រាជធានីភ្នំពេញ ៖ មន្ត្រីរដ្ឋបាលរាជធានីភ្នំពេញ បានអះអាងថា បន្ទាប់ពីស្ពានអាកាស និងផ្លូវក្រោមដីក្បាលថ្នល់ និងរង្វង់មូលចោមចៅស្ថាបនារួច បញ្ហាកកស្ទះចរាចរនឹងកាន់តែមានភាពប្រសើរឡើង ក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ននេះ នៅតំបន់រង្វង់មូលចោមចៅ មានបញ្ហាប្រឈមជាមួយការកកស្ទះចរាចរ ចំណែកឯស្ពានអាកាសក្បាលថ្នល់ក៏នៅតែកកស្ទះខ្លះដែរ ទោះជាមានអាកាសរួចហើយក្តី ប៉ុន្តែនៅមិនទាន់បំពេញតាមតម្រូវការនៃការធ្វើចរាចររបស់ប្រជាពលរដ្ឋនៅឡើយ ។
លោក ម៉េត មាសភក្តី អ្នកនាំពាក្យរដ្ឋបាលរាជធានីភ្នំពេញ បានឱ្យដឹងថា ដើម្បីកាត់បន្ថយនៃការកកស្ទះចរាចរនៅចំណុចរង្វង់មូលចោមចៅ និងនៅតំបន់ក្បាលថ្នល់ លោក ឃួង ស្រេង អភិបាលរាជធានីភ្នំពេញ កាលពីរសៀលថ្ងៃទី២៥ ខែមេសា ឆ្នាំ២០១៨ បានកោះប្រជុំជាមួយមន្ត្រីជុំនាញ ដើម្បីជំរុញផែនការដោះស្រាយផលប៉ះពាល់ និងឈានទៅដល់បើកការដ្ឋានសាងសង់ស្ពានអាកាស និងផ្លូវក្រោមដីទាំងពីរទីតាំងនេះ ឲ្យបានលឿនក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ ។
លោក ម៉េត មាសភក្តី បានបញ្ជាក់ថា លោក ឃួង ស្រេង អភិបាលរាជធានីភ្នំពេញ បានដឹកនាំអង្គប្រជុំ ស្ដីពីការដោះស្រាយផលប៉ះពាល់លើគម្រោងសាងសង់ស្ពានអាកាសចោមចៅ និងស្ពានអាកាសក្បាលថ្នល់ក្នុងនោះប្រធានអង្គប្រជុំជំរុញឱ្យមានការដោះស្រាយផលប៉ះពាល់នៅតំបន់ទាំងពីរនេះឱ្យបានច្បាស់លាស់ ដើម្បីអាចធ្វើការស្ថាបនាបានឆាប់ សំដៅសម្រួលបានការកកស្ទះនៅតំបន់ក្បាលថ្នល់ និងរង្វង់មូលចោមចៅ ហើយនាពេលដ៏ខ្លីខាងមុននេះ ។
មន្ត្រីជំនាញរបស់មន្ទីរសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានីភ្នំពេញ បានឲ្យដឹងថា បើតាមគម្រោងការដ្ឋានសង់ស្ពានអាកាស និងផ្លូវក្រោមដីនៅរង្វង់មូលចោមចៅ គ្រោងនឹងចំណាយពេលប្រមាណ២០ខែ ដើម្បីស្ថាបនាឲ្យរួចរាល់ ហើយតំបន់រង្វង់មូលចោមចៅ និងតំបន់ខាងមុខអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិភ្នំពេញ នឹងមិនមានការកកស្ទះចរាចរទៀតទេ បន្ទាប់ពីស្ពានអាកាស និងផ្លូវក្រោមដីចោមចៅនេះបានស្ថាបនារួច ។
ចំណែកឯតំបន់ស្ពានអាកាសក្បាលថ្នល់វិញ មន្ត្រីដដែលឲ្យដឹងថា ដោយសារបញ្ហាកកស្ទះចរាចរនៅតែកើតមាន នៅតំបន់ស្ពានអាកាសក្បាលថ្នល់នោះ សាលារាជធានីភ្នំពេញមានគម្រោងស្ថាបនាស្ពានអាកាសចំនួន៣ និងផ្លូវក្រោមដី១បន្ថែមទៀត ដើម្បីកែលម្អ និងដោះស្រាយបញ្ហាចរាចរឲ្យកាន់តែមានភាពរលូនដូចស្ពានអាកាស និងផ្លូវក្រោមដីស្ទឹងមានជ័យតែម្តង ។ ស្ពានអាកាស និងផ្លូវក្រោមដីដែលសាលារាជធានីភ្នំពេញត្រៀមស្ថាបនានោះ មានចំនួន៤ គឺទី១.សង់ស្របពីលើមហាវិថីព្រះនរោត្តម បត់ឆ្វេងឡើងភ្ពាប់ទៅស្ពានព្រះមុនីវង្សថ្មី ទី២.តភ្ជាប់ពីស្ពានព្រះមុនីវង្សចាស់ បត់កោងស្តាំឡើងទៅចាក់អង្រែ ទី៣.ហោះស្របពីលើមហាវិថីព្រះមុនីវង្ស បត់ទៅនរោត្តម រួចបត់ស្តាំឡើងស្ពានវិញ និងទី៤.ផ្លូវក្រោមដី១ខ្សែទៀតពីចាក់អង្រែ ទៅចេញនៅមហាវិថីព្រះមុនីវង្សតែម្តង ។
មន្ត្រីដដែលបានបញ្ចាក់ថា ចំពោះស្ពានអាកាសដែលហោះខាងលើនេះ មានបណ្ដោយមិនស្មើគ្នានោះទេ គឺចាប់ពី២២០ទៅ២៤០ម៉ែត្រ ទទឹងចាប់ពី៥ទៅ៧ម៉ែត្រ ចំណែកផ្លូវក្រោមដីមានបណ្ដោយ៣០៦ម៉ែត្រ ហើយបន្ទាប់ពីស្ថាបនារួចការធ្វើចរាចរនៅតំបន់ស្ពានអាកាសក្បាលថ្នល់ នឹងមានភាពប្រសើឡើង ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ