រាជធានីភ្នំពេញ ៖ អ្នកជំនាញផ្នែកម្ហូបអាហារអះអាងថា ម្ហូបអាហារ ជាពិសេសម្ហូបអាហារខែ្មរ ជាផ្នែកដ៏សំខាន់មួយនៃការស្រូបយកភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិមកទស្សនានៅកម្ពុជា ដែលគ្រប់គ្នាត្រូវយកចិត្តទុកដាក់ក្នុងការជំរុញនិងលើកកម្ពស់វិស័យនេះ ។
សហប្រធានក្រុមការងារផ្នែកឯកជនក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ និងជាចុងភៅដ៏ល្បីឈ្មោះនៅកម្ពុជា លោក លូ ម៉េង បានលើកឡើងថា ជាធម្មតា ភ្ញៀវទេសចរក្នុង១ថ្ងៃត្រូវការទទួលទានអាហារ៣ដង ប៉ុន្តែត្រូវដឹងថា ទោះជាអាហារដ្ឋានឬកន្លែងទទួលទានល្អស្អាតយ៉ាងណាក៏ដោយ ប្រសិនបើម្ហូបអាហារពុំមានស្តង់ដា គ្មានអនាម័យ និងមិនមានរសជាតិឆ្ងាញ់ទេ គេក៏មិនចូលដែរ ។
លោក លូ ម៉េង បញ្ជាក់ថា ៖« នៅកម្ពុជា យើងមានម្ហូបអាហារលើសពី២៩ប្រទេស ដូចជា ម្ហូបខ្មែរ ចិន វៀតណាម ថៃ ជប៉ុន កូរ៉េ បារាំង និងឥណ្ឌាជាដើម ដូច្នេះភ្ញៀវអន្តរជាតិពុំមានបញ្ហាអ្វីប្រឈមសម្រាប់ការស្វែងរកមុខម្ហូបទទួលទាននោះទេ ប៉ុន្តែម្ហូបដែលសំខាន់ជាងគេ គឺមុខម្ហូបខ្មែរតែម្តង ដែលភ្ញៀវអន្តរជាតិចង់សាកល្បង ហើយចូលចិត្ត ដូចជា មាន់ដុត ប្រហុកខ្ទឹះ អាម៉ុកត្រី សម្លម្ជូរគ្រឿង សម្លប្រហើរ សម្លកកូរ ត្រីដុត និងញាំស្វាយ ជាដើម »។ លោកបន្ថែមថា ៖« ចំពោះម្ហូបខ្មែរយើងគប្បីប្រើប្រាស់ផលិតផលខ្មែរដែលគ្មានគីមី ឬអាចនិយាយថាបន្លែធម្មជាតិ ទើបអាចស្រូបយកភ្ញៀវទេសចរបាន ព្រោះថា ពេលដែលភ្ញៀវចូលទទួលទានក្នុងហាងណាមួយ គេតែងតែសួរថា នេះជាផលិតផលសុទ្ធ ឬធម្មជាតិរបស់ខ្មែរមែនទេ ? ហើយគេតែងតែសួរបែបនេះញឹកញាប់តែម្តង ។ ដូច្នេះហើយ ធ្វើឲ្យចុងភៅរបស់យើងមានការយកចិត្តទុកដាក់បំផុតក្នុងការប្រើប្រាស់ផលិតផលខ្មែរ »។
លោកបានបញ្ជាក់បន្ថែមថា ផ្តើមចេញពីចំណង់ចំណូលចិត្តរបស់ភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិលើមុខម្ហូបខ្មែរនោះហើយ ទើបជំរុញឲ្យសហគមន៍ចុងភៅខ្មែរ រួមទាំងម្ចាស់ភោជនីយដ្ឋាន និងចុងភៅ បានយកចិត្តទុកដាក់ក្នុងការប្រើប្រាស់ផលិតផលរបស់ខ្មែរ ក្រោមទិសស្លោកថា « ម្ហូបអាហារខ្មែរ ផលិតផលខ្មែរ »។ លោកថា ៖« ការប្រើប្រាស់ផលិតខ្មែរ ក៏ជាកត្តាជំរុញ និងលើកទឹកចិត្តកសិករខ្មែរឲ្យបង្កើនការចិញ្ចឹមសត្វ និងដាំបន្លែបំពេញតម្រូវការចុងភៅផងដែរ »។
ទោះជាយ៉ាងនេះក្ដី លោកថា បច្ចុប្បន្ននៅកម្ពុជាមានការខ្វះខាតធនធានមនុស្សលើវិស័យម្ហូបអាហារនេះ បើទោះជាចុងភៅរាប់ម៉ឺននាក់កំពុងមានវត្តមានតាមបណ្តាភោជនីយដ្ឋាន ហាងនានានៅទូទាំងប្រទេសក៏ដោយ ។ ដូច្នេះហើយទើបនៅអំឡុងថ្ងៃទី១៩-២០ ខែកញ្ញាខាងមុខនេះ នឹងមានរៀបចំការប្រកួតមុខម្ហូបទាំងម្ហូបខ្មែរ និងម្ហូបបរទេស ដើម្បីឲ្យពួកគាត់បានស្វែងយល់អំពីតិចនិកនៃការធ្វើម្ហូបអាហារផង និងតិចនិកនៃការប្រើប្រាស់ផលិតផលខ្មែរសម្រាប់ម្ហូបអាហារខ្មែរ ដើម្បីឲ្យមានរសជាតិឆ្ងាញ់ផង ។
លោក លូ ម៉េង បានសម្លឹងឃើញនៅថ្ងៃអនាគតថា ការបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្សលើវិស័យចុងភៅនេះកាន់តែមានសំខាន់ ព្រោះកម្ពុជានៅខ្វះខាតច្រើនដែលទាមទារឲ្យបង្កើតសាលាបណ្ដុះបណ្ដាលជំនាញឲ្យកាន់តែច្រើនថែមទៀត ដើម្បីឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការ ។
លោកបញ្ជាក់ថា ៖« បច្ចុប្បន្ន អ្នកដែលបានឆ្លងកាត់ការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញចុងភៅប្រមាណ៩៩,៩៩% គឺមានការងារធ្វើទាំងអស់ ហើយតម្លៃពលកម្មក៏ខ្ពស់ថែមទៀត។ ដូច្នេះយើងអំពាវនាវដល់ឪពុកម្តាយ អ្នកអាណាព្យាបាល គួរជំរុញកូនចៅឲ្យចូលរៀនផ្នែកចុងភៅនេះឲ្យបានច្រើន ព្រោះការងារផ្នែកចុងភៅមានច្រើនណាស់ ខណៈដែលកម្ពុជាយើងកំពុងតែមានការអភិវឌ្ឍខ្លាំងលើវិស័យទេសចរណ៍ » ។ បើតាមលោក លូ ម៉េង បច្ចុប្បន្ន ក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ត្រូវការធនធានជំនាញរហូតដល់ជាង១ម៉ឺននាក់ ដើម្បបម្រើការងារនៅតាមភោជនីយដ្ឋាន សណ្ឋាគារ និងសេវាកម្មផ្សេងៗទៀត ។
ទីប្រឹក្សាសមាគមទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍កម្ពុជា លោក ហូ វណ្ឌី បានឲ្យដឹងថា ជាការពិតណាស់ ពាក់ព័ន្ធនឹងបញ្ហាធនធានមនុស្សក្នុងវិស័យទេសចរណ៍នេះ វាបានខ្វះខាតយូរមកហើយ មិនមែនទើបតែពេលនេះទេ ។
លោកថ្លែងថា ៖« បើតាមបទពិសោធន៍ ដែលខ្ញុំធ្លាប់ដឹងនោះ បញ្ហានេះបានកើតឡើងក្នុងរយៈពេល១០ឆ្នាំហើយ ពោលគឺចាប់តាំងពីកម្ពុជាត្រូវបានអន្តរជាតិចាប់អារម្មណ៍ និងមកទស្សនាច្រើននៅតាមរមណីយដ្ឋាននានា » ។ លោកបន្តថា ធនធានមនុស្សក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ដែលមានសព្វថ្ងៃនេះ មិនមែនទទួលបានពីសាលាបណ្ដុះបណ្ដាលពិតប្រាកដ១០០%នោះទេ ភាគច្រើនគឺយកមកបណ្ដុះបណ្ដាលបន្ថែម មានន័យថា ធ្វើការបណ្ដើរ រៀនបណ្ដើរ។
លោកបានសំណូមពរ ក៏ដូចជាការបើកច្រកមួយសម្រាប់សិស្សដែលត្រូវប្រឡងបាក់ឌុបឆ្នាំនេះ សូមឲ្យជ្រើសរើសយកមុខជំនាញណា ដែលកំពុងមានទីផ្សារ ជៀសវាងប្រើពេល៤ឆ្នាំក្នុងសាលាហើយ តែបែរជាព្រួយបារម្ភ ឬពិបាកក្នុងការស្វែងរកការងារធ្វើ ខណៈជំនាញមួយចំនួន ម្ចាស់អាជីវកម្មពិបាកស្វែងរកបុគ្គលិកទៅវិញ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ