ខេត្តព្រៃវែង ៖ ក្នុងរយៈពេល ២-៣ ថ្ងៃមកនេះ មានរថយន្តយីឌុបដឹកស្រូវប្រមាណជាង១ពាន់គ្រឿង បានកកស្ទះបន្តកន្ទុយគ្នា ចំងាយជាង១០គីឡូម៉ែត្រ នៅមាត់ច្រកទ្វាព្រំដែនអន្តរជាតិ បន្ទាយចក្រី និងបានធ្វើអោយប្រជាពលរដ្ឋអ្នកធ្វើដំណើរ ឆ្លងកាត់នាំគ្នារអ៊ូរទាំជាខ្លាំង ព្រោះត្រូវចំណាយពេលរាប់ម៉ោងទំរាំឆ្លងកាត់ផុតកន្លែងកកស្ទះនេះ។
មន្ត្រីប្រចាំការនៅមាត់ច្រកទ្វាអន្តរជាតិបន្ទាយចក្រី បានឱ្យដឹងថា ការកកស្ទះនេះគឺដោយសារតែបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋ នាំគ្នាសំរុកដឹកស្រូវ យកមកលក់អោយឈ្មួញវៀតណាម មានចំនួនច្រើនពេក ដោយក្នុង មួយថ្ងៃៗចន្លោះពី ៦០០ ទៅ ៧០០ គ្រឿងឯណោះ ប៉ុន្តែសមត្ថកិច្ចព្រំដែនខាងវៀតណាម បើកឱ្យឡានស្រូវខ្មែរចូលទៅក្នុងបេនខាងដីគេ ក្នុង១ថ្ងៃបានតែ ២០០ ទៅ ៣០០ គ្រឿងប៉ុណ្ណោះ ដូច្នេះហើយទើបឡានស្រូវ ដែលមកដល់ក្រោយ ត្រូវស្ទះបន្តកន្ទុយគ្នាច្រើនបែបនេះ។
ក្រុមឈ្មួញរកស៊ីដឹកស្រូវយកទៅលក់នៅមាត់ច្រកបន្ទាយចក្រីនេះ បានឱ្យដឹងថា កាលពីមុនពេលដែលមិនទាន់ផ្ទុះជំងឺកូវីដ១៩ មិនទាន់បិទព្រំដែន សមត្ថកិច្ចខាងវៀតណាម គេបើកឱ្យឈ្មួញវៀតណាម បើកទូកចូលមកទិញស្រូវ នៅក្នុងបេនខាងដីខ្មែរ គឺមានភាពងាយស្រួលខ្លាំងណាស់ ហើយក៏មិនដែលមានការកកស្ទះអីដែរ ព្រោះបេនខាងខ្មែរធំទូលាយ និងមានច្រើនកន្លែង ទោះឡានស្រូវចុះច្រើនយ៉ាងណា ក៏មិនស្ទះដែរ បើកមកដល់ពេលណា ចុះទូកពេលហ្នឹង គឺចំណេញទាំងពេលវេលា និងថវិកា។
ប៉ុន្តែចាប់តាំងពីផ្ទុះកើតកូវីដ ហើយមានការបិទព្រំដែនមក វៀតណាមយកលេសថា ការពារឆ្លងកូវីដ គេបិទមិនអោយទូកឈ្មួញវៀតណាម ចូលមកទិញស្រូវក្នុងដីខ្មែរទេ តែគេបើកអោយឡានស្រូវខ្មែរ ឆ្លងព្រំដែនចូលទៅក្នុងដីគេវិញ ហើយបើកឱ្យចូល ម្តងបាន ៥ គ្រឿងទៅ ១០ គ្រឿងប៉ុណ្ណោះ ខណៈឡានស្រូវ ក្នុងមួយថ្ងៃមានដល់ទៅ ៦០០ ទៅ ៧០០ គ្រឿង ដូច្នេះហើយទើបធ្វើឱ្យមានការកកស្ទះ ហើយទំរាំបានចុះដល់ក្នុងបេន ឡានខ្លះត្រូវដេកចាំ ២ យប់ទៅ ៣ យប់ឯណោះ គឺពិបាកខ្លាំងណាស់ ខាតទាំងពេលវេលា ខាតទាំងថវិកា។
ដោយឡែកខាងថៅកែបេនស្រូវ នៅខាងដីខ្មែរជាប់មាត់ច្រកព្រំដែនបន្ទាយចក្រីនេះវិញ បានបង្ហើបឱ្យដឹងថា រឿងខាងភាគីវៀតណាម បិទមិនឱ្យទូកឈ្មួញវៀតណាម ចូលមកទិញស្រូវ ក្នុងដីខ្មែរ ដោយសារតែខ្លាចកូវីដនោះ គឺគ្រាន់តែជាលេសប៉ុណ្ណោះ តែធាតុពិតមូលហេតុសំខាន់ គឺមកពីបញ្ហាផលប្រយោជន៍តែម្តង ព្រោះពេលឡានស្រូវខ្មែរចូលចុះ នៅក្នុងដីវៀតណាម គឺត្រូវបង់សេវាកម្មករ ជញ្ជីង បេននិងសេវាផ្សេងៗ សរុបក្នុង ១ តោន ៦ ដុល្លារ ហើយឡានស្រូវ ១ គ្រឿងផ្ទុកស្រូវចំណុះពី ៤០ ទៅ ៥០ តោន ឡានខ្លះដល់ ៦០ តោន បើគិតជាមធ្យមត្រឹម ៥០ តោន នោះឡានស្រូវ ១ គ្រឿងត្រូវចំណាយសេវាអស់ ៣០០ ដុល្លារ ហើយក្នុងមួយថ្ងៃ ឡានស្រូវចុះបានពី ៣០០ ទៅ ៤០០ គ្រឿង នោះស្មើនិង៩ម៉ឺនទៅ១២ម៉ឺនដុល្លារឯណោះ តែបើគេឱ្យទូកឈ្មួញវៀតណាមចូលមកទិញស្រូវក្នុងដីខាងខ្មែរ ប្រាក់រាប់ម៉ឺនដុល្លារក្នុងមួយថ្ងៃៗនេះ គេនិងខាតបង់ទទេ នេះហើយជាមូលហេតុសំខាន់។
ប្រភពដដែលនេះបានបញ្ជាក់ថា ក្រៅពីខាតបង់ប្រាក់ក្នុងមួយថ្ងៃៗ រាប់ម៉ឺនដុល្លារនោះ ភាគីខាងខ្មែរយើង ត្រូវជួបបញ្ហាសំខាន់មួយទៀត នោះគឺក្រុមកម្មករខាងខ្មែរ ដែលត្រូវពឹងលើប្រាក់ ដែលបានមកពីការលីសែងបាវស្រូវចុះទូក ពេលទូកចូលមកទិញស្រូវនៅខាងដីខ្មែរ សម្រាប់ដោះស្រាយជីវភាព ប៉ុន្តែចាប់តាំងពីវៀតណាមបិទមិនអោយទូក ចូលមកទិញក្នុងដីខ្មែរ ក្រុមកម្មករខ្មែរក៏ត្រូវបាត់បង់ការងារធ្វើ បាត់បង់ប្រាក់ចំណូល រហូតកម្មករខ្លះ ត្រូវបង្ខំចិត្តចាកចេញពីគ្រួសារ ធ្វើចំណាកស្រុក ទៅទីឆ្ងាយរកការងារធ្វើ តែវាប្រឈមនិងបញ្ហាច្រើនណាស់ ពិសេសគឺខ្លាចឆ្លងកូវីដ១៩តែម្តង។
ជាមួយគ្នានេះដែរ ទាំងក្រុមឈ្មួញខ្មែរ ក្រុមកម្មករខ្មែរ ក៏ដូចជាថៅកែបេនខាងខ្មែរ បាននាំគ្នាធ្វើលិខិតស្នើសុំទៅខាងមន្ត្រីច្រកចក្រី ក៏ដូចជាទៅអាជ្ញាធរខេត្តព្រៃវែងជាច្រើនលើក ដោយសុំឱ្យជួយចរចារ ជាមួយអាជ្ញាធរខេត្តដុងថាប់ ប្រទេសវៀតណាម អោយគេជួយសម្រួលបើកអោយទូកឈ្មួញវៀតណាម បានចូលមកទិញស្រូវនៅខាងដីខ្មែរខ្លះផង ដើម្បីអោយក្រុមកម្មករខាងខ្មែរ មានការងារធ្វើ កាត់បន្ថយការកកស្ទះឡានស្រូវ ដែលជួយឱ្យពលរដ្ឋខ្មែរ បានចំណេញទាំងពេលវេលានិងថិវកា។ ប៉ុន្តែការស្នើសុំរាល់លើក គឺពុំទទួលបានលទ្ធផលសោះ។
ជុំវិញបញ្ហានេះលោក សួន សុម៉ាលីន អភិបាលរងខេត្តព្រៃវែង ទទួលបន្ទុកផ្នែកសេដ្ឋកិច្ឋ បានឱ្យដឹងថា ទុក្ខលំបាកបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរ ពេលនាំស្រូវទៅលក់នៅច្រកបន្ទាយចក្រីនេះ ខាងអាជ្ញាធរខេត្តបានដឹងហើយ និងធ្លាប់បានធ្វើលិខិតផ្ញើទៅខាងអាជ្ញាធរខេត្តដុងថាប់ ប្រទេសវៀតណាម ស្នើសុំឱ្យជួយសម្រួលផងដែរ ប៉ុន្តែអាជ្ញាធរខាងវៀតណាម មិនឃើញឆ្លើយតបសោះ រហូតមកដល់ពេលនេះ ដូច្នេះលោកក៏មិនដឹងថាត្រូវធ្វើយ៉ាងមិចទៀតដែរ គឺអស់លទ្ធភាពហើយ ហើយបើយើងព្យាយាមតាមរយៈការទូត ក្រសួងការបរទេសវិញនោះ យើងអាចធ្វើបាន ប៉ុន្តែបើខាងវៀតណាមគេរឹតបន្តឹងថែមទៀត លែងឱ្យឡានស្រូវខ្មែរយើងចូល ទៅខាងគេតែម្តង នោះបញ្ហាមិនត្រូវបានដោះស្រាយ តែបែរជាចងកាន់តែធ្ងន់ធ្ងរថែមទៀត គឺពិបាកណាស់៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ