រាជធានីភ្នំពេញ ៖ បើទោះបីជាបច្ចេកវិទ្យាវិវត្តន៍ជឿនលឿនយ៉ាងណាក្ដី ក៏ឥរិយាបថអ្នកប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទភាគច្រើនមិនទាន់ផ្លាស់ប្ដូរ ដោយអ្នកខ្លះនៅតែកាន់ទូរស័ព្ទក្នុងដៃ២ឬ៣គ្រឿងនៅឡើយ ហើយក្នុងចំណោមទូរស័ព្ទទាំងនោះ យ៉ាងហោចណាស់ ក៏មានស្មាតហ្វូន១ឬ២ដែរ ។ ហេតុអ្វីបានជាពួកគេនៅតែមិនអាចបោះបង់ទម្លាប់នេះបាន បើដឹងថា កាន់ទូរស័ព្ទច្រើនត្រូវចំណាយក៏ច្រើន ហើយថែមទាំងប៉ះពាល់សុខភាពទៀតនោះ ? ហេតុអ្វីបានជាពួកគេមិនងាកមកប្រើ Social Network ដូចជា Facebook, Telegram, WhatsApp, Line, Viber ជាដើម ជំនួសឲ្យការទូរស័ព្ទរកគ្នាវិញ ?
ពាក់ព័ន្ធនឹងបញ្ហានេះ លោក ង៉ែត ជូ ទីប្រឹក្សាជាន់ខ្ពស់ផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច និងអភិវឌ្ឍន៍នៃក្រុមហ៊ុន Emerging Market Consulting បានប្រាប់ថា មានឧបសគ្គ៣យ៉ាងដែលនាំឲ្យអ្នកប្រើប្រាស់នៅមិនផ្លាស់ប្ដូរ និងអាចប្រើប្រាស់អ៊ីនធើរណេតឲ្យបានទូលំទូលាយ ដើម្បីទាញយកប្រយោជន៍ពីបច្ចេកវិទ្យាឲ្យអស់សក្ដានុពលមកបម្រើសេចក្ដីត្រូវការរបស់ខ្លួនបាន ។ ឧបសគ្គទាំងនេះរួមមាន ៖
១-ចំណេះដឹងទាក់ទងនឹងការប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទនៅមានកម្រិត ។
២-ការទទួលបានសេវាអ៊ីនធើរណេតមិនទាន់ទូលំទូលាយ ។
៣-តម្លៃសេវាប្រើប្រាស់អ៊ីនធើរណេតនៅថ្លៃ។
លោកថ្លែងថា ៖« សម្រាប់មនុស្សវ័យចំណាស់មួយចំនួនមិនចេះភាសាអង់គ្លេសទេ ហើយការប្រើប្រាស់អ៊ីនធើរណេត ត្រូវការភាសាអង់គ្លេសជាមូលដ្ឋាន ។ ដូច្នេះ នេះជាឧបសគ្គមួយ ហើយមនុស្សជំនាន់ក្រោយនឹងប្រើប្រាស់អ៊ីនធើរណេតច្រើន » ។
យ៉ាងណាក៏ដោយ លោកបញ្ជាក់ថា ក្នុងរយៈពេល១០ទៅ១៥ឆ្នាំខាងមុខ និន្នាការនេះនឹងផ្លាស់ប្ដូរ ដោយមនុស្សភាគច្រើននឹងប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធអ៊ីនធើរណេតតាមរយៈទូរស័ព្ទស្មាតហ្វូន ហើយតម្លៃអាចថា សមរម្យសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់នៅប៉ុន្មានឆ្នាំខាងមុខនេះ ។
កញ្ញា ច្រាត់ គឹមហ៊ាន់ ទីប្រឹក្សាធានារ៉ាប់រងរបស់ក្រុមហ៊ុនមួយបានឲ្យដឹងថា ការប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទច្រើន គឺមិនល្អមែន ព្រោះវាប៉ះពាល់ដល់សុខភាព និងសេដ្ឋកិច្ចយើងផ្ទាល់ដែរ តែអ្នកខ្លះអត់ប្រើមិនបាន ដោយសារការងារតម្រូវឲ្យមានការទាក់ទងច្រើន ពិសេស លេខប្រព័ន្ធខុសគ្នា ឬការងារត្រូវបន្ទាន់ ។
យ៉ាងណាក៏ដោយ កញ្ញាលើកឡើងថា យុវវ័យមួយចំនួនគាត់ប្រើស្មាតហ្វូនសម្រាប់តែភាពឡូយឆាយ ទាក់ទងមិត្តភក្ដិធម្មតា និងកម្សាន្ដ។ ដូច្នេះ មិនគួរកាន់ស្មាតហ្វូន២-៣ទេ ព្រោះពួកគេអាចប្រើអ៊ីនធើរណេតដើម្បីទាក់ទងគ្នាបានតាមរយៈបណ្ដាញសង្គមផ្សេងៗ ហើយការងាកមកប្រើអ៊ីនធើរណេតជំនួសនេះ ក៏អាចជួយកាត់បន្ថយចំណាយលើការបង់សេវាប្រចាំខែបានមួយចំណែកដែរ ។
កញ្ញាគឹមហ៊ាន់បន្ថែមថា ៖ «ជាក់ស្ដែង ដូចខ្ញុំអីចឹង ការងារខ្ញុំគឺត្រូវបញ្ជូនទិន្នន័យតាមរយៈអនឡាញ អីចឹង ខ្ញុំត្រូវប្រើវាជារៀងរាល់ថ្ងៃ ទោះបីដឹងថា វាប៉ះពាល់ដល់សុខភាព និងសេដ្ឋកិច្ចផ្ទាល់ខ្លួនក៏ដោយ ។ សព្វថ្ងៃនេះ យើងរស់នៅក្នុងសង្គមបច្ចេកវិទ្យា អីចឹង បើមានក៏ល្អដែរ តែកុំប្រើ៣-៤គ្រាន់តែភាពហ៊ឺហា និងដើម្បីបង្អួតគេឯង ។ បើបែបនេះមែន តាមគំនិតខ្ញុំគិតថា កុំប្រើអីល្អជាង ព្រោះវាមិនផ្ដល់ប្រយោជន៍អ្វីដល់យើងទេ » ។
ទីប្រឹក្សាជាន់ខ្ពស់ផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច និងអភិវឌ្ឍន៍ លោក ង៉ែត ជូ បានសង្កត់ធ្ងន់ថា ៖« ដរាបណាអ្នកប្រើប្រាស់មិនអាចយកឈ្នះនូវឧបសគ្គទាំង៣ដែលលោកបានរៀបរាប់ខាងលើនោះ យើងមិនអាចណែនាំឲ្យពួកគេប្រើប្រាស់អ៊ីនធើរណេត បានទេ » ។
គួរបញ្ជាក់ថា បច្ចុប្បន្ននេះ ប្រទេសកម្ពុជាមានអ្នកប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធអ៊ីនធើរណេតជិត៧លាននាក់ កើនឡើង១,៣លាននាក់កាលពីឆ្នាំមុន និងគណនីទូរស័ព្ទចល័តចំនួន២០លានគណនី ក្នុងចំណោមប្រជាពលរដ្ឋសរុបតែ១៥,៧៦លាននាក់ប៉ុណ្ណោះ ។
ផ្អែកតាមការសិក្សាស្រាវជ្រាវនៅឆ្នាំ២០១៦ ដែលបានចេញផ្សាយដោយវិទ្យាស្ថាន The Open Institute ឲ្យដឹងថា ជាង៣៧%នៃប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជាដែលមានអាយុពី១៥ ទៅ៦៥ឆ្នាំ អះអាងថា បានប្រើប្រាស់អ៊ីនធើរណេត និង៩៦%នៃប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជាអះអាងថា ពួកគេមានទូរស័ព្ទផ្ទាល់ខ្លួន ហើយជាង៩៩%នៃអ្នកចូលរួមក្នុងការស្ទង់មតិនេះបាននិយាយថា ពួកគេមានទូរស័ព្ទចល័ត ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ