ធុរកិច្ចទេសចរណ៍អាស៊ី ត្រៀមខ្លួនជាស្រេចសម្រាប់ប្រទេសចិន នៅពេលព្រំដែនបើកឡើងវិញ
បរទេស ៖ម្ចាស់ហាងនៅក្នុងប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូង និងជប៉ុន ប្រតិបត្តិកររថយន្តក្រុងទេសចរណ៍របស់
បរទេស ៖ម្ចាស់ហាងនៅក្នុងប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូង និងជប៉ុន ប្រតិបត្តិកររថយន្តក្រុងទេសចរណ៍របស់
បរទេស ៖ម្ចាស់ហាងនៅក្នុងប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូង និងជប៉ុន ប្រតិបត្តិកររថយន្តក្រុងទេសចរណ៍របស់ប្រទេសថៃ និងក្រុមចម្រៀងខេប៉ុប (K-pop) ដ៏ល្បីល្បាញរបស់កូរ៉េខាងត្បូង ស្ថិតក្នុងចំណោមក្រុមអ្នកដែលត្រៀមខ្លួន សម្រាប់ការប្រារព្ធពិធីបើកព្រំដែនរបស់ប្រទេសចិនឡើងវិញ ខណៈអាជីវកម្មនៅជុំវិញតំបន់អាស៊ី ក៏ចាប់ផ្តើមទំនាក់ទំនងឡើងវិញ ជាមួយប្រទេសមហាអំណាចសេដ្ឋកិច្ចដ៏ធំបំផុតក្នុងតំបន់មួយនេះផងដែរ។ នេះបើយោងតាមប្រភពពីទីភ្នាក់ងារសារព័ត៌មាន Reuters ចេញផ្សាយនៅថ្ងៃទី១០ ខែមករា ឆ្នាំ២០២៣។
ប្រទេសចិន គឺជាទីផ្សារទេសចរណ៍ក្រៅប្រទេសដ៏ធំបំផុតរបស់ពិភពលោក មុនពេលផ្ទុះការឆ្លងរីករាលដាលនៃជំងឺកូវីដ១៩ ហើយអវត្តមាននៃការចំណាយប្រចាំឆ្នាំចំនួន ២២៥ពាន់លានដុល្លារ ចាប់តាំងពីព្រំដែនរបស់ប្រទេសនេះ ត្រូវបានបិទកាលពី៣ឆ្នាំមុន បាននាំឱ្យមានវិបត្តិហិរញ្ញវត្ថុសម្រាប់អាជីវកម្ម រួមនិងបុគ្គលិកជាច្រើន ដែលពឹងផ្អែកលើវិស័យទេសចរណ៍។
លោក Choi Dae-sung អាយុ៤៩ឆ្នាំ ដែលបានបើកហាងលក់សម្លៀកបំពាក់ និងផលិតផលផ្សេងទៀត នៅក្នុងសង្កាត់ Myeongdong ដ៏មមាញឹករបស់ទីក្រុងសេអ៊ូល ប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូង អស់ពេលប្រហែល៣០ឆ្នាំមកហើយ បានលើកឡើងថា «ខ្ញុំមិនខ្លា.ចការឆ្លងកូវីដ១៩ នោះទេ។ យើងមានការលំបាកបែបនេះ ហើយខ្ញុំសុខចិត្តឱ្យជនជាតិចិនមកច្រើនជាជាងរដ្ឋាភិបាលរឹតបន្តឹងការចូលរបស់ពួកគេ ដូច្នេះខ្ញុំអាចរកស៊ីបានបន្តទៀត»។
ចំណែកលោក Masaki Nagayama ប្រធានផ្នែកលក់ស្លាកយីហោ Hikeshi Spirit ដែលជាហាងលក់សំលៀកបំពាក់មួយ នៅក្នុងសង្កាត់ Asakusa ទីក្រុងតូក្យូ ប្រទេសជប៉ុន ដែលមានប្រជាប្រិយភាពយ៉ាងខ្លាំងពីភ្ញៀវទេសចរចិន ក៏បាននិយាយថា «ប្រហែល ៩០% នៃបុគ្គលិករបស់យើង អាចនិយាយភាសាអង់គ្លេសបាន ដូច្នេះជាមួយនឹងពេលវេលាសម្រាប់អតិថិជនចិន យើងចង់គិតអំពីការជួលបុគ្គលិកដែលអាចនិយាយភាសាចិនបាន»។
ដោយឡែក នៅប្រទេសថៃ ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រីរបស់ប្រទេសនេះ បានទៅស្វាគមន៍ភ្ញៀវទេសចរចិនដោយផ្ទាល់ នៅឯអាកាសយានដ្ឋានសុវណ្ណភូមិ នៃទីក្រុងបាងកក កាលពីថ្ងៃទី០៩ ខែមករា កន្លងទៅ ពោលគឺមួយថ្ងៃ បន្ទាប់ពីការបើកព្រំដែនរបស់ប្រទេសចិន ហើយឥឡូវនេះ ប្រទេសថៃសង្ឃឹមថា ភ្ញៀវទេសចរចិន អាចកើនឡើងទ្វេដងនៅក្នុងឆ្នាំនេះ រហូតដល់១០លាននាក់ ពោលគឺជិតដល់កម្រិតមុនការរាតត្បាតនៃជំងឺកូវីដ១៩ ដែលមានរហូតដល់ ១១លាននាក់ កាលពីឆ្នាំ ២០១៩។
គូសបញ្ជាក់នូវទស្សនវិស័យតម្រូវការធ្វើដំណើរដែលប្រសើរឡើង ទិន្នន័យពីប្រតិបត្តិករគេហទំព័រក្រុមហ៊ុនទេសចរណ៍ចិន Trip.com Group Ltd បានបង្ហាញពីការកើនឡើង ៨៣% ក្នុងការស្វែងរកដំណើរចេញទៅក្រៅប្រទេស ចាប់ពីថ្ងៃទី២៦ ខែធ្នូ រហូតដល់ថ្ងៃទី០៥ ខែមករា ធៀបនឹងរយៈពេល២សប្តាហ៍មុន ខណៈដែលប្រទេសថៃ ជប៉ុន សហរដ្ឋអាមេរិក កូរ៉េខាងត្បូង អូស្ត្រាលី ម៉ាកាវ សិង្ហបូរី ហុងកុង និងតៃវ៉ាន់ គឺជាគោលដៅដែលត្រូវបានគេស្វែងរកច្រើនជាងគេ។
ក្រុមចម្រៀង K-pop កូរ៉េខាងត្បូង ក៏ត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងស្ថិតក្នុងចំណោមអ្នកទទួលផលពីការបើកដំណើរការឡើងវិញរបស់ប្រទេសចិនផងដែរ ជាមួយនឹងអ្នកវិភាគ Kyobo បានចង្អុលទៅការរំពឹងទុកនៃការលក់សំបុត្រ និងទំនិញក្នុងកំណត់ត្រាដល់អតិថិជនរបស់ខ្លួន។
ងាកទៅកាន់តម្លៃភាគហ៊ុននៅក្នុងក្រុមហ៊ុន ដែលលាតត្រដាងដោយប្រទេសចិន មានភាពខុសប្លែកគ្នាដូចជា ក្រុមហ៊ុន Airports of Thailand PCL និងក្រុមហ៊ុនផលិតគ្រឿងសំអាងកូរ៉េខាងត្បូង LG H&H Ltd និង AmorePacific Corp បានអនុវត្តយ៉ាងខ្លាំង នៅក្នុងការរំពឹងទុកនៃការស្ទុះងើបឡើងវិញ នៃអាជីវកម្ម ចាប់តាំងពីការបើកព្រំដែនចិនឡើងវិញ ត្រូវបានប្រកាសកាលពីថ្ងៃទី២៦ ខែធ្នូ កន្លងទៅ។
ប៉ុន្តែអាជីវកម្មមួយចំនួនកំពុងធ្វើឱ្យមានការប្រុងប្រយ័ត្នជាងមុន ដោយសារតែប្រទេសជាច្រើនអនុវត្តការរឹតបន្តឹងការធ្វើដំណើរ ដែលតម្រូវអ្នកទេសចរចិន ត្រូវតែធ្វើតេស្តរកកូវីដ១៩ មុនចេញដំណើរ និងកំណត់ចំនួនជើងហោះហើរទៅ និងមកពីចិនដីគោក។
យោងតាមទិន្នន័យពីគេហទំព័រព័ត៌មានអនឡាញ ដែលគ្របដណ្តប់លើវិស័យអាកាសចរណ៍ Cirium បានបង្ហាញថា ជើងហោះហើរអន្តរជាតិទាំងទៅ និងមកពីប្រទេសចិន នៅតែមានត្រឹមតែ ១១% នៃសមត្ថភាពឆ្នាំ ២០១៩ ដែលនាំឱ្យតម្លៃសំបុត្រយន្តហោះខ្ពស់មុនថ្ងៃឈប់សម្រាកចូលឆ្នាំពេញ១សប្តាហ៍ ដែលចាប់ផ្តើមនៅថ្ងៃទី២១ ខែមករា ខាងមុខនេះ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ