រាជធានីភ្នំពេញ ៖ នៅក្នុងព្រះរាជពិធីបុណ្យអុំទូក ជាទូទៅ ជាពេលវេលាសម្រាប់អ្នកនាំចូល និងអ្នកផលិតនូវផលិតផលនានាដាក់តាំងលក់ និងផ្សព្វផ្សាយពីផលិតផល និងម៉ាកសញ្ញារបស់ខ្លួន ក៏ប៉ុន្តែផលិតផលក្នុងស្រុក ជារៀងរាល់ឆ្នាំ មិនសូវឃើញបង្ហាញវត្តមានទេ គឺឃើញតែផលិតផលម៉ាកសញ្ញាបរទេស និងគ្រឿងស្រវឹង ។
ដើម្បីឲ្យផលិតផលខ្មែរ ដែលផលិតក្នុងស្រុកបានបង្ហាញខ្លួននៅក្នុងឱកាសធំៗបែបនេះ អ្នកផលិតក្នុងស្រុកជាច្រើនស្នើសុំឲ្យក្រសួង និងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ជួយសម្រួល និងបន្ធូរបន្ថយតម្លៃជួលស្តង់សម្រាប់ដាក់តាំងផលិតផលក្នុងឱកាសពិសេសៗបែបនេះលើកក្រោយទៀត។
លោក អ៊ុង ចេរ៉ា ប្រធានផ្នែកលក់នៃក្រុមហ៊ុនវ៉ត (Wot) លក់ផលិតផលធ្វើពីម្រុំខ្មែរ បានឲ្យដឹងថា ការចូលរួមដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផលនានានៅក្នុងពិធីពិសេសបែបនេះ គឺជាឱកាសល្អដែលក្រុមហ៊ុននានាអាចផ្សព្វផ្សាយដល់សាធារណជនដែលដើរកម្សាន្ត ។ ម្យ៉ាងទៀត ក្រុមហ៊ុនក៏មានឱកាសផ្ដល់ព័ត៌មានដោយផ្ទាល់ដល់អតិថិជនរបស់ខ្លួន និងពង្រីកទីផ្សារកាន់តែធំឡើងផងដែរ ។
លោកបន្តថា តាមរយៈការដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផលខ្មែរនៅក្នុងពិធីបុណ្យធំៗនេះ ជាឱកាសដ៏ល្អណាស់ដែលសហគ្រាសខ្នាតតូច និងមធ្យមនានាគួរតែយកផលិតផលរបស់ខ្លួនមកបង្ហាញជូនពលរដ្ឋ ដើម្បីឲ្យពួកគាត់បានស្គាល់ផលិតផលខ្មែរ និងលើកស្ទួយប្រើប្រាស់របស់ខ្មែរទាំងអស់គ្នា ។
លោកថា ៖« ក្នុងអំឡុងបុណ្យអុំទូក យើងឃើញថា សាធារណជនដែលដើរកម្សាន្តនៅក្នុងពិធីបុណ្យអុំទូក មានការចាប់អារម្មណ៍ខ្លាំងទៅលើផលិតផលខ្មែរ ហើយអតិថិជនខ្លះទៀតបានមកដល់មុន និងរង់ចាំទិញផលិតផលតាំងពីស្តង់មិនទាន់បើកម្ល៉េះ ។ ដូចនេះ អាចបញ្ជាក់ថា ពលរដ្ឋខ្មែរយើងកាន់តែច្រើនបានគាំទ្រផលិតផលខ្មែរ ហើយវាក៏ជាការលើកទឹកចិត្តដល់ម្ចាស់សហគ្រាសដទៃទៀតឲ្យបង្កើនការផលិតរបស់ខ្លួន ដើម្បីផ្គត់ផ្គង់នៅលើទីផ្សារកម្ពុជា ស្របពេលដែលរដ្ឋាភិបាលក៏កំពុងជួយយើងដែរ » ។
លោកបន្ថែមថា មានអ្នកផលិតក្នុងស្រុកជាច្រើនចង់យកផលិតផលមកដាក់តាំងបង្ហាញក្នុងឱកាសពិសេសបែបនេះណាស់ ដើម្បីបង្ហាញដល់សាធារណជន និងផ្សព្វផ្សាយផលិតផលខ្លួនទៅកាន់ពលរដ្ឋខ្មែរ ក៏ប៉ុន្តែអ្វីជាបញ្ហានោះ ត្រង់តម្លៃជួលស្តង់សម្រាប់ដាក់តាំងលក់មានតម្លៃខ្ពស់បន្តិច ។ ជាក់ស្ដែង ស្តង់ដែលលោកជួលក្នុងរយៈពេល៣ថ្ងៃ អស់ទឹកប្រាក់៧០០ដុល្លារអាមេរិកឯណោះ ។
លោកនិយាយថា ៖« ខ្ញុំសូមស្នើដល់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ក៏ដូចជាស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធដទៃទៀត មេត្តាជួយសម្រួល ធ្វើយ៉ាងណាឲ្យផលិតផលខ្មែរបានដាក់បង្ហាញក្នុងពិធីពិសេសៗបែបនេះ ជាពិសេស ជួយសម្រួលដល់តម្លៃជួលស្តង់ដាក់បង្ហាញ ព្រោះអីអ្នកផលិតខ្មែរមួយចំនួនគ្មានធនធានសម្រាប់ផ្សព្វផ្សាយផលិតផលខ្លួនទៅកាន់ពលរដ្ឋទេ ។ អីចឹង បើមានការសម្រួលខាងតម្លៃ ខ្ញុំជឿថា នឹងមានអ្នកចូលរួមតាំងបង្ហាញច្រើន » ។
កញ្ញា ហួរ លីការ ម្ចាស់ស្តង់ដាក់លក់ និងបង្ហាញពីផលិតផលប្រេងកូឡាផលិតឡើងនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា បានឲ្យដឹងដែរថា ការដាក់តាំងបង្ហាញ និងលក់ផលិតផលនៅក្នុងឱកាសបុណ្យអុំទូក មិនអាចរកប្រាក់ចំណេញបានទេ ព្រោះគ្រាន់តែជួលស្តង់ដើម្បីដាក់តាំងក្នុងរយៈពេល៣ថ្ងៃ អស់រាប់រយដុល្លារទៅហើយ ហើយក្រុមហ៊ុនក៏មិនអាចលក់ផលិតផលឲ្យថ្លៃជាងតម្លៃទីផ្សារដែរ មានតែបញ្ចុះតម្លៃ និងថែមជូន ប៉ុន្តែអ្វីដែលក្រុមហ៊ុនទទួលបាននោះ គឺធ្វើឲ្យពលរដ្ឋ និងអតិថិជនស្គាល់ និងបានប្រើប្រាស់ផលិតផលរបស់ខ្លួន ។
កញ្ញាបន្តថា ៖« រយៈពេល៣ថ្ងៃនៃបុណ្យអុំទូក យើងបានចំណាយ៥០០ដុល្លារអាមេរិកទៅហើយសម្រាប់ជួលស្តង់ដាក់បង្ហាញផលិតផល ហើយក្នុងរយៈពេល៣ថ្ងៃនេះ យើងក៏មិនទទួលបានផលចំណេញអ្វីពីការលក់ផលិតផលដែរ ប៉ុន្តែយើងចង់យកផលិតផលដែលផលិតបានមកបង្ហាញបងប្អូនខ្មែរ ដែលដើរកម្សាន្តក្នុងពិធីបុណ្យអុំទូក » ។
កញ្ញាក៏បានអំពាវនាវ និងស្នើសុំឲ្យលើកលែងពិសេសសម្រាប់ផលិតផលដែលផលិតដោយសហគ្រាសខ្នាតតូច និងមធ្យម ដើម្បីឲ្យពួកគាត់មានលទ្ធភាពបង្ហាញផលិតផលក្នុងពិធីបុណ្យធំៗដែលមានមនុស្សម្នាច្រើន ។ កញ្ញាថា ៖« ឆ្នាំក្រោយ ខ្ញុំសុំឲ្យបន្ធូរបន្ថយ ឬរកកន្លែងតាំងផលិតផលខ្មែរមួយត្រឹមត្រូវ និងមានមនុស្សម្នាច្រើនបានឃើញ ដើម្បីលើកស្ទួយផលិតផលខ្មែរ » ។
គួរបញ្ជាក់ថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា ក៏តែងតែរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍ផ្សព្វផ្សាយផលិតផលខ្មែរទៅដល់ពលរដ្ឋ ដើម្បីឲ្យបានស្គាល់ និងងាកមកប្រើប្រាស់ផលិតផលដែលផលិតក្នុងស្រុក ជំនួសឲ្យការនាំចូលពីប្រទេសជិតខាង ។ ជាក់ស្ដែង កាលពីពេលថ្មីៗនេះ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានរៀបចំយុទ្ធនាការទិញផលិតផលខ្មែរ ដែលអនុញ្ញាតឲ្យអ្នកផលិត និងម្ចាស់សហគ្រាសក្នុងស្រុកទាំងអស់យកផលិតផលខ្លួនមកបង្ហាញជូនប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជាបានស្គាល់ និងសាកល្បងប្រើប្រាស់ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ