រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ស្របពេលវិស័យកាត់ដេរហាក់មានកំណើនថមថយបន្តិចបន្តួច ទន្ទឹមនឹងប្រាក់ឈ្មួលអប្បបរមាកម្មករនៅឆ្នាំក្រោយក៏ឡើងដល់១៧០ដុល្លារអាមេរិកក្នុង១ខែ អ្នកបញ្ជាទិញធំៗនៅក្រៅប្រទេសបានស្នើកម្ពុជាពង្រឹងគុណភាព និងផលិតភាពលើវិស័យនេះឱ្យបានល្អប្រសើរថែមទៀត ដើម្បីពង្រីកការនាំចេញកាន់តែទូលាយ និងធានាថា នឹងគ្មានភាគីណាមួយរងផលប៉ះពាល់ទេ ។
លោក កាំង ម៉ូនីកា អគ្គលេខាធិការរងសមាគមរោងចក្រកាត់ដេរសម្លៀកបំពាក់ និងស្បែកជើងកម្ពុជា (GMAC) បានឱ្យដឹងថា បើទោះបីជាគ្មានការស្នើពីបណ្ដាអ្នកបញ្ជាទិញនៅខាងក្រៅឱ្យពង្រឹងផលិតភាព និងគុណភាពផលិតផលក៏ដោយ ក៏កម្ពុជាពង្រឹងដោយខ្លួនឯងដែរ ព្រោះការប្រកួតប្រជែងពីបណ្ដាប្រទេសផ្សេងៗក្នុងតំបន់ និងពិភពលោក ផលិតផលមិនអាចរក្សានៅដដែលបានទេ គឺត្រូវតែអភិវឌ្ឍន៍ជាបន្តបន្ទាប់ ។
លោកបន្តថា ៖« ការពង្រឹងផលិតភាព និងគុណភាពផលិតផល គឺជាការចាំបាច់ណាស់ ដែលយើងក្នុងនាមជាវិស័យកាត់ដេរសម្លៀកបំពាក់ និងស្បែកជើង ត្រូវតែធ្វើដើម្បីបង្កើន និងពង្រីកទីផ្សាររបស់យើង » ។
ការលើកឡើងរបស់តំណាងម្ចាស់រោងចក្រនៅកម្ពុជា បានធ្វើឡើងបន្ទាប់ពីលោកបណ្ឌិត Frank Hoffer ប្រធានប្រតិភូតំណាងក្រុមហ៊ុនម៉ាកសម្លៀកបំពាក់ល្បីៗលើពិភពលោក និងក្រុមហ៊ុនលក់រាយក្នុងវិស័យវាយនភ័ណ្ឌ និងកាត់ដេរ (ACT-Action, Collaboration, Transformation) បានស្នើឲ្យមានកិច្ចសហប្រតិបត្តិការកាន់តែរឹងមាំ និងពិភាក្សាកាន់តែច្រើនរវាងប្រតិភូ ACT ជាមួយក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និងភ្នាក់ងារពាក់ព័ន្ធដទៃទៀតក្នុងវិស័យកាត់ដេរ និងវាយនភ័ណ្ឌកម្ពុជា ។
សំណើនេះបានធ្វើឡើងក្នុងឱកាសលោកបណ្ឌិត Frank Hoffer ដឹកនាំតំណាងក្រុមហ៊ុន H&M, Next, C&A, Debenhams, Inditex, Kmart-Australia, Primark និង IndustriALL ចូលជួបពិភាក្សាជាមួយលោក ឱក ប៊ុង រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម នៅទីស្តីការក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម កាលពីរសៀលថ្ងៃទី១៤ វិច្ឆិកា ដើម្បីឈ្វេងយល់ពីដំណើរវិវត្តថ្មីៗក្នុងវិស័យកាត់ដេរ និងវាយនភ័ណ្ឌកម្ពុជា ។
លោក កាំង ម៉ូនីកា អគ្គលេខាធិការរង (GMAC) ទទួលស្គាល់ថា ការពង្រឹងផលិតភាព និងគុណភាពផលិតផល ក៏ជាការឆ្លើយតបនឹងកំណើនប្រាក់ឈ្មួលអប្បបរមារបស់កម្មករ និយោជិតផងដែរ ក្នុងនោះសមាគមរោងចក្រកាត់ដេរសម្លៀកបំពាក់ និងស្បែកជើងកម្ពុជា បានរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍នានាក្នុងប្រទេស ដូចជា ពិព័រណ៍ផលិតភាពការងារ និងការបង្កើតវិទ្យាស្ថានបណ្ដុះបណ្ដាលវិស័យកាត់ដេរ ដើម្បីពង្រឹងជំនាញសម្រាប់បុគ្គលិកកម្មករក្នុងវិស័យកាត់ដេរ ហើយវគ្គបណ្ដុះបណ្ដាលនេះ ក៏មានជាបន្តបន្ទាប់ហើយដែរ ។
អគ្គលេខាធិការរង GMAC រូបនេះបន្តថា ៖« តាមរយៈការបណ្ដុះបណ្ដាលធនធានក្នុងវិស័យកាត់ដេរ នឹងធ្វើឱ្យផលិតភាពរបស់យើងកាន់តែប្រសើរ និងមានការពេញចិត្តកាន់តែខ្លាំងពីសំណាក់អ្នកបញ្ជាទិញ ។ សម្រាប់សិក្ខាកាមវិញមិនមែនមានតែបុគ្គលិកកម្មករកំពុងបម្រើការក្នុងវិស័យកាត់ដេរទេ ដែលចាប់អារម្មណ៍នោះ សូម្បីតែសិស្ស-និស្សិតនៅតាមសាកលវិទ្យាល័យមួយចំនួន ក៏ចាប់អារម្មណ៍លើវិស័យនេះដែរ ដោយបានចុះឈ្មោះចូលរៀនជាមួយយើង » ។
លោក កាំង ម៉ូនីកា បន្ថែមថា ក្រៅពីការពង្រឹងផលិតភាព និងគុណភាពផលិតផលក្នុងវិស័យកាត់ដេរនិងវាយនភ័ណ្ឌ ក៏មានការកែច្នៃបង្កើតផលិតផលមានតម្លៃនៅលើទីផ្សារថែមទៀត ដើម្បីទប់ទល់ជាមួយកំណើនប្រាក់ខែ ព្រមទាំងជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាទាំងមូលផងដែរ ។ មិនតែប៉ុណ្ណោះ កម្ពុជាក៏បានស្វះស្វែងរកទីផ្សារបន្ថែមទៀតសម្រាប់ការនាំចេញផលិតផលវាយនភ័ណ្ឌ ក្រៅពីទីផ្សារដែលមានស្រាប់នាពេលកន្លងមក និងបច្ចុប្បន្ន ។
លោកបញ្ជាក់ថា បច្ចុប្បន្ន ទីផ្សារធំៗរបស់កម្ពុជាសម្រាប់ការនាំចេញផលិតផលវាយនភ័ណ្ឌ គឺមានសហភាពអឺរ៉ុប សហរដ្ឋអាមេរិក កាណាដា និងជប៉ុនជាដើម ។ បើទោះបីជាមានការអំពាវនាវឲ្យដាក់ទណ្ឌកម្មសេដ្ឋកិច្ច និងពាណិជ្ជកម្មពីបណ្ដាអ្នកនយោបាយមួយចំនួនមកលើកម្ពុជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ក៏លោកនៅតែមានសុទិដ្ឋិនិយមថា ទំនាក់ទំនងជាមួយបណ្ដាប្រទេសអ្នកបញ្ជាទិញ នៅតែរក្សាការបញ្ជាទិញផលិតផលវាយនភ័ណ្ឌពីកម្ពុជាដដែល ។ លោកថា បញ្ហាដាក់ទណ្ឌកម្មសេដ្ឋកិច្ច ពាណិជ្ជកម្មពីបណ្ដាប្រទេសធំៗទាំងនោះមកលើកម្ពុជា នឹងកើតមានឡើង ។
សូមរំលឹកថា លោក Frank Hoffer ពេលជួបជាមួយមន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានស្នើចំៗឱ្យមានកិច្ចសហការបន្ថែមទៀតរវាងអ្នកបញ្ជាទិញ និងអ្នកផលិតនៅកម្ពុជា ក្នុងនោះផលិតភាព និងគុណភាពវាយនភ័ណ្ឌ ក៏ត្រូវពង្រឹងបន្ថែមទៀតដែរ បើទោះបីជាសព្វថ្ងៃនេះ ផលិតផលទាំងនោះបានទទួលស្គាល់ជាលក្ខណៈអន្តរជាតិក៏ដោយ ។
ជាការឆ្លើយតប លោក ឱក ប៊ុង នៅក្នុងជំនួបនោះគូសបញ្ជាក់ថា ៖« កន្លងមក កម្ពុជាទទួលបានផលចំណេញតិចតួចពីវិស័យកាត់ដេរ ដោយសារបញ្ហាកង្វះខាតបច្ចេកវិទ្យា រួមជាមួយខ្សែសង្វាក់តម្លៃសម្រាប់វិស័យនេះនៅមានកម្រិតទាប » ។
លោកបានស្នើឲ្យក្រុមហ៊ុនបញ្ជាទិញ (Buyers) ចូលរួមធ្វើការវិនិយោគ និងផ្ទេរនូវបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗសម្រាប់វិស័យនេះ ដើម្បីធ្វើឲ្យកម្ពុជាមានលទ្ធភាពផលិតគ្រប់គ្រាន់ តាំងពីការកែច្នៃវត្ថុធាតុដើម រហូតដល់ផលិតផលសម្រេច ដើម្បីនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិ ។
លោក ព្រាប មុន្នីសុវណ្ណ មន្ត្រីនៅសហព័ន្ធសហជីពចលនាកម្មករ ឱ្យដឹងថា វិស័យកាត់ដេររបស់កម្ពុជាបច្ចុប្បន្ន ពិតជាដើរតួនាទីសំខាន់សម្រាប់ទ្រទ្រង់សេដ្ឋកិច្ចជាតិ និងជីវភាពរស់នៅរបស់កម្មករ កម្មការិនីកម្ពុជាផងដែរ ជាពិសេស ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ទីផ្សារនាំចេញផលិតផលពីវិស័យកាត់ដេរ គឺទីផ្សារអាស៊ី ជាពិសេស ប្រទេសជប៉ុន ក៏ជាទីផ្សារសំខាន់ផងដែរ បន្ទាប់ពីទីផ្សារអឺរ៉ុប ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ