រាជធានីភ្នំពេញ ៖ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍បានអះអាងថា ប្រជាពលរដ្ឋបានចំណាយប្រាក់ប្រមាណ២៥លានដុល្លារចូលរួមកម្សាន្ដក្នុងព្រឹត្តិការណ៍បុណ្យសមុទ្រនៅខេត្តកែប រយៈពេល៣ថ្ងៃកន្លងមកនេះ ។
លោករដ្ឋមន្ត្រី ថោង ខុន បានថ្លែងឲ្យដឹងតាមទូរស័ព្ទនៅព្រឹកថ្ងៃទី២៥ ធ្នូ ម្សិលមិញថា ក្នុងរយៈពេល៣ថ្ងៃនៃការប្រារព្ធពិធីបុណ្យសមុទ្រ ដែលបានចាប់ផ្តើមពីថ្ងៃទី២២ ដល់២៤ ធ្នូ កន្លងមកនេះ មានភ្ញៀវទេសចរជាតិ អន្តរជាតិទៅទស្សនាកម្សាន្តចំនួនប្រមាណ៥០ម៉ឺននាក់ ហើយពួកគេចំណាយប្រាក់ក្នុងម្នាក់គិតជាមធ្យម៥០ដុល្លារអាមេរិក ដែលស្មើនឹងប្រមាណ២៥លានដុល្លារ ។
លោកបន្តថា ការរៀបចំពិធីបុណ្យសមុទ្រឆ្នាំនេះ មានការចូលរួមពីអាជីវករ ប្រតិបត្តិករទេសចរណ៍ជាង៥០០ស្តង់ ក្នុងនោះស្តង់លក់ផលិតផលក្នុងស្រុកមានជាង៣០០ស្តង់ និងស្តង់ផលិតផលថៃមានជិត២០០ស្តង់ ។
លោកបន្តថា ៖« ការចំណាយបុណ្យសមុទ្រឆ្នាំនេះមានចំនួនច្រើន ប៉ុន្តែអាជ្ញាធរខេត្ត និងក្រសួងក៏បានទទួលចំណូលច្រើនផងដែរពីការឧបត្ថម្ភនានា » ។
ការប្រារព្ធពិធីបុណ្យសមុទ្រនៅខេត្តកែប គឺជាការប្រារព្ធលើកទី៦ ជុំទី២ បន្ទាប់ពីកម្ពុជាបានដាក់បញ្ចូលឆ្នេរសមុទ្រទៅក្នុងក្លិបឆ្នេរសមុទ្រស្អាតជាងគេនៅលើពិភពលោកកាលពីឆ្នាំ២០១២ ។
លោក ហូ វណ្ឌី ទីប្រឹក្សាសមាគមទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍កម្ពុជា បានថ្លែងថា ការប្រារព្ធពិធីបុណ្យសមុទ្រ ពិតជាមានសារសំខាន់ណាស់ ដើម្បីឲ្យប្រជាពលរដ្ឋបានយល់ដឹងពីសមុទ្រ និងចូលរួមថែរក្សាបរិស្ថានសមុទ្រឲ្យបានស្អាត និងនិរន្តរភាព ពិសេសជាការលើកកម្ពស់ការផ្សព្វផ្សាយពីសក្តានុពលទេសចរណ៍នៅតំបន់ឆ្នេរទៅកាន់ពិភពលោក ឲ្យបានស្គាល់ច្រើនថែមទៀត ។
លោកបន្តថា ៖« ពិធីនេះក៏ជាការផ្តល់ផលប្រយោជន៍ច្រើនដល់សហគមន៍ជុំវិញតំបន់នោះ ដោយពួកគេអាចលក់ផលិតផលរបស់ពួកគេដល់ភ្ញៀវជាតិ និងអន្តរជាតិផងដែរ»។
លោកបន្ថែមថា ៖« វិស័យទេសចរណ៍ជាវិស័យស្នូលមួយក្នុងការបង្កើតសកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ច ដោយភ្ញៀវទេសចរទៅដល់ទីណា សកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ចបានបង្កើតឡើងនៅទីនោះ»។
អញ្ជើញចូលរួមជាអធិបតីក្នុងពិធីបើកបុណ្យសមុទ្រ សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីកម្ពុជា បានជំរុញឲ្យអាជ្ញាធរខេត្តនីមួយៗពង្រឹងសុខសុវត្ថិភាព សណ្តាប់ធ្នាប់ល្អប្រសើរដល់ភ្ញៀវទេសចរ ពិសេសបង្កើតឲ្យមានផលិតផលសម្រាប់លក់ឲ្យភ្ញៀវទេសចរជាតិ និងអន្តរជាតិ ព្រោះភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិ ពេលពួកគេទៅទស្សនានៅខេត្តណាមួយ ពួកគេតែងតែចង់ទិញផលិតផល ដែលសម្គាល់អត្តសញ្ញាណរបស់ជនជាតិនោះទៅប្រទេសរបស់ពួកគេវិញ ។
សម្តេចបន្តថា ជាមួយគ្នានេះ សូមបង្កើតឲ្យមានខ្សែក្រវាត់បៃតង តាមរយៈការដាំបន្លែ ការចិញ្ចឹមសត្វ និងផលិតផលនានា ដើម្បីផ្គត់ផ្គង់ភោជនីយដ្ឋាន និងសេវាកម្មម្ហូបអាហារនានា ដែលមានតម្រូវការជាប្រចាំនូវផលិតផលទាំងនោះ និងបានអំពាវនាវឲ្យអ្នកវិនិយោគលើសណ្ឋាគារ និងភោជនីយដ្ឋាននានាគាំទ្រផលិតផលក្នុងស្រុក ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ