រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា តាមរយៈក្រសួងពាណិជ្ជកម្មដែលជាសេនាធិការ និងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធដទៃទៀត តែងតែជំរុញផ្សព្វផ្សាយបញ្ជ្រាបការយល់ដឹងពីសារសំខាន់ និងអត្ថប្រយោជន៍នៃការប្រើប្រាស់ផលិតផលក្នុងស្រុក ដើម្បីចូលរួមលើកកម្ពស់ផលិតផលជាតិ បង្កើតការងារ និងផ្ដល់ប្រាក់ចំណូលដល់ប្រជាពលរដ្ឋ ។ កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងនេះ ជាលទ្ធផលឃើញថា និន្នាការគាំទ្រផលិតផលក្នុងស្រុកមានការកើនឡើងជាបន្ដបន្ទាប់ ដែលបានចូលរួមលើកស្ទួយជីវភាពរបស់សហគមន៍អ្នកផលិត និងកែច្នៃ ឲ្យកាន់តែប្រសើរឡើង ។
លោក ចៅ ប៉េងណាំ តំណាងសហគមន៍អ្នកផលិតបន្ថែ និងផ្លែឈើខេត្តកំពង់ចាម បានឱ្យដឹងថា សព្វថ្ងៃនេះ ប្រជាពលរដ្ឋចាប់ផ្ដើមគាំទ្រផលិតផលក្នុងស្រុកកាន់តែច្រើនឡើងៗ ពិសេសផលិតផលធម្មជាតិ ឬគ្មានជាតិគីមី គឺមានការគាំទ្រយ៉ាងខ្លាំង។ នេះក៏ដោយសារតែអ្នកប្រើប្រាស់មានការយល់ដឹងច្រើនពីសុវត្ថិភាពលើចំណីអាហារ ។ ជាក់ស្ដែងអ្នកដើរផ្សារ ពិសេសស្ដ្រីមេផ្ទះនៅពេលចង់ទិញបន្លែផ្លែឈើ ត្រីសាច់ផ្សេងៗ តែងសួរពីប្រភពផលិតផល ។ លោកបន្ដថា ៖« នេះក៏ដោយសារតែ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានជួយសម្រួលច្រើនដល់សហគមន៍យើង ពិសេសដល់អ្នកផលិតក្នុងស្រុកដែលធ្វើឲ្យគ្រប់ផលិតផលបន្លែផ្លែឈើមានការគាំទ្រច្រើនតាមរយៈការផ្ដល់ឱកាសឲ្យចូលរួមក្នុងពិព័រណ៍នានា »។
ទោះបីយ៉ាងនេះក្ដី លោកបន្ថែមថា ទីផ្សារផលិតផលខ្មែរនៅតែមានឧបស័គ្គច្រើន ពិសេសគឺការប្រកួតប្រជែងជាមួយផលិតផលនាំចូល ។ លោក ចៅ ប៉េងណាំ បញ្ជាក់ថា ៖« សម្រាប់ផលិតផលរបស់យើង មានទីផ្សារនៅតូចចង្អៀតនៅឡើយ ហើយសព្វថ្ងៃនេះ កម្លាំងពលកម្មនៅតាមសហគមន៍ក៏មិនគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការផលិតដែរ ។ ម្យ៉ាងទៀត យើងក៏ពិបាកក្នុងការប្រកួតប្រជែងជាមួយផលិតផលនាំចូលផងដែរ »។
អ្នកស្រី គឹម ពុទ្ធារី អ្នកលក់គ្រឿងឧបភោគបរិភោគ បានឱ្យដឹងដែរថា តាមបទពិសោធន៍ចូលរួមតាំងបង្ហាញផលិតផលខ្មែរនៅមួយរយៈចុងក្រោយនេះ អ្នកស្រីសង្កេតឃើញថា ពលរដ្ឋខ្មែរបានចូលរួមទិញផលិផលក្នុងស្រុកមានច្រើនគួរសម ។ អ្នកស្រីបន្ដថា ៖« ផលិតផលខ្មែរឥឡូវមានការគាំទ្រច្រើន ទាំងនៅក្នុងដាក់តាំងពិព័រណ៍ និងលក់ដូរនៅតាមទីសាធារណៈ ដោយសារអ្នកប្រើប្រាស់តែងព្រួយបារម្ភអំពីសុខភាព »។
បើតាមអ្នកស្រី ចេន សុគា អ្នកគ្រប់គ្រងសមាគមកីតម្បាញខ្មែរ បានឱ្យដឹងផងដែរថា កន្លងមក ផលិតផលរបស់សមាគមមិនសូវមានទីផ្សារ និងការគាំទ្រពីប្រជាពលរដ្ឋក្នុងស្រុកទេ ប៉ុន្តែក្រោយពីសមាគមបានយកផលិតផលមកចូលរួមក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍ផលិតផលជាហូរហែមក ឃើញថា មានការគាំទ្រច្រើន មិនថាលក់នៅក្នុងពិធី ឬលក់នៅតាមហាង ។
អ្នកស្រីបញ្ជាក់ថា ៖« បច្ចុប្បន្នសមាគមមានសមាជិកជាង២០០គ្រួសារ ដែលកំពុងត្បាញសូត្រ និងស៊ឹង ហើយផលិតផលនីមួយៗត្រូវចំណាយពេលពី៣ថ្ងៃទៅ១សបា្តហ៍ និងមានតម្លៃចាប់ពី១៨ទៅ៣២ដុល្លារសម្រាប់ស៊ឹង និងផាមួងថ្លៃពី៤៥ដល់២០០ដុល្លារ »។ អ្នកស្រីថា ៖« ការចូលរួមគាំទ្រផលិតផលក្នុងស្រុក មានន័យថា អ្នកប្រើប្រាស់បានចូលរួមលើកស្ទួយផលិតផលជាតិ និងលើកកម្ពស់ជីវភាពរបស់សមាគមយើង »។
ថ្លែងក្នុងពិធីសម្ពោធពិព័រណ៍ ផលិតផលខ្មែរ និងផលិតផលនាំចេញ នាំចូលកម្ពុជា កាលពីថ្ងៃទី៨ ខែធ្នូ កន្លងមក លោក ប៉ាន សូរស័ក្តិ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានមានប្រសាសន៍ថា ដើម្បីជំរុញសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្ម បង្កើតឱកាសទីផ្សារ និងសក្តានុពលវិនិយោគ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មតែងតែរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍ផលិតផលក្នុងស្រុកជាបន្ដបន្ទាប់ ។
លោករដ្ឋមន្ត្រីបន្ដថា ៖« បណ្តាឆ្នាំមុនៗ ពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរ និងផលិតផលនាំចេញ ចូលកម្ពុជា ត្រូវបានគេស្គាល់ថា ជាពិព័រណ៍នាំចេញ នាំចូល និងខេត្ត១ផលិតផល១ កម្ពុជា ដែលជាព្រឹត្តិការណ៍អន្តរជាតិដ៏សំខាន់របស់កម្ពុជា ហើយបច្ចុប្បន្ននេះ បានប្តូរឈ្មោះជា« ពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរ និងផលិតផលនាំចេញនាំចូលកម្ពុជា »វិញ ដើម្បីចូលរួមជំរុញសាកលភាវូពាណិជ្ជកម្ម សំដៅទាក់ទាញការចូលរួមកាន់តែច្រើនពិស័យឯកជន នៃប្រទេសផ្សេងៗទាំងក្នុងតំបន់ និងពភពលោក » ។
គួរកត់សម្គាល់ថា សម្រាប់ពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរ និងផលិតផលនាំចេញនាំចូល កម្ពជាលើកទី១៣នេះ មានការចូលរួមពីប្រទេសថៃ ចិន កូរ៉េខាងត្បូង ជប៉ុន វៀតណាម ឥណ្ឌូណេស៊ី ម៉ាឡេស៊ី សិង្ហបុរី អាមេរិក ឡាវ និងមីយ៉ាន់មា ព្រមទាំងមន្ទីរពាណិជ្ជកម្ម ទាំង២៥ខេត្តក្រុង អង្គការ សមាគម ក្រុមហ៊ុន ក្នុងនិងក្រៅប្រទេសចំនួន២៧២ស្តង់ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ