រ៉ូបូតគឺជាប្រធានបទសម្រាប់ការប្រកួត ទន្ទឹមនឹងការដែលសិស្សានុសិស្សដែលមានបទពិសោធន៍បច្ចេកវិទ្យាខ្លាំងពូកែ បានធ្វើការប្រកួតប្រជែងគ្នានៅក្នុងការប្រកួតប្រជែងរ៉ូបូតអូឡាំព្យាដពិភពលោក សម្រាប់ជុំប្រកួតនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ។
ការប្រកួតប្រជែងរ៉ូបូតលក្ខណៈអន្តរជាតិមួយហៅថា ការប្រកួតប្រជែងរ៉ូបូតអូឡាំព្យាដពិភពលោក បានប្រព្រឹត្តទៅកាលពីរសៀលថ្ងៃសៅរ៍ ទី២២ ខែកញ្ញា កន្លងទៅនេះ នៅសាកលវិទ្យាល័យហ្សាម៉ាន់ ក្នុងខណ្ឌទួលគោក។
ការពាំនាំយកការប្រកួតប្រជែងសម្រាប់ជុំប្រកួតនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា គឺជាស្នាដៃផ្ដួចផ្ដើមរបស់អង្គការពិព័រណ៍វិទ្យាសាស្ត្រកម្ពុជា ក្រោមជំនាញបច្ចេកទេសរបស់ក្រុមហ៊ុនស្មាត អាស្យាតា ដែលជាដៃគូជាផ្លូវការចំពោះជុំប្រកួតនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដែលរួមគ្នាសហការរួចជាស្រេចជុំវិញការប្រឡងប្រជែងវិស័យបច្ចេកវិទ្យា លើការដំឡើងគ្រោងរ៉ូបូតលក្ខណៈ LEGO Mindstorms Robot។
ការប្រកួតប្រជែងនឹងត្រូវវិនិច្ឆយតាមរយៈការរៀប ឬដំឡើងរ៉ូបូត ដោយស្ថិតក្រោមពេលវេលាកំណត់ និងដើម្បីប្រកួតដណ្ដើមសិទ្ធិឡើងទៅប្រកួតនៅជុំអន្តរជាតិបន្តទៀតនៅក្នុងប្រទេសថៃ នៅក្នុងខែវិច្ឆិកា ខាងមុខនេះ។
សិស្សានុសិស្សចំនួន១៥ក្រុម មកពីសាលាចំនួន៥ បានចូលរួមការប្រកួតប្រជែងនេះ លើវិញ្ញាសារចំនួនពីរដែលចែកចេញជាវិញ្ញាសារសម្រាប់កុមារអាយុពី១៣ ដល់១៥ឆ្នាំ និងយុវជនអាយុពី១៥ ដល់១៩។ ក្រុមប្រកួតនីមួយៗមានសមាជិកចំនួនពីរ ឬបីនាក់ ដែលត្រៀមខ្លួនប្រកួតក្រោមការណែនាំរបស់គ្រូដឹកនាំ។
ជ័យលាភីលេខ១ លើវិញ្ញាសារសម្រាប់កុមារ បានទៅលើក្រុម LLA 1 និងលេខ២ បានទៅក្រុម LLA 2 ដែលមកពីសាលា Liger Leadership Academy។ រីឯចំណាត់ថ្នាក់លេខ៣ បានទៅក្រុម Rechnology មកពីសាលាអង្គការ Cambodian Children’s Fund។
ដោយឡែក លើវិញ្ញាសារសម្រាប់យុវជន ជ័យលាភីលេខ១ បានទៅក្រុម ZIS 1 និងលេខ៣ បានទៅក្រុម ZIS 2 ដែលមកពីសាលាអន្តរជាតិហ្សាម៉ាន់។ ចំណែកឯចំណាត់ថ្នាក់លេខ២ បានទៅក្រុម TDM ដែលមកពីសាលាអង្គការ Cambodia Children’s Fund។
ឆ្លងកាត់ការប្រកួតប្រជែងដ៏ស្វិតស្វាញនៅវគ្គប្រកួតជាច្រើនដែលត្រូវបានរៀបចំឡើង យើងបានឯកភាពថា ព្រឹត្តិការណ៍នេះបានផ្ដល់នូវបទពិសោធន៍ប្លែកដល់ប្អូនៗសិស្សានុសិស្សដែលមានវត្តមានចូលរួម។
នៅមុនការប្រកួត លោកនាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនស្មាតអាស្យាតា ដែលជាក្រុមហ៊ុនទូរគមនាគមន៍ចល័តឈានមុខគេនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា បានចូលរួមគាំទ្រការប្រកួតប្រជែងនេះយ៉ាងឆាប់រហ័ស ហើយបានទទួលស្គាល់ថា លោកពុំមានការស្ទាក់ស្ទើរអ្វីឡើយចំពោះការចូលរួមសហការក្នុងព្រឹត្តិការណ៍នេះ។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា ៖ «ការដែលកម្មវិធីដ៏គួរឱ្យទន្ទឹងរង់ចាំនេះត្រូវបានរៀបចំឡើងនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាគឺជាប្រការមួយដែលគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍។ ខ្ញុំជឿជាក់ថា ការជួយឱ្យយុវជនកម្ពុជាចូលរួមជាមួយនឹងបច្ចេកវិទ្យារ៉ូបូតនឹងពង្រីកភាពច្នៃប្រឌិត និងជំនាញដោះស្រាយបញ្ហា តាមរយៈចំណេះជំនាញដ៏ឆ្លាតវៃរបស់ពួកគាត់»។
ដោយបានបង្កើតឡើងក្នុងឆ្នាំ២០០៤ ការប្រកួតប្រជែងរ៉ូបូតអូឡាំព្យាដពិភពលោកបានក្លាយជាការប្រកួតប្រជែងលក្ខណៈអន្តរជាតិមួយយ៉ាងពិតប្រាកដសម្រាប់យុវជនដែលមានចំណង់ចំណូលចិត្តចំពោះការពឹងផ្អែកដ៏ឆាប់រហ័សលើបច្ចេកវិទ្យា ដែលពិភពលោកកំពុងធ្វើជាសាក្សី។ ជុំប្រកួតនានានៅក្នុងកម្មវិធីនេះមានការចូលរួមពីសំណាក់បណ្ដាប្រទេសជាង៦០ ចាប់ពីការចាប់ផ្ដើមការប្រកួត រហូតដល់វគ្គផ្ដាច់ព្រ័ត្រដែលមានវត្តមានប្រកួតប្រជែងរបស់សិស្សានុសិស្សវៃឆ្លាត និងមានការប្ដេជ្ញាចិត្តបំផុត។ ដោយសហការ
ចែករំលែកព័តមាននេះ