យោងតាមការសិក្សាមួយធ្វើឡើងដោយសាកលវិទ្យាល័យ Pennsylvania State University ឲ្យដឹងថា មនុស្សពេញវ័យដែលបានចំណាយពេលវេលាច្រើនក្នុងការប្រើប្រាស់ឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិក គឺពួកគេភាគច្រើនមិនសូវយល់ពីឯកសារ ឬព័ត៌មានបែបវិទ្យាសាស្ត្រទេ ។
បើធៀបនឹងអ្នកអានតាមកាសែត គឺអ្នកប្រើប្រាស់ឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិកទាំងនេះច្រើន មិនថាប្រើដើម្បីអានអត្ថបទ ផ្ញើសារ ឬលេងហ្គេមទេ គឺពួកគេពិបាកយល់ព័ត៌មានទាំងនោះ ។
លោក Ping Li សាស្ត្រាចារ្យផ្នែកចិត្តវិទ្យា និងភាសាក្នុងសាកលវិទ្យាល័យខាងលើ ប្រាប់ថា ៖« អត្ថបទបែបវិទ្យាសាស្ត្រខុសពីអត្ថបទធម្មតា ហើយវាត្រូវការឲ្យអ្នកអានផ្គុំទស្សនៈចូលគ្នា ដែលខុសពីការផ្គុំរឿងធម្មតាចូលគ្នា » ។
អ្នកស្រាវជ្រាវបានធ្វើការសិក្សា តាមរយៈការតាមដានអ្នកចូលរួមរាប់រយនាក់ ដោយប្រាប់ពួកគេឲ្យអានអត្ថបទវិទ្យាសាស្ត្រខុសៗគ្នាចំនួន៨ នៅក្រោមប្រធានបទផ្សេងគ្នា ។
បន្ទាប់ពីអានហើយ អ្នកចូលរួមត្រូវសាកល្បងឆ្លើយសំណួរជ្រើសរើសចំនួន១០ចេញពីអត្ថបទនោះ ហើយពួកគេត្រូវប្រមូលពាក្យគន្លឹះដាក់ជាមួយគ្នាផងដែរ ។
សំណួរទាំងនេះបង្កើតឡើងដើម្បីសាកល្បងសមត្ថភាពចងចាំ និងការប្រើប្រាស់ទស្សនៈ ។ បន្ទាប់មក អ្នកចូលរួមត្រូវផ្តល់ព័ត៌មានទាក់ទងនឹងពេលវេលាដែលពួកគេចំណាយជាមួយឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិកក្នុង១ថ្ងៃ ។
យ៉ាងណាក្តី លោក Li មិនខឹងទេ ដែលសាលារៀនមួយចំនួនបានងាកទៅប្រើប្រាស់ឧបករណ៍ទាំងនេះសម្រាប់បង្រៀនសិស្ស ។ លោកថា ៖« ខ្ញុំជាអ្នកគាំទ្រការប្រើប្រាស់ឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិកក្នុងការសិក្សា ។ ដូច្នេះ ការប្រទះឃើញនេះ មិនមែនមានន័យថា ពួកយើងគួរតែឈប់អានអត្ថបទវិទ្យាសាស្ត្រលើឧបករណ៍ទេ ។ ពួកយើងអាចប្រើប្រាស់កម្មវិធីផ្សេងៗដែលអាចបំពេញចន្លោះខ្វះខាតបាន » ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ