ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ភាព​ចៃដន្យ​ក្នុង​អាជីវកម្ម​ដែល​ប្រកបដោយ​ភាព​ជោគជ័យ

8 ឆ្នាំ មុន

អាជីវកម្ម​ស្ប៉ា និង​ម៉ាស្សា បាន​និង​កំពុង​កើត​មាន​រីក​ដុះដាល​ដូច​ផ្សិត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ជា​ពិសេស​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។ ការ​កើនឡើង​នូវ​ហាង​ម៉ា​ស្ស៉ា ឫ​អាជីវកម្ម​ស្ប៉ា​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន

អាជីវកម្ម​ស្ប៉ា និង​ម៉ាស្សា បាន​និង​កំពុង​កើត​មាន​រីក​ដុះដាល​ដូច​ផ្សិត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ជា​ពិសេស​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។ ការ​កើនឡើង​នូវ​ហាង​ម៉ា​ស្ស៉ា ឫ​អាជីវកម្ម​ស្ប៉ា​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន គឺ​អាស្រ័យ​ដោយ​ការ​វិនិយោគិន មើលឃើញ​ពី​ការ​អភិវឌ្ឍ​ប្រទេស និង​កំណើន​ភោជនីយដ្ឋាន​ដូច​ជា​ប្រាក់​ចំណូល​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ និង​កំណើន​វិស័យ​ទេសចរណ៍​។ យ៉ាងណាមិញ រថយន្ត​ទំនើប​ៗ​មួយ​ចំនួន​ត្រូវ​បាន​គេ​ឃើញ​ចត​នៅ​មុខ​ហាង​ស្ប៉ា​មួយ​កន្លែង តាម​បណ្តោយ​ផ្លួ​វ​លេខ​៥៧ ដែល​មាន​ដើមឈើ​ដុះ​ម្លប់​ត្រជាក់ ខណៈ​ដែល​ដើរ​ចូល​ក្នុង​ហាង ហាក់​មាន​សភាព​ស្ងប់ស្ងៀម និង មាន​ក្លិនក្រអូប​សាយ​ចេញពី​បន្ទប់ទទួលភ្ញៀវ ធ្វើ​អោយ​អារម្មណ៍​ស្រស់ថ្លា​។ ប្រកបដោយ​ទឹកមុខ​ញញឹម​ញ​ញ៉ែ​ម នារី​ស្រស់​ស្អាត​ម្នាក់​ជា​អ្នក​ទទួលភ្ញៀវ​នៅ​ក្នុង​ហាង «​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​»  បាន​លើកដៃ​សំពះ​ទទួល​អតិថិជន​ប្រុស​ស្រី​ទាំងឡាយ​។ ក្នុង​វ័យ​ប្រមាណ​ម្ភៃ​ឆ្នាំ នារី​ទទួលភ្ញៀវ​រូប​នេះ​បាន​អញ្ជើញ​អតិថិជន​ម្នាក់ អង្គុយ​លើ​កៅអី​ទទួលភ្ញៀវ យក​នូវ​ភេសជ្ជៈ​ជូន​អតិថិ​ន​ជន​ដោយ​កាយវិកា​ទន់ភ្លន់ និងរ​សរាយ​រាក់ទាក់​។ បន្ទាប់​មក គេ​ឃើញ​នារី​ម្នាក់​ទៀត បន្ត​ទទួល​អតិថិជន​ដោយ​នាំ​យក​នូវ​ផ្តិល​ទឹក និង​កូនកន្សែង​ដើម្បី​ជូត​សំអាត​ជើង​អតិថិជន​ដោយ​ស្ងៀមស្ងាត់​។ «​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​» ក្រៅពី​មាន​អ្នក​ទទួលភ្ញៀវ​រួសរាយ​រាក់ទាក់ ឯ​សំណង់​ទីតាំង​នៅះ​វិញ​ក៏​រចនា​ទៅ​តាម​បែប​បុរាណ មាន​ផា​សុខភាព និង អនាម័យ អតិថិជន​អាច​ជ្រើសរើស​សេវាកម្ម​មួយ​ក្នុង​ចំណោម​សេវាកម្ម​ទាំងអស់​ដែល​មាននៅ​ក្នុង​ហាង ក្នុង​នោះ​រួម​មាន​៖ ម៉ាស្សា​បែប​ប្រពៃណី ម៉ាស្សា​ប្រេង ម៉ាស្សា​ខាត់​សំអាត​ស្បែក និង ម៉ាស្សា​មុខជា​ដើម​។

ក្រោយ​ពី​បញ្ចប់​គារវកិច្ច និង ជ្រើសរើស​សេវាកម្ម​ទៅ​តាម​តម្រូវការ​អតិថិជន នារី​ទទួលភ្ញៀវ​បាន​នាំ​អតិថិជន​ទៅ​កាន់​បន្ទាប់​ម៉ាស្សា​ដើម្បី​ទទួលយក​សេវាកម្ម​ទៅ​តាម​ជម្រើស​របស់​ខ្លួន​។

«​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​» ផ្តោត​លើ​សេវាកម្ម​មួយ​ដែល​មិនមែន​ជា​សេវាកម្ម​ព្យាបាល​ដូច​គ្រូពេទ្យ​ព្យាបាទ​ដោយ​ចលនា ឫ​ចាប់​សរសៃ​ទេ អ្វី​ដែល «​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​» ផ្តល់​អោយ​គឺ​សេវាកម្ម​ជួយ​សម្រួល​ផ្លូវ​អារម្មណ៍​របស់​អតិថិជន​ដែល​គាត់​មាន​ការងារ​មមាញឹក​ក្នុង​ការងារ​ដូច​ជា​អង្គុយ​ក្នុង​ការិយាល័យ​ច្រើ​ង​ម៉ោង ឫ​ធ្វើ​ដំណើរ​ច្រើន​ម៉ោង ដែល​ជា​ហេតុ​ធ្វើ​ចុក​សំ​ពន់​ដៃជើង សាច់ដុំ​រឹង មាន​ភាព​តានតឹង អោយ​ធូរ​ស្បើ​ប​ឡើង​វិញ​។

ក្នុង​វ័យ​សែ​មសិ​ប​ឆ្នាំ និង​រៀន​បញ្ចប់​បរិញ្ញាបត្រ​ជាន់ខ្ពស់​ផ្នែក​ស្ថា​ប័​ត្យ​កម្ម លោក​ជា សា​រិ​ន​ម្ចាស់​ហាង​ចំប៉ី​ស្ប៉ា បាន​និយាយ​ថា ការ​ប្រកប​អាជីវកម្ម​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​របស់​លោក​មិន​មាន​គម្រោង និង​ផែនការ​ទុកជា​មុខ​ទេ តែ​ដោយសារ​ចំណង់​ចំណូលចិត្ត​របស់​គាត់​។ ម្យ៉ាងទៀត កាលពី​ប្រមាណ​ជា​១០​ឆ្នាំ​មុន អាជីវកម្ម​នេះ​ត្រូវ​បាន​សា​រណៈ​ជន​ទទួល​ដឹង​ថា​ជា​អាជីវកម្មរ​មួយ​ដែល​លាយឡំ​ដោយ​សេវា​បម្រើ​ផ្លូវភេទ​នៅ​ជាមួយ ដែល​ធ្វើ​អោយ​លោក ក្នុង​នាម​ជា​សាស្ត្រាចារ្យ និង អ្នកបម្រើ​ការ​វិជ្ជាជីវៈ​ក្នុង​សង្គម​ម្នាក់​មិន​អាច​ទទួលយក​បាន ទើប​លោក​សម្រេចចិត្ត​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ស្ប៉ា​មួយ​សម្រាប់​អតិថិជន​ដូច​គាត់ និង​អ្នកធ្វើការ​វិជ្ជា​ជី​រៈ ពិសេស​អតិថិជន​ជា​ស្ត្រី​។

ក្នុង​ការ​ស្វែងរក​សេវាកម្ម​ម៉ាស្សា និង​ស្ប៉ា ដែល​មិនមែន​ជា​សេវាកម្ម​បម្រើ​ផ្លូវភេទ លោក​បាន​ជួប​ជាមួយ​អ្នក​បើក​អាជីវកម្ម​ម៉ាស្សា​តូច​មួយ​ជា​លក្ខណៈ​គ្រួសារ​ដោយ​ភាព​ចៃ​ន​ត្យ​។ ក្នុង​ខណៈ​ពេល​ដែល​ទទួល​សេវាកម្ម និង​ការ​ជជែក​ជាមួយ​គ្នា​ពីរ បី​ដង ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ម៉ាស្សា​តូច​នោះ បាន​សំណើ​រលក់​ហ៊ុន​៥០​ភាគរយ​របស់​គាត់​។ ដោយសារ​ការ​ពេញចិត្ត និង​ចូល​ចិត្ត ព្រមទាំង​សារៈសំខាន់​នៃ​សេវាកម្ម​នេះ លោក​សា​រិ​ន​សម្រេចចិត្ត​យក​ប្រាក់​ខ្លួន​២០០០​ដុល្លា បូក​ជាមួយនឹង​ភាគហ៊ុន​៣​នាក់​ទៀត សរុប​៨,០០០​ដុល្លា បើក​ស្ប៉ា​មួយ​កន្លែង​នៅ​ទី​នេះ និង​ដាក់​ឈ្មោះ​ថា ចំប៉ី​ស្ប៉ា​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០៦ ជាមួយ​បុគ្គល​ត្រឹមតែ​១០​នាក់​ប៉ុណ្ណោះ​។ ការ​ដាក់​ឈ្មោះ «​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​»  ក៏​ជា​ភាព​ចៃដន្យ​មួយទៀត​ដែរ ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ទាំងអស់​ក៏​មិន​មាន​គម្រោង​ដាក់​ឈ្មោះ​នេះ​ដែរ តែ​ដោយសារ​ធាតុ​ដែល​ប្រើប្រាស់​ក្នុង​វិស័យ​សុខភាព និង ស្ប៉ា​ភាគច្រើន​យក​ផ្កាចំប៉ី​យក​មក​ប្រើ និង​តុង​តែង ដូច្នេះ​ក៏​ដាក់​ឈ្មោះ​នេះ​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​ទៅ​។ ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ទាំងអស់ សុទ្ធតែ​ជា​អ្នក​មិនសូវ​មានបទពិសោធន៍​ក្នុង​អាជីវកម្ម តែ​អ្នក​ទាំងអស់​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ធ្វើ​អោយ​អាជីវកម្ម​រីក​ចម្រើន​។ លោក​សា​រិ​ន អ្នកគ្រប់គ្រង​អាជីវកម្ម «​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​»  លើក​ឡើង​ថា លោក​មិន​មានបទពិសោធន៍​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ទេ តែ​លោក​ចូល​ចិត្ត​អ្វី​ដែល​ថ្មី និង​មាន​ភាព​ប្រកួតប្រជែង ទោះបីជា​លោក​មិន​មានបទពិសោធន៍ និង​ចំណេះដឹង​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ក៏​ដោយ ។ អាជីវកម្ម​មួយ​នេះ រីក​លូតលាស់ និង​ដំណើរការ​បាន​ល្អ ប៉ុន្តែ​អាជីវកម្ម​មាន​បញ្ហា​បន្ទាប់​ពី​ដំណើរការ​បាន​៩​ខែ រហូត​ជិត​បិទទ្វារ ដោយសារ​បញ្ហា​ឱនភាព​ប្រាក់​ចំណូល និង ធនធានមនុស្ស​ល្អ​ៗ​ក្នុង​អាជីវកម្ម​ត្រូវ​បាន​គូប្រកួត​ប្រជែង​ទាញ​យក​។ បញ្ហា​នេះ ធ្វើ​អោយ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ទាំងអស់​ខិតខំ​កាន់តែ​ខ្លាំង​ពិសេស​លោក​សា​រិ​ន ដែល​ជា​ប្រធាន​ក្រុម​ហ៊ុម​មួយ​នេះ​។ ក្នុង​ស្ថានភាព​នេះ មុខ​វិជ្ជា​ស្ថាបត្យកម្ម​របស់​លោក​ហាក់​មិន​អាចយ​កមក​ប្រើប្រាស់​យ៉ាង​ពេញលេញ​ក្នុង​វិស័យ​ជំនួញ​របស់​លោក​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​ទេ ដូច្នេះ​ហើយ​លោក​សា​រិ​ន មានគំនិត​ចាប់ផ្តើម​ចូល​សិក្សា​វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល​ខ្លី​ៗ​បន្ថែម​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​អាជីវកម្ម​របស់​លោក ដូច​ជា​គ​ណី​នេ​យ្យ ការ​គ្រប់គ្រង​អាជីវកម្ម ការ​គ្រប់គ្រង​ធនធានមនុស្ស និង ភាព​សហគ្រិន​ជាដើម ដែល​មាន​រយៈពេល​១​ថ្ងៃ ឬ​រហូត​ដល់​៣​ខែ​។ លោក​សា​រិ​ន បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា​ការ​សិក្សា​វគ្គ​ខ្លី​ៗ​របស់​លោក​សរុប​បាន​ប្រមាណ​ជា​៣០​វគ្គ ដែល​អាច​ស្មើនឹង​សញ្ញប​ត្រ័​ថ្នាក់អនុបណ្ឌិត​ក៏​ថា​បាន​។

ចំណេះដឹង​ដែល​ទទួល​បាន​ពី​វគ្គ​ខ្លី​ទាំងនេះ និង​ការ​ចូល​ចិត្ត​សិក្សា​រៀនសូត្រ​ឥត​ឈប់​ឈរ ព្រមទាំង​ភាព​តស៊ូ បាន​ធ្វើ​អោយ​អាជីវកម្ម​របស់​គាត់​មាន​ស្ថេ​រ​ភាព និង​ក្នុង​ខែឧសភា ឆ្នាំ​២០០៧ «​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​» ត្រូវ​បាន​ជ្រើសរើស​ក្លាយជា​វិស័យ​សុខភាព និង​ស្ប៉ា​ដែល​ប្រកបដោយ​វិជ្ជាជីវៈ​មុខ​គេ​បង្អស់​នៅ​ភ្នំពេញ និង​បាន​ចូលរួម​ក្នុង​ការ​តាំង​ពិ​ពណ៌​សុខភាព​ក្នុង​ទីក្រុង​តូ​ក្យូ ប្រទេស​ជប៉ុន​នៅ​ឆ្នាំ​ដដែល​។

គួរ​បញ្ជាក់​ផង​ដែរ​ថា ការ​រីក​ចម្រើន​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់​របស់ «​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​» បាន​ឈាន​ទៅ​ដល់​ការ​បើក​សាខា​មួយទៀត ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០៨ និង បច្ចុប្បន្ន​មាន​បុគ្គលិក​ចំនួន​៧០​នាក់ ដែល​ក្នុង​នោះ​មាន​បុគ្គលិក​ស្ទាត់ជំនាញ​ចំនួន​៥០​នាក់​។ មិនតែប៉ុណ្ណោះ លោក​សា​រិ​ន បាន​បង្ហើប​ថា​លោក​នឹង​មាន​គម្រោង​បើក​សាខា «​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​» មួយទៀត​នៅ​ជិត​ផ្សារ​មាន់​អាំង នៅ​ខែកក្កដា ២០១៥​ខាង​មុខ​នេះ​ផង​ទៀត​ដែរ​។ ជាមួយ​គ្នា​នោះ​ដែរ លោក​សា​រិ​ន​រំពឹង​ទុក​ថា​នឹង​ពង្រីក «​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​» ឲ្យ​បាន​៥​ទៅ​៦​សាខា​ទៅ​ដល់​ខេត្តសៀមរាប និង​ក្រុងព្រះសីហនុ ក៏​ដូច​បង្កើត​ឲ្យ​មាននូវ​សាលា​បណ្តុះបណ្តាល​វិជ្ជាជីវៈ​ម៉ាស្សា និង​ស្ប៉ា ព្រមទាំង​មាន​ប្រ​ព​ន្ធ័​សិទ្ធិ​ប្រើប្រាស់​យីហោ «​ចំប៉ី​ស្ប៉ា​»​៕