រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ផ្តែរប្រាសាទចំនួន២កំពុងតែដាក់តាំងនៅក្នុងសារមន្ទីរជាតិសំរាប់ឱ្យភ្ញៀវជាតិ និងអន្តរជាតិទស្សនា ។ នេះជាផ្តែរប្រាសាទស្រឡៅនៅខេត្តសៀមរាបក្រោយពាក់កណ្តាលសតវត្សទី១០ធ្វើអំពីថ្មភក់ និងផ្តែរប្រាសាទប៉ែន ជុន ពាក់កណ្តាលសតវត្សទី១១ នៅខេត្តកំពង់ធំ ។ បើតាមសៀវភៅវត្ថុពិចិត្រនៅសារមន្ទីរជាតិឱ្យដឹងថា ក្បាច់ចម្លាក់នៅប្រាសាទស្រឡៅមានក្បាច់ក្រឡោតដូចក្បាច់ចម្លាក់នៅប្រាសាទ បន្ទាយស្រីខ្លាំងណាស់ ហើយប្រហែលជាទទួលឥទិ្ធពលពីប្រាសាទនោះ គឺដូចយើងឃើញស្រាប់គឺមានចម្លាក់យ៉ាងជ្រៅនៅក្នុងថ្មគួរឱ្យកោតសរសើរ ។
នៅកណ្តាលផ្តែរជារូបព្រះនារាយណ៍ កាន់កេតនភណ្ឌយ៉ាងសង្ហា ហើយជិះគ្រុឌដែលជាជំនិះរបស់ព្រះអង្គ ដែលមើលទៅគ្រុឌនោះកំពុងហោះត្រដាងស្លាប កន្ទុយវាត់ទៅក្រោយក្រវាត់ចង្កេះមានអលង្ការពាសពេញធ្លាក់ចុះមកដល់ក្រោមជាលំអ ។ តួអង្គទាំងពីរនេះគេឆ្លាក់ក្នុងស៊ុមទ្រវែងមួយដែលមានអង្គត់រាងដងធ្នូចេញពីកណ្តាលនោះ បញ្ចប់សងខាងទៅដោយដងខ្លួនគ្រុឌកំពុងខ្ជាក់ក្បាលនាគចេញពីមាត់ ។ អង្គត់នោះចែកផ្តែរតាមបណ្តោយជាពីរផ្នែកខាងលើជាសន្លឹកដែលផុសចេញរឿង រីឯខាងក្រោមជាសន្លឹកដែលធ្លាក់រយោងដ៏ស្រស់ស្អាត ។ នៅខាងលើបង្អស់មានរូបគ្រុឌមួយជួរដែលម្ខាងៗមាន៦បែរមុខរកគ្នា មើលទៅចម្លាក់នេះមានភាពរស់រវើកដូចជាមានជីវិតទៀតផង ។
ចំណែកផ្តែរដ៏ស្រស់ស្អាតទី២ សារមន្ទីរជាតិបានមកពីប្រាសាទប៉ែនជុនកំពង់ស្វាយខេត្តកំពង់ធំ ពាក់កណ្តាលសតវត្សទី១១ ជាចម្លាក់ពីថ្មភក់ដូចគ្នាដែរ ។ តួអង្គនៅចំកណ្តាលនៃផ្តែរទី២នេះ គឺជាព្រះគ្រឹស្នៈដែលជាអវតារនៃព្រះនារាយណ៍ រីឯគ្រុឌនៅក្បែរអមសងខាងជាយានជំនិះបាន ត្រដាងស្លាបហោះនៅក្បែរព្រះអង្គ ។ ចំណែក ជើង និងដៃនៃព្រះគ្រឹស្នៈសន្ធឹងហែកក្បាល៤ ក្នុងចំណោមក្បាលទាំងអស់នៃនាគកលិយដែលបានបំពុលទន្លេយមុនា ។ ទេពនេះមានទឹកមុខញញឹមបង្ហាញថា នឹងមានជ័យជំនះដោយហែកនាគនោះជាពីរ ។ ជ័យជំនះនេះមានច្រើននៅក្នុងជីវិតរបស់ព្រះអង្គដែលសុទ្ធសឹងជាជោគជ័យលើពួកសត្រូវផ្សេងៗដែលព្រះបិតុលាព្រះអង្គបញ្ជូនមកឱ្យបង្កចលាចលដោយសារច្រណែន ។ ចម្លាក់នេះជារបៀបឆ្លាក់ដងខ្លួនតាមលំនាំធម្មជាតិ ហើយក្បាច់លំអិតនៃសំពត់ ព្រមទាំងអលង្ការផ្សេងៗជាលក្ខណៈសំគាល់នៃរចនាបថបាពួន ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ