រាជធានីភ្នំពេញ ៖ លោក ស៊ុន ចាន់ថុល ទេសរដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូន និងជាអនុប្រធានអចិន្ត្រៃយ៍ នៃគណៈកម្មាធិការជាតិសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ផ្លូវគោក បានជំរុញដល់មន្ទីរសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូនគ្រប់រាជធានី-ខេត្តទាំងអស់ បន្តវអនុវត្តន៍នីតិវិធីបិទយានដ្ឋានកែច្នៃខុសលក្ខណៈបច្ចេកទេស និងលើសទម្ងន់ឲ្យបានម៉ឺងម៉ាត់ ។
ការជំរុញនេះធ្វើឡើងក្នុងកិច្ចប្រជុំបូកសរុបលទ្ធផលការងារសុវត្ថិភាពចរាចរផ្លូវគោកប្រចាំខែមករា និងខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៨ ដោយមានការចូលរួមពីសមាជិកគណៈកម្មាធិការ អនុគណៈកម្មការ អគ្គលេខាធិការ និងលេខាធិការដ្ឋាននៃគណៈកម្មាធិការកាលពីរសៀល ថ្ងៃទី២៧ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៨ នៅទីស្តីការក្រសួង ។
បើតាមរបាយការណ៍បូកសរុបលទ្ធផលការងារសុវត្ថិភាពចរាចរផ្លូវគោកប្រចាំខែមករា និងខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៨ ដែលចងក្រងដោយគណៈកម្មាធិការ ដោយរបាយការណ៍នេះផ្ដោតសំខាន់ទៅលើបញ្ហាចម្បងនានា ទាក់ទងនឹងការតាក់តែងលិខិតបទដ្ឋានការផ្សព្វផ្សាយអប់រំច្បាប់ និងឯកទេសជំនាញលទ្ធផលត្រួតពិនិត្យរឹតបន្តឹងអនុវត្តន៍ច្បាប់ សភាពការណ៍គ្រោះថ្នាក់ចរាចរ ប្រតិកម្មរបស់សាធារណៈជន បញ្ហា និងភាពប្រឈមផែនការ និងទិសដៅអនុវត្តន៍ការងារបន្ត ។
នៅក្នុងឱកាសនោះ លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រីបានកត់សម្គាល់ឃើញថា គ្រោះថ្នាក់ចរាចរខែមករា-កុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៨ បានកើតឡើងចំនួន៥២៩លើក បណ្តាលឱ្យមនុស្សស្លាប់ចំនួន១៦៨នាក់ និងរបួសចំនួន៧៤៤នាក់ ជាមធ្យមជនរងគ្រោះស្លាប់ក្នុងមួយថ្ងៃចំនួន៥៦នាក់ និងរបួសចំនួន១៣៥នាក់ ប្រៀបធៀបនឹងខែមករា-កុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៧ កន្លងទៅ គ្រោះថ្នាក់បានថយចុះចំនួន៨១លើក ស្មើនឹង១៣ភាគរយ ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ លោកបានណែនាំឱ្យមន្ត្រីក្រោមឱវាទពិនិត្យនីតិវិធីចេញប័ណ្ណបើកបរឡើងវិញឱ្យបានត្រឹមត្រូវ ដែលជាដើមចមមួយធ្វើឱ្យមានគ្រោះថ្នាក់ចរាចរកើតឡើង និងបានស្នើសុំឱ្យសមត្ថកិច្ចពាក់ព័ន្ធក្នុងពេលត្រួតពិនិត្យយានយន្តដឹកជញ្ជូនតាមដងផ្លូវ រឹតបន្តឹងការត្រួតពិនិត្យវិញ្ញាបនបត្រ ត្រួតពិនិត្យលក្ខណៈបច្ចេកទេសយានយន្ត ប័ណ្ណបើកបរ និងប័ណ្ណសម្គាល់យានយន្ត ដើម្បីធានាសុវត្ថិភាពក៏ដូចជាបង្ការបញ្ហាគ្រោះថ្នាក់ចរាចររបស់បងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋ ។
ជាមួយគ្នានេះដែរ លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រីក៏ណែនាំឱ្យមន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនគ្រប់រាជធានី-ខេត្តទាំងអស់ ត្រូវអនុវត្តន៍នីតិវិធីបិទយានដ្ឋានកែច្នៃខុសលក្ខណៈបច្ចេកទេស ដែលជាប្រភព នៃការកែច្នៃយានយន្ត ដឹកជញ្ជូនលើសទម្ងន់កម្រិតកំណត់ នាំឱ្យខូចផ្លូវថ្នល់ ស្ពាន និងបង្កគ្រោះថ្នាក់ចរាចរផងដែរ ។
ទន្ទឹមនឹងនេះ លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រីក៏បានជំរុញលើការរៀបចំលិខិតបទដ្ឋានដែលម្រូវឱ្យយានយន្តដឹកទំនិញ និងរថយន្តធុនធំ ត្រូវមានបិទចំណាំងផ្លាតសុវត្ថិភាព (ស្ទីគ័រចំណាំងផ្លាតពន្លឺពេលយប់) ដើម្បីការពារអាយុជីវិតអ្នកបើកបរពេលយប់ ពីគ្រោះថ្នាក់ចរាចរ ដែលអាចកើតឡើងជាយថាហេតុ ។
លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី ក៏បានថ្លែងអំណរគុណ និងការកោតសរសើរចំពោះសមាជិកសមាជិកាគណៈកម្មាធិការ ក៏ដូចជាក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យយានយន្តកែច្នៃខុស លក្ខណៈបច្ចេកទេសទាំងអស់ ដែលបានខិតខំប្រឹងប្រែងអនុវត្តន៍ការងារ ប្រកបដោយជោគជ័យកន្លងមក និងបានជំរុញលើកទឹកចិត្តឱ្យក្រុមការងារខិតខំប្រឹងប្រែងការងារបន្តទៀត ដើម្បីកម្ពុជាគ្មានរថយន្តកែច្នៃខុសលក្ខណៈបច្ចេកទេស និងដឹកលើសទម្ងន់កម្រិតកំណត់ឲ្យបានម៉ឹងម៉ាត់ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ