប់ការពង្រីកសក្ដានុពលទំនិញ និងផលិតផលមួយ ។ ជាក់ស្ដែងនៅប្រទេសចិន ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មតាមអនឡាញនេះ គេអាចលក់បានរាប់ពាន់លានដុល្លារអាមេរិកក្នុង១ថ្ងៃ ដោយមិនចាំបាច់ទៅជួបអ្នកទិញឡើយ ដោយអ្នកទិញគ្រាន់តែផ្ញើប្រាក់មកអ្នកលក់ ហើយអ្នកលក់ផ្ញើទំនិញមកកាន់អ្នកទិញវិញបណ្ណោះ ។ កត្តាទាំងនេះហើយដែលធ្វើឲ្យក្រសួងពាណិជ្ជកម្មដែលជាសេនាធិការរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាកំពុងជំរុញឲ្យការធ្វើពាណិជ្ជកម្មតាមបែបនេះកាន់តែទូលាយនៅកម្ពុជា ព្រោះវាចំណេញច្រើនទាំងអ្នកទិញ និងអ្នកលក់ ។
លោកបន្ថែមថា ៖« នៅពេលដែលច្បាប់នេះចេញជាផ្លូវការ នោះអ្នកឆបោកតាមប្រព័ន្ធអនឡាញ ទាំងអ្នកលក់និងអ្នកទិញ នឹងត្រូវកាត់បន្ថយកាន់តែច្រើន ហើយអ្នកស្វែងរកទំនិញនៅតាមអនឡាញក៏កាន់តែយល់ដឹងថា វែបសាយមួយណាមានស្របច្បាប់ មួយណាមិនស្របច្បាប់ ហើយទីបំផុត អ្នកដែលរកស៊ីគ្មានច្បាប់ទម្លាប់នឹងរត់ទៅរកច្បាប់ដោយខ្លួនឯង » ។
អនុរដ្ឋលេខាធិការរូបនេះបានបន្ថែមថា ដោយសារតែការធ្វើពាណិជ្ជកម្មបែបនេះ ទើបតែចាប់ផ្ដើម បញ្ហាប្រឈមនោះគឺពលរដ្ឋមួយចំនួនធំ មិនទាន់យល់ដឹងច្បាស់ពីការប្រើប្រាស់អុីនធើរណេត ហើយការប្រើប្រាស់អុីនធើរណេតមួយចំនួនក៏ដើម្បីតែការសប្បាយកម្សាន្តប៉ុណ្ណោះ មិនទាន់មានការយល់ដឹងពីការប្រាស់ប្រាស់ដើម្បីប្រយោជន៍នោះទេ ដូចនេះទាមទារឲ្យមានការចុះទៅដល់សហគមន៍ជនបទ ដើម្បីពន្យល់ពីការប្រើប្រាស់អនឡាញដើម្បីលក់ទំនិញដែលខ្លួនផលិតបានវិញ ជាពិសេសផលិតផលកសិផលរបស់ប្រជាកសិករនៅតាមតំបន់ជនបទ ។
លោកបញ្ជាក់ថា កន្លងមក សម្រាប់កសិផលរបស់កម្ពុជា មិនទាន់មានទីផ្សារទូលំទូលាយនៅឡើយទេ ប៉ុន្តែលោកជឿជាក់ថា ក្រោយពេលវិស័យE-Commerceត្រូវបានសាយភាយនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា វានឹងចាប់ផ្ដើមមានទីផ្សារទូលាយដូចនៅបណ្ដាប្រទេសផ្សេងៗដែរ ។ លោកថា ៖« កាលពីមុនទំនិញរបស់កម្ពុជា មួយចំនួន ត្រូវបានវែបសាយរបស់ចិនអនុញ្ញាតឲ្យដាក់លក់នៅលើវែបសាយរបស់គេ ដើម្បីស្វែងរកទីផ្សារជូន ក៏ប៉ុន្តែនៅតែមិនទាន់ទូលាយនៅឡើយដែរ ហើយសម្រាប់ពាណិជ្ជកម្មអនឡាញវិញ នៅបណ្ដាប្រទេសអាស៊ាន ឃើញថាមានតែកម្ពុជាទេ ដែលបានចាប់ផ្ដើមក្រោយគេ ខណៈប្រទេសដទៃទៀត គេបានអនុវត្តជាយូរមកហើយ »។
លោកបណ្ឌិត គី សេរីវឌ្ឍន៍ អ្នកជំនាញសេដ្ឋកិច្ច និងជាប្រធានមជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាចិន នៃរាជបណ្ឌិត្យសភាកម្ពុជា បានមានប្រសាសន៍ថា ៖« យើងដឹងហើយថា ពា ណិជ្ជកម្មអនឡាញវាមានសារសំខាន់ណាស់ ក៏ប៉ុន្តែត្រូវសួរថា កម្ពុជាមានធនធាន ហើយប្រជាជនមានការយល់ដឹងកម្រិតណាពីវិស័យ E-Commerce ដូច្នេះបើនៅជនបទវិញ គួរតែមានគ្រូបង្គោលមួយ ដើម្បីបណ្ដុះបណ្ដាលដល់ប្រជាពលរដ្ឋពីការប្រើប្រាស់បណ្ដាញអុីនធើរណេត ជាពិសេសពីរបៀបដាក់លក់ទំនិញទៅក្នុងអនឡាញ »។ លោកបន្តថា ដើម្បីឲ្យអាជីវកម្មរបៀបនេះទទួលបានជោគជ័យ ភាគីពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ក៏គួរតែគិតគូរពីវិធីសាស្ត្រ ងាយស្រួលសម្រាប់ការទូទាត់ការដឹកជញ្ជូន ក្នុងនោះដូចជា ការទូទាត់តាម QR Code ហើយការដឹកជញ្ជូនក៏ត្រូវមានទំនាក់ទំនងទូលំទូលាយជាមួយបណ្ដាប្រទេសផ្សេងៗក្នុងការជញ្ជូនទំនិញ ។
លោកឧកញ៉ា ងួន ម៉េងតិច អនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានមានប្រសាសន៍ផងដែរថា កន្លងមករហូតដល់បច្ចុប្បន្ន ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា គឺត្រូវពឹងផ្អែកទៅលើការទូទាត់ប្រាក់សុទ្ធ និងត្រូវទៅដល់ទីតាំងទំនិញផ្ទាល់តែម្ដង ដែលធ្វើឲ្យខាតពេលវេលា និងខាតប្រាក់កាសផងដែរ ហើយជាពិសេសវានឹងបង្កជាហានិភ័យសម្រាប់អ្នកលក់និងអ្នកទិញ។ ក៏ប៉ុន្តែបើសិនជាការធ្វើពាណិជ្ជកម្មអនឡាញ និងការទូទាត់ទំនិញតាមបច្ចេកវិទ្យា Fintech កាន់តែទូលំទូលាយ នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា វានឹងជំរុញឲ្យសកម្មភាព ពាណិជ្ជកម្មកាន់តែផុសផុលឡើង ជាពិសេសនឹងជំរុញឲ្យទំនិញក្នុងស្រុកកាន់តែមានទីផ្សារទាំងក្នុងនិងក្រៅប្រទេស ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ