ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ចិន​ចំណាយ​2​លាន​ដុល្លារ ថត​រឿង​ផ្សព្វផ្សាយ​តំបន់​ទេសចរណ៍​កម្ពុជា

5 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ដើម្បី​ផ្សព្វផ្សាយ​ពី​តំបន់​ទេសចរណ៍​នានា​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា វិនិយោគិន​ចិន​ដែល​វិនិយោគ​ក្នុង​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​នៅ​កម្ពុជា បាន​ចំណាយ​ប្រាក់​២​លាន​ដុល្លារ ដើម្បី​ផលិត​ខ្សែភាពយន្ត​មួយ​ដែល​និយាយ​ពី​ស្នេហា​ឆ្លង​ដែន គោលបំណង​ដើម្បី​ផ្សព្វផ្សាយ​ពី​វប្បធម៌ និង​តំបន់​ទេសចរណ៍​សំខាន់​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ដល់​ពិភពលោក​បានដឹង ។ បើ​តាម​លោក…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ដើម្បី​ផ្សព្វផ្សាយ​ពី​តំបន់​ទេសចរណ៍​នានា​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា វិនិយោគិន​ចិន​ដែល​វិនិយោគ​ក្នុង​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​នៅ​កម្ពុជា បាន​ចំណាយ​ប្រាក់​២​លាន​ដុល្លារ ដើម្បី​ផលិត​ខ្សែភាពយន្ត​មួយ​ដែល​និយាយ​ពី​ស្នេហា​ឆ្លង​ដែន គោលបំណង​ដើម្បី​ផ្សព្វផ្សាយ​ពី​វប្បធម៌ និង​តំបន់​ទេសចរណ៍​សំខាន់​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ដល់​ពិភពលោក​បានដឹង ។

បើ​តាម​លោក លី មីន អគ្គនាយក​ក្រុមហ៊ុន​អចលនទ្រព្យ ព្រី​ន​ស៍ រៀល​អុ​ី​ស្ទេ​ត បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ការ​ផលិត​ខ្សែភាពយន្ត​នេះ​ឡើង ដើម្បី​បង្កើន​ទំនាក់ទំនង​រវាង​កម្ពុជា​និង​ចិន ដែល​មាន​ជា​យូរ​មក​ហើយ ។ អ្វី​ដែល​ពិសេស​នោះ គឺ​ដើម្បី​បង្ហាញ​ទៅ​កាន់​ពិភពលោក​ពី​តំបន់​ទេសចរណ៍​ល្បី​ៗ និង​វប្បធម៌​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា ព្រោះ​រឿង​ដែល​ផលិត​ឡើង​នេះ ក៏​នឹង​យក​ទៅ​ដាក់​ប្រកួត​ជា​នៅ​រដ្ឋ​ឡូ​ស​អ៊ែន​ជី​ឡេ​ស សហរដ្ឋអាមេរិក​ផង​ដែរ ។
លោក​បន្ត​ថា រឿង​នេះ​នឹង​ត្រូវ​ចំណាយ​ប្រាក់​២​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក​ដើម្បី​ផលិត​ឡើង ហើយនឹង​ត្រូវ​ថត​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ ខេត្តសៀមរាប និង​ខេត្តកំពត ដែល​សុទ្ធ​សឹង​ជា​តំបន់​ទេសចរណ៍​ល្បី​ៗ និង​ជា​គោលដៅ​ទេសចរណ៍​សម្រាប់​ភ្ញៀវ​អន្តរជាតិ ។ លោក​និយាយ​ថា ៖« ក្រៅពី​ថត​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា រឿង​នេះ​ក៏​នឹង​ត្រូវ​ថត​នៅ​ទឹកដី​នៃ​ប្រទេស​ចិន​មួយ​ចំនួន​ផង​ដែរ ព្រោះ​ដោយសារ​តែ​វា​មាន​ទំនាក់ទំនង​រវាង​ចិន និង​កម្ពុជា »​។

រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួងទេសចរណ៍​កម្ពុជា លោក​បណ្ឌិត ថោ​ង ខុន បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា តាម​រយៈ​ខ្សែភាពយន្ត​ដែល​វិនិយោគិន​ចិន​ថត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​នេះ នឹង​រួមចំណែក​ដល់​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​តំបន់​ទេសចរណ៍​របស់​កម្ពុជា​ទៅ​កាន់​ពិភពលោក​ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​អន្តរជាតិ​បន្ថែម​ទៀត​មក​ទស្សនា​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ។ លោក​ថ្លែង​ថា ៖« វិស័យ​ទេសចរណ៍​បាន​សម្រេច​លទ្ធផល​គួរ​ជាទី​មោ​ទ​ន ដោយ​មាន​កំណើន​ពីរ​ខ្ទង់​ជាប់​ៗ​គ្នា​ក្នុង​រយៈពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​នេះ​។ ជាក់ស្ដែង​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៧​កន្លង​ទៅ កម្ពុជា​សម្រេច​បាន​នូវ​កំណើន​ទេសចរ​អត្រា​១១,៨% ជាមួយនឹង​ការ​មក​ដល់​នៃ​ភ្ញៀវ​អន្តរជាតិ​ជាង​៥,៦​លាន​នាក់ និង​នាំ​មក​នូវ​ប្រាក់​ចំណូល​ប្រមាណ​៣.៤០០​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក​ចាក់​បញ្ចូល​ក្នុង​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ដែល​បាន​រួមចំណែក​ក្នុង GDP ប្រមាណ​១៣% » ។

លោក​បន្ត​ថា ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៨​នេះ កម្ពុជា​រំពឹង​ទទួល​បាន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​អន្តរជាតិ​ចំនួន​៦,២​លាន​នាក់ និង​ប្រមាណ​៧​លាន​នាក់​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២០ និង​នាំ​មក​នូវ​ប្រាក់​ចំណូល​ប្រមាណ​៥​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក ចាក់​បញ្ចូល​ក្នុង​សេដ្ឋកិច្ច ដែល​បង្កើត​ឱកាស​ការងារ​បាន​ប្រមាណ​១​លាន​នាក់ ហើយ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០៣០ កម្ពុជា​រំពឹង​ថា​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​មក​ទស្សនា​ក្នុង​តំបន់​ផ្សេង​ៗ​ប្រមាណ​១៥​លាន​នាក់​បង្កើត​ការងារ​បាន​ប្រមាណ​២​លាន​នាក់ និង​នាំ​ប្រាក់​ចំណូល​បាន​ប្រមាណ​១០​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក ក្នុង​នោះ​ក្រសួង​បាន​ព្យាយាម​កែ​ច្នៃ​តំបន់​ទេសចរណ៍​ដែល​មាន​ស្រាប់ ដើម្បី​ធ្វើ​ឲ្យ​ទាក់ទាញ​ដល់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​អន្តរជាតិ ។

លោក​បន្ថែម​ថា ៖« ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ គឺជា​គោលដៅ​ទេសចរណ៍​ដ៏​សំខាន់​មួយ ក្នុង​នោះ​ក្រសួងទេសចរណ៍ និង​ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ ក៏​បាន​និង​កំពុង​យកចិត្តទុកដាក់​លើ​គម្រោង​កោះ​គំរូ ជា​គោលដៅ​អេកូ​ទេសចរណ៍​លំដាប់​ខ្ពស់ និង​ជា​គោលដៅ​ទេសចរណ៍​បៃតង​គ្មាន​ថង់​ប្លា​ស្ទិ​ក​ឲ្យ​បាន​មុន​ឆ្នាំ​២០២០ ដោយ​បន្ត​ខិតខំ​គ្រប់គ្រង​ឆ្នេរ​ខ្សាច់​ឲ្យ​បាន​ស្អាត និង​បៃតង ខិតខំ​អភិវឌ្ឍន៍​ឆ្នេរសមុទ្រ​កម្ពុជា​យើង​ប្រាកដ​ដោយ​និរន្តរភាព »​។

លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​បញ្ជាក់​ថា សម្រាប់​គោលដៅ​ទេសចរណ៍​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ដូច​ជា​រមណីយដ្ឋាន​តំបន់​អង្គរ ប្រាសាទសំបូរព្រៃគុក និង​តំបន់​ទេសចរណ៍​ល្បី​ជា​ច្រើន​ទៀត ក៏​មាន​គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍ កែ​ច្នៃ​ឲ្យ​ល្អ​ប្រសើរ​ដែរ ដើម្បី​ឲ្យ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​អន្តរជាតិ​បាន​ស្នាក់​នៅ​យូរ​ក្នុង​ទឹកដី​ប្រទេស​កម្ពុជា ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ