ការឆ្លើយតបជាមួយអតិថិជនបង្ហាញពីអាកប្បកិរិយា និងសេវាកម្ម
តើឆ្លើយតបនឹងសំណួរអតិថិជនបែបណាដើម្បីឱ្យពួកគេចាប់អារម្មណ៍ ?
អ្នកលក់ជាច្រើនរូបនឹងជួបបញ្ហាក្នុងការឆ្លើយតប ឬ Comment របស់អតិថិជន មិនច្រើនក៏តិចដែរ ព្រោះថា
តើឆ្លើយតបនឹងសំណួរអតិថិជនបែបណាដើម្បីឱ្យពួកគេចាប់អារម្មណ៍ ?
អ្នកលក់ជាច្រើនរូបនឹងជួបបញ្ហាក្នុងការឆ្លើយតប ឬ Comment របស់អតិថិជន មិនច្រើនក៏តិចដែរ ព្រោះថា
តើឆ្លើយតបនឹងសំណួរអតិថិជនបែបណាដើម្បីឱ្យពួកគេចាប់អារម្មណ៍ ?
អ្នកលក់ជាច្រើនរូបនឹងជួបបញ្ហាក្នុងការឆ្លើយតប ឬ Comment របស់អតិថិជន មិនច្រើនក៏តិចដែរ ព្រោះថាអតិថិជនម្នាក់ៗមានមុខរបរ និងការរស់នៅខុសគ្នា ហើយទម្លាប់ក៏ខុសៗគ្នាដែរ ។ ចំណុចនេះ យើងបន្ទោសអតិថិជនមិនបានទេ ហើយក៏មិនអាចផ្លាស់ប្តូរអ្វីសម្រាប់ពួកគេដែរ ប៉ុន្តែអ្វីដែលយើងធ្វើបាន គឺត្រូវរឹងបុឹង និងឈរលើគោលការណ៍របស់ខ្លួន ។ យើងត្រូវមានគោលគំនិតដូចជា បើឆ្លើយតបនឹងអតិថិជននេះបែបណា ក៏ត្រូវឆ្លើយតបទៅកាន់អតិថិជនដទៃទៀតដូចគ្នាដែរ ។ នេះជាអ្វីដែលគួរមានទុកជាមូលដ្ឋាន ៖
១-ពេលវេលា ៖
ពេលវេលាសំខាន់ណាស់ក្នុងការឆ្លើយតប បើសិនជាអតិថិជនសួរនាំ គឺបង្ហាញថា ពួកគេមានបញ្ហា ឬមានរឿងសង្ស័យចង់សួរយើង និងត្រូវការចម្លើយភ្លាមៗ ។ ហេតុនេះហើយ យើងមិនត្រូវបោះបង់នូវសំណួរតូចតាចឡើយ ។
ជាការល្អ គួរតែឆ្លើយតបឱ្យលឿនកាន់តែល្អ ប៉ុន្តែបើយឺត ក៏ព្យាយាមកុំឱ្យលើសពីកន្លះម៉ោង ព្រោះនៅពេលអតិថិជនរង់ចាំយូរ គេនឹងមានអារម្មណ៍មិនល្អជាមួួយយើង ឬនិយាយថា យើងមិនទុកចិត្តពួកគេ ។ ការឆ្លើយតបយឺត និងមិនចាប់អារម្មណ៍នឹងសំណួរខ្លះ គឺជាគុណវិបត្តិរបស់អ្នកលក់ ។
២-ហៅឈ្មោះអតិថិជន ៖
ការហៅឈ្មោះអតិថិជន គឺធ្វើឱ្យពួកគេមានទំនុកចិត្ត ហើយមានអារម្មណ៍ល្អទាំងអ្នកលក់ និងអ្នកទិញ ។ ប៉ុន្តែតើអាចស្គាល់ឈ្មោះអតិថិជនបានដោយរបៀបណា ? ចំណុចនេះ គឺចាប់ផ្តើមងាយៗពីការណែនាំខ្លួនយើងជាមុន បន្ទាប់មកសួរឈ្មោះអតិថិជន ។ បើសិនជាគេនៅស្ងៀម ឬមិនប្រាប់ ក៏ចាប់ផ្តើមសួរបញ្ជាក់ជាថ្មីម្តងទៀត ឬហៅថា បងៗក៏បាន ។ ប៉ុន្តែត្រូវញញិមជានិច្ចក្នុងពេលជជែកគ្នា ។
៣-ហាមទិតៀនអតិថិជន ៖
អ្វីដែលអ្នកលក់កាន់តែមិនគួរធ្វើនោះ គឺការនិយាយអាក្រក់ពីអតិថិជន ព្រោះវានឹងបង្ហាញនូវអាកប្បកិរិយាមិនល្អជាមួយពួកគេ ព្រមទាំងបង្ហាញពីសេវាកម្មអន់ថយផងដែរ ដែលធ្វើឲ្យអតិថិជនរបស់យើងបាត់បង់ទៅ ។
៤-បញ្ចប់ការសន្ទនា ឬជជែក ៖
ការជជែកជាមួយអតិថិជនអាចនឹងពេញចិត្តខ្លះ និងមិនពេញចិត្តខ្លះ គឺជារឿង ធម្មតា ។ ប៉ុន្តែរាល់ការបញ្ចប់សន្ទនា យើងត្រូវបញ្ចប់ដោយធ្វើឱ្យអតិថិជនពេញចិត្តនឹងសេវាកម្មរបស់យើង ទោះបីជាពួកគេទិញ ឬមិនទិញទំនិញក៏ដោយ។ ការអរគុណ ឬសួរទៅកាន់ពួកគេថា នឹងឲ្យជួយអ្វីទៀតទេ ? គឺជាការបញ្ចប់ដ៏ល្អ ដែលធ្វើឱ្យអតិថិជនមានអារម្មណ៍ជាមិត្តជាមួយយើង ឬក្រុមហ៊ុន ។
អ្នកលក់ទាំងឡាយ គួរតែមានវិធីសាស្ត្រទាំង៤ខាងលើនេះធ្វើជាផ្លូវ ប៉ុន្តែត្រូវមានចិត្តស្រឡាញ់សេវាកម្មផងដែរដើម្បីទទួលផលល្អទាំងអ្នកលក់ និងអ្នកទិញ ។ បើសិនជាយើងធ្វើគ្រប់យ៉ាងចេញពីចិត្តនោះ នឹងអាចបង្កើនទំនាក់ទំនងកាន់តែល្អជាមួយអតិថិជន ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ