រាជធានីភ្នំពេញ ៖ សហព័ន្ធឧស្សាហកម្មយានយន្តកម្ពុជា ដែលជាបណ្ដុំក្រុមហ៊ុននាំចូលរថយន្ដថ្មីលើទីផ្សារប្រទេសកម្ពុជា បានស្នើម្ដងហើយម្ដងទៀតដល់រាជរដ្ឋាភិបាលជួយត្រួតពិនិត្យឲ្យបានហ្មត់ចត់ទៅលើរថយន្តជជុះ ឬរថយន្តមួយទឹក មុននឹងអនុញ្ញាតឲ្យនាំចូល ខណៈបច្ចុប្បន្នរថយន្តមួយទឹកបាននាំចូលច្រើនពីបណ្ដាប្រទេសនានាលើពិភពលោក ។
លោក ងន សាំង អនុប្រធានសហព័ន្ធឧស្សាហកម្មយានយន្តកម្ពុជា និងជាអគ្គនាយកក្រុមហ៊ុន អ អិម អេ ខេមបូឌា បានមានប្រសាសន៍ថា រាជរដ្ឋាភិបាលគួរត្រួតពិនិត្យទៅលើបច្ចេកទេសនៃរថយន្តមួយទឹកពីបណ្ដាប្រទេសផ្សេងៗមុននឹងអនុញ្ញាតឲ្យនាំចូលមកកាន់ប្រទេសកម្ពុជា ឬកំណត់ឆ្នាំលើរថយន្តមួយទឹកនោះ ដើម្បីជៀសវាងមានបញ្ហាណាមួយកើតឡើងចំពោះអ្នកប្រើប្រាស់ ។
លោកបន្តថា ៖ « បើអាច រាជរដ្ឋាភិបាល គួររឹតបន្តឹងទៅលើរថយន្តមួយទឹក ហើយបញ្ចុះពន្ធលើរថយន្តថ្មី ដើម្បីឲ្យអ្នកមានជីវភាពបង្គួរ ឬមធ្យមមានលទ្ធភាពទិញរថយន្តថ្មីប្រើប្រាស់ និងមានសុវត្ថិភាពខ្ពស់ ដោយមិនចាំបាច់ព្រួយបារម្ភពីសុវត្ថិភាពយានយន្ដពេលបើកបរ ។ សព្វថ្ងៃនេះ យើងតែងឃើញមានរថយន្តមួយទឹកដែលពលរដ្ឋទិញប្រើប្រាស់ ហើយមានបញ្ហានៅតាមផ្លូវដោយកំហុសបច្ចេកទេសជាច្រើន ដូចជា បើកបរសុខៗស្រាប់តែឆេះ ឬមានបញ្ហាប្រព័ន្ធសុវត្ថិភាព ជាដើម » ។
លោក ងន សាំង បន្ថែមថា បើសិនជាកម្ពុជាអាចកាត់បន្ថយការនាំចូលរថយន្តមួយទឹកបាន នឹងធ្វើឲ្យក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តល្បីៗនៅលើពិភពលោក ចាប់អារម្មណ៍លើការវិនិយោគដំឡើង ឬផលិតរថយន្តថ្មីនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ហើយនៅពេលនោះ តម្លៃរថយន្តថ្មី នឹងធ្លាក់ចុះ ។ ដូចនេះ តម្លៃរថយន្តថ្មី ក្រោយមានការវិនិយោគនៅក្នុងស្រុក អាចស្មើនឹងតម្លៃរថយន្តជជុះ ឬរថយន្តមួយទឹកដែលនាំចូលពីក្រៅប្រទេស ។ នៅពេលតម្លៃរថយន្តថ្មីនៅទាប ពលរដ្ឋនឹងមានលទ្ធភាពទិញប្រើប្រាស់ច្រើន ហើយករណីពួកគាត់ចង់ដូរស៊េរីរថយន្ត ពួកគាត់អាចលក់រថយន្តឲ្យឃ្លាំងក្នុងស្រុក ដូច្នេះវានឹងក្លាយជារថយន្តមួយទឹកនៅក្នុងស្រុកវិញ ដែលមានប្រភព និងប្រវត្តិច្បាស់លាស់ ។
លោក សេង វឹង នាយកគ្រប់គ្រងទូទៅផ្នែករថយន្តហ្វដ និងជាសមាជិកនៅក្នុងសហព័ន្ធឧស្សាហកម្មយានយន្តកម្ពុជា បានមានប្រសាសន៍ផងដែរថា រហូតមកដល់ពេលនេះ វានៅតែជាបញ្ហាសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនលក់រថយន្តថ្មីៗនៅកម្ពុជា ពីព្រោះតែការអនុញ្ញាតឲ្យរថយន្តមួយទឹកនាំចូលមកកាន់តែច្រើន ។ យ៉ាងណាក៏ដោយ ប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ប្រជាពលរដ្ឋដែលមានលទ្ធភាពមួយចំនួនធំបានយល់ដឹងពីការប្រើប្រាស់រថយន្ត ពីសុវត្ថិភាពពេលបើកបរ ពួកគាត់បានងាកមកប្រើប្រាស់រថយន្តថ្មីៗវិញ ។
លោកនិយាយថា ៖« បើទោះជារថយន្តថ្មីមានតម្លៃខ្ពស់ជាងរថយន្តមួយទឹកក៏ដោយ តែប្រជាពលរដ្ឋមួយចំនួននៅតែទិញរថយន្តថ្មីប្រើប្រាស់ ដោយអតិថិជនខ្លះទិញបង់រំលស់ក្នុងករណីដែលគាត់មិនចង់បង់ផ្ដាច់ ។ ដូចនេះ គាត់មានលុយតែមួយចំនួន ក៏អាចប្រើប្រាស់រថយន្តថ្មីបានដែរ ហើយថែមទាំងមានសុវត្ថិភាពខ្ពស់ទៀតផង » ។
លោកបន្តថា បើសិនជារាជរដ្ឋាភិបាលទប់ស្កាត់ការនាំចូលរថយន្តមួយទឹកមកកម្ពុជាបានលោកជឿថា រាជរដ្ឋាភិបាលនឹងចំណេញតាមរយៈចំណូលពន្ធពីរថយន្តថ្មីៗ តែទន្ទឹមនឹងនោះ ក៏គួរបញ្ចុះពន្ធឲ្យទាបផងដែរ ដើម្បីឲ្យតម្លៃរថយន្តនៅទាប និងមានអ្នកទិញប្រើប្រាស់ច្រើន ។
លោកនិយាយថា ៖« ទីផ្សាររថយន្តថ្មីនៅកម្ពុជានាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ មានកំណើនជាបន្តបន្ទាប់ ។ ជាក់ស្ដែង បើទោះបីជារាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានដំឡើងពន្ធ ហើយតម្លៃរថយន្តបានឡើងខ្ពស់បន្តិចក៏ដោយ តែការលក់រថយន្តហ្វដ នៅដើមឆ្នាំ២០១៧នេះ មានកំណើនប្រមាណ ២០% ធៀបនឹងឆ្នាំ២០១៦ ។ ដូចនេះ អាចបញ្ជាក់ថា ការគាំទ្ររថយន្តនៅតែមាន ហើយបើសិនជាមានការទប់ស្កាត់រថយន្តជជុះបាននោះ ខ្ញុំជឿថា ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តនឹងសម្លឹងមើលការវិនិយោគនៅក្នុងប្រទេសយើងជាក់ជាមិនខាន » ។
បើតាមរបាយការណ៍របស់សហព័ន្ធឧស្សាហកម្មយានយន្តកម្ពុជាបញ្ជាក់ថា ទីផ្សាររថយន្តថ្មីៗនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជានាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ មានប្រមាណតែ១៥%ប៉ុណ្ណោះនៃទីផ្សាររថយន្តទាំងមូល ។ ដូច្នេះ រថយន្ដមួយទឹកនៅតែគ្រប់គ្រងចំណែកទីផ្សារច្រើនក្នុងរង្វង់ប្រមាណ៧៥% ។
យោងតាមរបាយការណ៍ពីអគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោកនៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ឲ្យដឹងថា គិតពីឆ្នាំ១៩៩០ដល់ខែមេសា ឆ្នាំ២០១៧ រថយន្តដែលបានចុះបញ្ជីនៅទូទាំងប្រទេស មានចំនួន៩១៥.៩៧៨គ្រឿង ក្នុងនោះរថយន្តធម្មតាមានចំនួន៥៦៦.១៥៧គ្រឿង និងរថយន្តធ្វើអាជីវកម្មមានចំនួន៣៤៩.៨២១គ្រឿង ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ