រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ហ្វេសប៊ុកបានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពរបស់ខ្លួន ដោយបន្ថែមមុខងារថ្មីមួយទៀតនៅលើបណ្ដាញសង្គមដ៏ធំមួយនេះ ឈ្មោះថា Explore Feed ។ មុខងារថ្មីៗនេះ គឺប្រមូលរាល់ Pages ទាំងអស់មានលក្ខណៈជាការធ្វើពាណិជ្ជកម្ម និង Pages របស់ស្ថានទូតនានា ហើយចំពោះមុខងារ News Feed គឺសម្រាប់បង្ហាញតែព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនរបស់គណនីបុគ្គលប៉ុណ្ណោះ ។
ការបន្ថែមមុខងារថ្មីរបស់ហ្វេសប៊ុក គឺអនុវត្តសាកល្បងនៅប្រទេសចំនួន៦ ក្នុងនោះក៏មានកម្ពុជាផងដែរ ។ វាបានជះឥទ្ធិពលអវិជ្ជមានមួយចំនួនដល់អ្នករកស៊ី ដែលយកហ្វេសប៊ុកធ្វើជាកន្លែងផ្សព្វផ្សាយ ដោយការបង្កើតជា Page ហើយផុសនូវរាល់ផលិតផល និងសេវាកម្មនានានៅលើ Pages របស់ខ្លួន ដោយមិនបង់ថ្លៃទៅហ្វេសប៊ុក ។
ភ្លាមៗបន្ទាប់ពីការបន្ថែមមុខងារថ្មីរបស់ Facebook អ្នកប្រកបអាជីវកម្មតាមអនឡាញទាំងអស់បានត្អូញត្អែរពីការបាត់បង់អតិថិជន រាល់ពេលបង្ហោះទំនិញនៅបណ្ដាញសង្គម គឺលែងមានប្រសិទ្ធភាពដូចមុន ។ ជាក់ស្ដែង រាល់ Page នីមួយៗមានអ្នកចុចចូលចិត្តរាប់ម៉ឺន រាប់សែននាក់ ឬ Page ខ្លះមានដល់ខ្ទង់លានផងនោះ មិនអាចឱ្យអ្នកដែលបានចុច Like Page ឃើញនូវព័ត៌មានផលិតផល និងសេវាកម្មលើ News Feed ទេ មានន័យថា ពួកគេត្រូវចូលទៅ Explore Feed ។
លោក ញឹម ប៊ុនធីម អ្នករកស៊ីតាមអនឡាញដ៏សកម្មមួយរូបឲ្យដឹងថា មុខងារថ្មីរបស់ហ្វេសប៊ុកបានធ្វើឲ្យអាជីវកម្ម ដែលជាការងារបន្ទាប់បន្សំរបស់លោក ធ្លាក់ចុះខ្លាំងស្ទើរមិនគួរឲ្យជឿ ។ ជាក់ស្ដែង កាលពីមុន ពេលបង្ហោះទំនិញ ឬផលិតផលលក់នៅលើបណ្ដាញសង្គមដោយចំណាយតែ៥ដុល្លារ លោកទទួលបានការទូរស័ព្ទមកសួរព័ត៌មានបន្ថែមរាប់រយនាក់ ។
លោកបន្តថា ៖« ក៏ប៉ុន្តែក្រោយពេលហ្វេសប៊ុកប្តូរមុខងារថ្មី ការបង្ហោះលក់ទំនិញរបស់លោក ដោយចំណាយប្រាក់ដូចគ្នា តែមានអ្នកទូរស័ព្ទមកសួរនាំតែប្រមាណ៤០ ទៅ៥០នាក់ប៉ុណ្ណោះ ។ ដូចនេះ វាធ្លាក់ចុះ ឬបាត់អតិថិជនមួយចំនួនធំ ក្រោយមុខងារថ្មីផ្លាស់ប្តូរ គឺមានបាត់ប្រមាណពី៦០ ទៅ៧០%ឯណោះ » ។
លោកបន្ថែមថា មុនពេលហ្វេសប៊ុកដាក់បន្ថែមមុខងារថ្មីនេះ រាល់អ្នកលេងហ្វេសប៊ុកទាំងអស់នឹងបានឃើញរាល់ព័ត៌មាន ការបង្ហោះនានានៅលើមុខងារតែមួយគឺ News Feed ប៉ុន្តែនៅពេលក្រុមហ៊ុនបន្ថែមមុខងារថ្មី Explore Feed រាល់ Page ទាំងអស់ត្រូវនៅម្ដុំគ្នាមួយកន្លែង ហើយជាកន្លែងដែលអ្នកលេងហ្វេសប៊ុកជាច្រើនមិនបានដឹង មិនចាប់អារម្មណ៍ និងគ្មានអ្នកចូលទៅមើល ។ ដូចនេះ រាល់ការបង្ហោះអ្វីនៅលើ Page គឺមានអ្នកបានទទួលតិចតួចបំផុត ។
លោកបន្ថែមថា ៖« មានវិធីផ្សេងៗដែលអាចឲ្យទំនិញបានទៅដល់អតិថិជន តាមរយៈមិត្តភក្តិក្នុងហ្វេសប៊ុក ក៏ប៉ុន្តែវិធីនេះក៏មិនសង្ឃឹមថា នឹងជោគជ័យដែរ ។ ពេលខ្លះ នៅពេលយើងបង្ហោះផលិតផលនៅលើគណនីផ្ទាល់របស់យើង អាចធ្វើឲ្យមិត្តភក្តិ (Friends) ធុញទ្រាន់ ឬអន់ចិត្ត គេអាចផ្ដាច់មិត្តភាព (Unfriend) ជាមួយយើង » ។
លោកបន្ថែមថា មិនថាតែលោកទេ ដែលមានបញ្ហាអាជីវកម្មតាមអនឡាញធ្លាក់ចុះដោយសារមុខងារថ្មីនេះ សូម្បីតែអ្នកដទៃដែលរកស៊ីតាមបណ្ដាញសង្គមក៏ធ្លាក់ចុះដែរ ហើយក៏មិនដឹងថា នឹងត្រូវធ្វើអ្វីទេ មានតែចាំមើលការផ្លាស់ប្តូររបស់ហ្វេសប៊ុកនៅពេលបន្ទាប់ ។
លោកថា ៖« ហ្វេសប៊ុក គឺជាបណ្ដាញសង្គមដ៏ពេញនិយមជាងគេនាពេលបច្ចុប្បន្ន ទាំងក្នុងប្រទេសកម្ពុជា និងក្រៅប្រទេសផងដែរ ។ ដូច្នេះ បើសិនជាយើងយកបណ្ដាញសង្គមផ្សេងសម្រាប់ធ្វើអាជីវកម្ម វាមិនអាចទទួលជោគជ័យទេ ។ សព្វថ្ងៃនេះ ពិតជាមានបណ្ដាញសង្គមច្រើន ដូចជា Twitter, YouTube, Line និងផ្សេងទៀត តែបណ្ដាញសង្គមទាំងនោះមានអ្នកលេងតិចតួចណាស់ » ។
មិនថាតែអ្នករកស៊ីលក់ផលិតផលអនឡាញ ទេ ដែលធ្លាក់ចុះដោយសារការបន្ថែមមុខងារថ្មីនេះ សូម្បីតែអ្នកទទួលព័ត៌មាននានាពីបណ្ដាញសង្គម ក៏បាត់ព័ត៌មានមិនតិចដែរ ។ តួយ៉ាង Page ព័ត៌មានជាច្រើនបាត់ចំនួនអ្នកចុច Like និង Views ក៏បានធ្លាក់ចុះយ៉ាងគំហុកជាមួយមុខងារ Explore Feed នេះ ។ ជារួម សម្រាប់កម្ពុជា ការបន្ថែមមុខងាររបស់ហ្វេសប៊ុក គ្មានអ្វីចំណេញដល់អ្នកប្រើប្រាស់នៅកម្ពុជាទេ ចុះហេតុអ្វីបានជាក្រុមហ៊ុនយក្សមួយនេះដាក់មុខងារថ្មីរបស់ខ្លួននៅកម្ពុជាដែរ ។
បើតាមព័ត៌មានពីហ្វេសប៊ុក មុខងារថ្មីរបស់ខ្លួន ដែលបែងចែកជា News Feed និង Explore Feed នោះ គឺដាក់សាកល្បងចំនួន៦ខែនៅក្នុងប្រទេសចំនួន៦ រួមមាន បូលីវី, កម្ពុជា, ក្វាតេម៉ាឡា, សែប៊ី, ស្លូវ៉ាគី និងស្រីលង្កា ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ