រាជធានីភ្នំពេញ ៖ រាជរដ្ឋាភិបាលបានសម្រេចជ្រើសរើសយកថ្ងៃទី៩ មេសា ជារៀងរាល់ឆ្នាំកំណត់ជាទិវាជាតិ ជំរុញការប្រើប្រាស់ផលិតផលក្នុងស្រុក ដែលជាការចូលរួមលើកកម្ពស់សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ។
លោកឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី យឹម ឆៃលី ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាស្តារ និងអភិវឌ្ឍន៍វិស័យកសិកម្មកម្ពុជា បានថ្លែងក្នុងពិធីដាក់ឲ្យប្រើប្រាស់គោលនយោបាយជាតិ ស្តីពីការជំរុញចលនាភូមិមួយ ផលិតផលមួយ កាលពីចុងសប្តាហ៍មុនថា ចលនាភូមិមួយ ផលិតផលមួយ គឺជាស្ពាននៃការតភ្ជាប់ការលើកកម្ពស់សហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមនៅកម្ពុជា ដែលជាវិស័យដ៏មានសារសំខាន់ក្នុងការលើកកម្ពស់ការប្រើប្រាស់ក្នុងស្រុក ការនាំចេញ ដើម្បីជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ ។
លោកឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី ក៏បានអំពាវនាវឲ្យស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល និងប្រជាពលរដ្ឋគ្រប់រូបប្រើប្រាស់ផលិតផលខ្មែរផងដែរ។ លោកបន្តថា ៖ «គោលដៅចម្បងនៃចលនាភូមិមួយ ផលិតផលមួយ គឺលើកកម្ពស់គុណភាពនៃការផលិត ការវេចខ្ចប់ អនាម័យ ដើម្បីជំរុញការប្រើប្រាស់ក្នុងស្រុក និងការនាំចេញ ហើយភាពរីកចម្រើននៃវិស័យនេះ គឺចូលរួមចំណែកយ៉ាងសកម្មក្នុងការជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ » ។
រហូតមកទល់ពេលនេះ កម្ពុជាមិនទាន់មានទំនិញ ឬផលិតផលសម្រាប់សម្គាល់ពីអត្តសញ្ញាណភូមិមួយ ផលិតផលមួយនៅឡើយទេ ។
លោកស្រី កែវ មុំ ប្រធានសមាគមសហគ្រិនស្ត្រីកម្ពុជា ថ្លែងថា ការរៀបចំទិវានេះជាការល្អប្រសើរមែនទែន ដែលបង្ហាញថា រាជរដ្ឋាភិបាលបានយកចិត្តទុកដាក់ដល់វិស័យសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមនៅកម្ពុជា ជាវិស័យមួយដើរតួនាទីជាឆ្អឹងខ្នងជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ ។
លោកស្រីបន្តថា កន្លងមក ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានរៀបចំពិព័រណ៍ និងយុទ្ធនាការទិញផលិតផលខ្មែរ ដែលទទួលបានជោគជ័យយ៉ាងខ្លាំង ដោយសារមានការគាំទ្រច្រើនពីប្រជាពលរដ្ឋក្នុងស្រុក ។ ហេតុនេះ ក្រសួងគួររៀបចំពិព័រណ៍នេះឲ្យបានញឹកញាប់កាន់តែល្អ ។
លោកស្រីបន្តថា ៖ « ការពិត ខ្មែរមានផលិតផលច្រើនណាស់ ហើយពួកគេផលិតបានល្អ មានការរចនា និងវេចខ្ចប់ល្អណាស់ មិនចាញ់ទំនិញពីបរទេសទេ » ។ លោកស្រីបន្តថា ៖ « នៅពេលតាំងពិព័រណ៍ ទើបយើងដឹងថា ខ្មែរផលិតបានច្រើន ប៉ុន្តែពេលចប់ពិព័រណ៍ យើងមិនដឹងទៅរកទិញនៅឯណាបានទៅវិញ ហើយបញ្ហានេះបណ្តាលមកពីការចែកចាយ និងការផលិតមិនបានច្រើន » ។
លោកឧកញ៉ា តែ តាំងប៉ ប្រធានសម្ព័ន្ធសមាគមសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យម ថ្លែងថា លោកគាំទ្រការរៀបចំទិវានេះ ប៉ុន្តែធ្វើយ៉ាងណាឲ្យធ្វើមែនទែន និងធ្វើទាំងអស់គ្នា ព្រោះបើដប់នាក់ ធ្វើតែពីរបីនាក់មិនទទួលជោគជ័យទេ បើចង់បានជោគជ័យ ទាល់តែធ្វើទាំងអស់គ្នា ។ លោកបន្តថា បញ្ហាសំខាន់នាពេលនេះ គឺក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានបើកឲ្យទំនិញថៃហូរចូលមកសេរី ទោះជាទំនិញផុតកាលបរិច្ឆេទប្រើប្រាស់ហើយក៏ដោយ ក៏ទំនិញទាំងនោះហូរចូលទីផ្សារកម្ពុជាដោយសេរី និងដើរលក់តាមរថយន្តស្ទើរគ្រប់ភូមិទូទាំងប្រទេស ។
លោកមានប្រសាសន៍ថា ៖ « ការចូលសមាហរណកម្មអាស៊ាន វិស័យឯកជនមិនជំទាស់ទេ ប៉ុន្តែក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានបើក ឲ្យទំនិញថៃចូលដោយសេរី ខណៈទំនិញកម្ពុជាមិនអាចនាំចេញបាន ។ ហេតុនេះ ក្រសួង ពាណិជ្ជកម្មគួរធ្វើការងារនេះឲ្យមែនទែន» ។ លោកបន្តថា ៖ «នៅក្នុងច្បាប់អន្តរជាតិ គេឲ្យតាំងពិព័រណ៍ទំនិញ តែមិនឲ្យលក់ទំនិញទេ ប៉ុន្តែនៅកម្ពុជាបានបើកសេរី ។ ដូច្នេះ ការរៀបចំពិព័រណ៍ជំរុញការប្រើប្រាស់ផលិតផលក្នុងស្រុកមួយថ្ងៃ ប៉ុន្តែឲ្យគេលក់ទំនិញ៩៩ថ្ងៃ គឺចលនាជំរុញផលិតផលក្នុងស្រុកមិនជោគជ័យទេ » ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ