ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ទំនិញ​នាំ​ចេញពី​កម្ពុជា​កើន​ជាង ២១% ខណៈ​ការ​នាំ​ចូល​ធ្លាក់​ចុះ​ដោយសារ​កូ​វី​ដ១៩

3 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ នៅ​ក្នុង​រយៈពេល ១១​ខែ​ឆ្នាំ ២០២០​នេះ​ការ​នាំ​ចេញ​មុខទំនិញ​ពី​កម្ពុជា​មាន ការ​កើនឡើង​រហូត​ដល់​ជាង ២១% ខណៈ​បរិមាណ​នៃ​មុខទំនិញ​នាំ​ចូល​មានការ​ធ្លាក់​ចុះ​ជាង ៦% បើ​ប្រៀបធៀប​និង​រយៈពេល​ដូច​គ្នា​ឆ្នាំ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ នៅ​ក្នុង​រយៈពេល ១១​ខែ​ឆ្នាំ ២០២០​នេះ​ការ​នាំ​ចេញ​មុខទំនិញ​ពី​កម្ពុជា​មាន ការ​កើនឡើង​រហូត​ដល់​ជាង ២១% ខណៈ​បរិមាណ​នៃ​មុខទំនិញ​នាំ​ចូល​មានការ​ធ្លាក់​ចុះ​ជាង ៦% បើ​ប្រៀបធៀប​និង​រយៈពេល​ដូច​គ្នា​ឆ្នាំ ២០១៩ ។

យោង​តាម​ស្ថិតិ​របស់​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ​បង្ហាញ​ថា នៅ​ក្នុង​រយៈពេល ១១ ខែ ឆ្នាំ ២០២០​នេះ បរិមាណ​ទំនិញ​នាំ​ចូល​ឆ្លងកាត់​កំពង់​ផែ​សរុប​ជាង ៤​លាន ៣​សែន​តោន ពោល​គឺ​មានការ​ធ្លាក់​ចុះ ៦.១០% ហើយ​បរិមាណ​មុខទំនិញ​នាំ​ចេញ​មាន​ជាង ១​លាន ៥​សែន តោន កើនឡើង​ប្រមាណ ២១.៨៤% បើ​ប្រៀបធៀប​ទៅ​និង​រយៈពេល​ដូច​គ្នា​ឆ្នាំ ២០១៩ ។

លោក អ៊ុ​ក សុ​មេធី ប្រធាន​ការិយាល័យ​ស្ថិតិ​នៃ​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ មាន ប្រសាសន៍​ឱ្យ​ដឹង​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី ២១​ខែធ្នូ​នេះ​ថា បរិមាណ​មុខទំនិញ​នាំ​ចូល​មានការ​ធ្លាក់​ចុះ​ភាគ ច្រើន​ជាង​ជា​សម្ភារ​សំណង់ ព្រោះ​ការ​សាងសង់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​របស់​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​ចំនួន​ត្រូវ បាន​ផ្អាក​ដំណើរការ ។ ដោយឡែក​បរិមាណ​នៃ​មុខទំនិញ​នាំ​ចេញពី​កម្ពុជា​នៅ​តែ​មានការ​កើន ឡើង​ដោយសារ​មុខទំនិញ​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​កាត់ដេរ និង​ការ​នាំ​ចេញ​អង្ករ ។

ប្រធាន​ការិយាល័យ​រូប​នេះ​លើក​ឡើង​ទៀត​ថា កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ​ជា​ច្រក មួយ​យ៉ាង​សំខាន់​សម្រាប់​ត​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ព្រោះ​វា​ជួយ​សម្រួល​ដល់​ការ​នាំ​ចេញ​នាំ​ចូល​នូវ​មុខ ទំនិញ​គ្រប់​បែប​យ៉ាង​សម្រាប់​អភិវឌ្ឍន៍​ប្រទេស​ជាតិ​យើង ហើយ​នៅ​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​កន្លង​មកនេះ​បរិ មា​ណ​ទំនិញ​ឆ្លងកាត់​មានការ​កើន​ឡើងជា​បន្តបន្ទាប់ ។ តែ​សម្រាប់​ឆ្នាំ​នេះ​ដោយសារ​បញ្ហា​ជំងឺ កូ​វី​ដ ១៩ ធ្វើការ​នាំ​ចូល​រាល់​មុខទំនិញ​មានការ​ធ្លាក់​ចុះ​ជាង ៦% ។

លោក​បន្ត​ថា នៅ​ក្នុង បរិវេណ​កំពង់​ផែ យើង​មានការ​អភិវឌ្ឍ​បាន​ផែ​ទឹក​ជ្រៅ​មួយ​បន្ថែម​ទៀត​ដែល​មាន​ជម្រៅ​ជាង ១៤​ម៉ែត្រ ដែល​មាន​ប្រវែង ៣៥០​ម៉ែត្រ អនុញ្ញាត​ឱ្យ​នានា​ធំ​ៗ​នៅ​ក្នុង​តំបន់​អាច​ចូល​ចត ហើយ នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នាវា ឬ​កា​ប៉ា​ល់​ធំ​ៗ​បាន​មក​ចូល​ចត​ច្រើន នេះ​បង្ហាញ​ថា នៅ​ពេល​សេដ្ឋកិច្ច មានការ​រីក​ចម្រើន ធ្វើ​ឱ្យ​មានការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ធំ​ទៅ​ៗ សម្រួល​ដល់​ការ​ចំណាយ​លើ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន តាម​សមុទ្រ ។

ពាក់ព័ន្ធ​និង​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ​នេះ​នៅ​ពេល​កន្លង​មក​ឯកឧត្តម ស៊ុន ចាន់​ថុ​ល ទេស​រដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន ធ្លាប់​មាន​ប្រសាសន៍​ថា កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ កាន់តែ​ដើរតួ​នាទី​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ​បាន ឆាប់រហ័ស ព្រមទាំង​មាន​តម្លៃ​ថោក សំដៅ​លើកកម្ពស់​សមត្ថភាព​ប្រកួតប្រជែង​របស់​កម្ពុជា ជាមួយ​ប្រទេស​ជិតខាង និង​ប្រទេស​ក្នុង​តំបន់ ។

ឯកឧត្តម​លើក​ឡើង​ថា​៖ « ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​នឹង​ការ​កើនឡើង​នៃ​បរិមាណ​កុងតឺន័រ ឆ្លង កាត់​កំពង់​ផែ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន និង​ក្នុង​ពេល​អនាគត កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ គ្រោង​នឹង ពង្រីក​សមត្ថភាព​របស់​កំពង់​ផែ​បន្ថែម​ទៀត តាម​រយៈ​ការ​កសាង​ចំណត​ផែ​កុងតឺន័រ​ថ្មី​មួយទៀត ដែល​មាន​ជម្រៅ​ទឹក ១៤.៥​ម៉ែត្រ ប្រវែង ៣៥០​ម៉ែត្រ ។ ជាក់ស្តែង​កាលពី​ខែសីហា ឆ្នាំ ២០១៧ កន្លង​ទៅ​នេះ កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ បាន​ចុះហត្ថលេខា​លើ​ពិធី​ប្តូរ​សារ និង​កិច្ច​ព្រម ព្រៀង​ប្រាក់​កម្ចីសម្បទាន​លេខ CP-P21 រវាង​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា និង​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន លើ គម្រោង​សាងសង់​ចំណត​ផែ​កុងតឺន័រ​ទឹក​ជ្រៅ​នេះ ដោយ​សាងសង់​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០១៩ ហើយ គ្រោង​បញ្ចប់​នៅ​ចុងឆ្នាំ ២០២២ ឬ​ដើមឆ្នាំ ២០២៣ ដែល​មាន​ទឹកប្រាក់​សរុប​ប្រមាណ​ជា ២០៣ លាន​ដុល្លារ ។

កំពង់​ផែ​ទឹក​ជ្រៅ​នេះ​នឹង​ធានា​ដល់​ការ​ចូល​ចត​នាវា​កុងតឺន័រ​ខ្នាត​ធំ​ចំណុះ ៦០.០០០ តោន រហូត​ដល់ ៩៣% នៃ​ចំនួន​នាវា​ប្រចាំ​តំបន់​អាស៊ី​-​ប៉ា​ស៊ី​ហ្វិ​ក​នៅ​ដើមឆ្នាំ ២០២៣ ។

ជាង នេះ​ទៀត​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ នឹង​ក្លាយទៅជា​កំពង់​ផែ​លំដាប់ថ្នាក់​មធ្យម ដោយ​បរិ មា​ណ​កុងតឺន័រ​ឆ្លងកាត់​នឹង​មាន​បរិមាណ​លើស​ពី ១​លាន TEUs ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ រីឯ​តម្លៃ​ដឹក​ជញ្ជូន តាម​សមុទ្រ​ទៅ​-​មក​កម្ពុជា នឹង​កាន់តែ​ចុះ​ទាប​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​ថ្លៃ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​សមុទ្រ នៃ​ប្រទេស​ជិតខាង​» ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ