រាជធានីភ្នំពេញ ៖ តម្រូវការជួលអគារពាណិជ្ជកម្មនៅកម្ពុជា បានបន្ដកើនឡើងជារៀងរាល់ឆ្នាំ ហើយការផ្គត់ផ្គង់មានលក្ខណៈខុសគ្នាទៅតាមប្រភេទអគារនីមួយៗផងដែរ។ ក្នុងនោះគេបានចែកអគារពាណិជ្ជកម្មជា៣ប្រភេទ គឺប្រភេទខ្ពស់ (Grade A) អគារកម្រិតបង្គួរ (Grade B) និងប្រភេទអគារមធ្យម (Grade C) ។
បច្ចុប្បន្ននេះ ការិយាល័យកម្រិតA ភាគច្រើន គឺខាងក្រុមហ៊ុនអន្តរជាតិជួលច្រើនជាងគេ បន្ទាប់មកកម្រិតB តែបើនិយាយពីការកើនឡើងច្រើនជាងគេ គឺអគារកម្រិតB កំពុងមានសន្ទុះនៃការជួល ឬទិញច្រើនជាងគេក្នុងចំណោម២ប្រភេទនៃអគារពាណិជ្ជកម្ម ។
អ្នកជំនាញអចលនទ្រព្យលំដាប់អន្តរជាតិ ដំបូងគេនៅកម្ពុជា លោក វ៉ា វីរៈ នាយកប្រតិបត្តិនៃក្រុមហ៊ុន Century 21 Fortuna Investment បានថ្លែងប្រាប់កោះសន្តិភាពតាមទូរស័ព្ទនៅថ្ងៃទី២៣ មីនា ម្សិលមិញថា ក្នុងចំណោមប្រភេទអគារទាំង៣នេះ កម្រិតB គឺកើនឡើងខ្លាំងជាងគេ ។ ឯតម្លៃវិញគួរសមអាចទទួលយកបាន ហើយការគ្រប់គ្រង ឬការបំពាក់សម្ភារ ក៏មិនខុសឆ្ងាយពីអគារកម្រិតAប៉ុន្មានដែរ ។
លោកថ្លែងដូច្នេះថា ៖« អគារ ឬការិយាល័យប្រភេទB មានសន្ទុះខ្លាំងជាងគេក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំនេះ ដោយសារតម្លៃគួរសមដែលអាចទទួលយកបាន ហើយការគ្រប់គ្រង ឬបំពាក់សម្ភារមានភាពប្រហាក់ប្រហែលនឹងកម្រិតAដែរ ។ ដោយក្នុង១ម៉ែត្រការ៉េ អាចថាត្រឹមតែ២៥ដុល្លារឡើងទៅប៉ុណ្ណោះ គឺយើងអាចជួលវាបាន១ខែ » ។
ជាទូទៅ កម្រិតសន្តិសុខសុវត្ថិភាព និងការបំពាក់សម្ភារការិយាល័យ គឺវាមានលក្ខណៈខុសគ្នាបន្តិចបន្តួចរវាងអគារកម្រិតA និងកម្រិតB ។ ការបំពាក់សម្ភារ គឺត្រូវទៅតាមស្តង់ដាការិយាល័យ ដូចជា ប្រព័ន្ធកាមេរ៉ាសុវត្ថិភាព មិនថានៅតាម Office ឬតាមជណ្ដើរយន្ត និងអាចមានបំពាក់រថយន្ដពន្លត់អគ្គិភ័យផ្សេងៗទៀត ហើយប្រភេទCខ្លះ ក៏មានការគ្រប់គ្រងដូចប្រភេទA និងBដែរ ។
លោកបន្តថា ៖« តាមពិតទៅ អគារកម្រិតA មាននិន្នាការច្រើនដែរ ដោយសារអន្តរជាតិភាគច្រើនត្រូវការប្រភេទនេះច្រើនជាងគេ ។ ចំណែកតម្លៃវិញ ក្នុង១ម៉ែត្រការ៉េ តម្លៃចាប់ពី២៧ដុល្លារអាមេរិកឡើងទៅ ក្នុង១ខែ ។ រីឯ ប្រភេទCវិញមិនមែនអត់ទេ គ្រាន់តែថា អ្នកជួលភាគច្រើនជាក្រុមហ៊ុនតូចៗ ឯតម្លៃអាចថា១៥ដុល្លារចុះក្រោម » ។
លោកបានបង្ហើបថា នៅរាជធានីភ្នំពេញ អគារកម្រិតA មានដូចជា អគារវឌ្ឍនៈTowerមានការជួលពីអ្នកវិនិយោគច្រើនជាងកាលពីឆ្នាំមុនៗ ។ ជាក់ស្តែង អគារកម្រិតA នៅឆ្នាំ២០១៦ តម្រូវការជួលអគារការិយាល័យប្រភេទនេះពីអ្នកវិនិយោគកើនខ្ពស់រហូតដល់៣០%ឯណោះ ខណៈតម្រូវការជួលអគារកម្រិតB និង C មានកំណើនប្រមាណពី១៥%ទៅ២០% ប៉ុណ្ណោះ ។
ពាក់ព័ន្ធជាមួយនឹងតម្លៃ លោក វ៉ា វីរៈបញ្ជាក់ថា យើងមិនអាចកំណត់តម្លៃណាមួយបានជាក់លាក់ទេ ព្រោះប្រភេទអគារទាំងនោះ គឺអាស្រ័យទៅលើគុណភាពរបស់សំណង់អគារ និងការបំពាក់សម្ភារ តាំងពីកញ្ចក់ ឥដ្ឋការ៉ូ កន្លែងលាងដៃ បង្គន់ ឬជណ្ដើរយន្ត ជាដើម។ មួយទៀតគឺទីតាំង ព្រោះវាជាចំណែកមួយផ្សេងទៀតដែរ តែអ្វីសំខាន់ គឺការគ្រប់គ្រងអគារ ព្រោះវាទាមទារការថែរក្សាដោយយកចិត្តទុកដាក់ឲ្យបានល្អបំផុត ទាំងការសម្អាត សន្តិសុខ សុវត្ថិភាព ជាមួយនឹងការមានម៉ាស៊ីនភ្លើងសម្រាប់ជំនួយ ហើយក៏មិនមានកន្លែងស្ថាប័នណាមួយវាយតម្លៃថា អគារនេះជាប្រភេទអ្វីបានទេ តែបើសណ្ឋាគារ គឺមានខាងក្រសួងទេសចរណ៍ជាអ្នកកំណត់ស្រាប់ ឯខាងអចលនទ្រព្យ គឺមិនមានទេ ។ អីចឹង ការហៅប្រភេទនេះ ឬកម្រិតនោះ វាអាស្រ័យលើម្ចាស់អគារជាអ្នកហៅតែប៉ុណ្ណោះ ដើម្បីងាយស្រួលចាំ និងកំណត់តម្លៃទៅតាមប្រភេទរបស់វានីមួយៗ ។
ប្រធានជំនាញអចលនទ្រព្យអន្តរជាតិរូបនេះបានបន្ថែមថា ចំពោះការសាងសង់ វាមិនអាស្រ័យទៅលើប្រភេទទេ គឺយើងត្រូវមើលទៅលើអតិថិជនថា គាត់ចូលចិត្តបែបណា ? ហើយអាស្រ័យទៅលើថវិការបស់ម្ចាស់ក្រុមហ៊ុនដែរថា គាត់ចង់សាងសង់ប្រភេទណា គួបផ្សំជាមួយនឹងទីតាំង និងបទពិសោធន៍ក្នុងការគ្រប់គ្រងអគាររបស់គាត់ តែបើសិនជាថា គួរសាងសង់មួយណា វាពិបាកថាណាស់ ព្រោះទីផ្សារផ្សេងៗគ្នា ។ អីចឹង យើងត្រូវមើលទៅលើទីផ្សារច្រើនជាង មុននឹងចង់សាងសង់ប្រភេទណាមួយ តែសុំឲ្យការគ្រប់គ្រង មិនថាសន្តិសុខ ឬការបំពាក់សម្ភារការិយាល័យ សូមឲ្យប្រហាក់ប្រហែលគ្នា ព្រោះអ្នកណាក៏ចង់បានល្អដែរ តែអ្នកខ្លះលុយវាមិនដល់ តែបើបានមែន វាជាមុខមាត់របស់ម្ចាស់អគារ ឬក្រុមហ៊ុនដែលបានជួលដែរ ។
គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា កាលពីឆ្នាំ២០១៧ ការវិនិយោគវិស័យសំណង់បានកើនឡើងជាង២២% ដែលមានតម្លៃទឹកប្រាក់ប៉ាន់ស្មានប្រមាណជាង៦.៤២៨លានដុល្លារ លើគម្រោង៣.០៥២ ខណៈឆ្នាំ២០១៦ មានត្រឹម៥.២៥៦លានដុល្លារអាមេរិកតែប៉ុណ្ណោះ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ