ខេត្តមណ្ឌលគិរី ៖ ដើម្បីដោះស្រាយ និងជំរុញបរិយាប័ន្នហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជាឲ្យកាន់តែប្រសើរ ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាបានសហការជាមួយនឹងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធរបស់ខេត្តមណ្ឌលគិរី បើកសិក្ខាសាលាផ្សព្វផ្សាយស្តីពី«វិស័យមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា» ដើម្បីឲ្យប្រជាពលរដ្ឋ ពិសេសអ្នកប្រើ
ប្រាស់កម្ចីក្នុងខេត្តមណ្ឌលគិរីមានការយល់ដឹងកាន់តែច្បាស់អំពីបញ្ហានេះ ។
ជាមួយនេះដែរ ក៏ដើម្បីបង្កើនលទ្ធភាពក្នុងការទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុផ្លូវការដែលមាន គុណភាព និងមានការគ្រប់គ្រងពីច្បាប់និងបទប្បញ្ញត្តិច្បាស់លាស់ ដើម្បីអាចឲ្យប្រជាពលរដ្ឋពុំទទួលបានឬកំពុងប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុក្រៅផ្លូវការ ឲ្យងាកមកប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុក្នុង ប្រព័ន្ធ ដែលមានការត្រួតពិនិត្យត្រឹមត្រូវពីធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា ។
សិក្ខាសាលាផ្សព្វផ្សាយនេះ ប្រារព្ធធ្វើនៅសាលប្រជុំពេជ្រដា នាថ្ងៃទី៤ ខែកុម្ភៈ ដោយមានការអញ្ជើញចូលរួមពីលោក ស៊ុំ សន្និសិទ្ធ ទេសាភិបាលរងធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា តំណាងដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់លោកទេសាភិបាល លោក ម៉ែន ង៉ុយ ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាខេត្ត និងលោក ជាក់ ម៉េងហ៊ាង អភិបាលស្ដីទីខេត្តមណ្ឌលគិរី និងភាគីពាក់ព័ន្ធ ។
លោក ស៊ុំ សន្និសិទ្ធ បានថ្លែងថា កិច្ចសហការពីគ្រប់ផ្នែកពាក់ពន្ធ័របស់ខេត្តនៅក្នុងសិក្ខា សាលានាពេលនេះ គឺជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់និងចាំបាច់បំផុត នៅក្នុងការរួមចំណែកដល់កិច្ចការអភិ វឌ្ឍន៍វិស័យហិរញ្ញវត្ថុរយៈពេលវែង ស្របតាម យុទ្ធសាស្ត្រចតុកោណរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ។
លោកបានបញ្ជាក់ថា វិស័យមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា បានដើរតួនាទីជាសារវ័ន្តក្នុងការរួម ចំណែកអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចនិងសង្គម ជាពិសេសការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្ររបស់ប្រជាពលរដ្ឋនៅតាម តំបន់ជនបទ ។ ប៉ុន្តែទោះបីជាបច្ចុប្បន្ន វិស័យនេះទទួលបានការរីកចម្រើនគួរជាទីមោទនៈ ក៏ពិតមែន ក៏មានជនឱកាសនិយមមួយចំនួនពុំ ទទួលស្គាល់ និងមួយចំនួនទៀតបានយកវិស័យ នេះជាឧបករណ៍ដើម្បីកេងចំណេញផលប្រយោជន៍ផ្ទាល់ខ្លួន ផលប្រយោជន៍ហិរញ្ញវត្ថុ និងនយោបាយ។
ប្រការនេះហើយបានជាកន្លងមកនេះ ធ្វើឲ្យកូនបំណុលធ្លាក់ក្នុងគ្រោះអាសន្នរើមិនរួច ហើយ ធ្វើឲ្យគ្រួសារខ្លះព្រាត់ប្រាសនិងហិនហោចទ្រព្យសម្បត្តិ ។ ដូចនេះ អាជ្ញាធរមូលដ្ឋានចាំបាច់ត្រូវចូលរួមសហការគ្នាអនុវត្តច្បាប់ និងចាត់វិធានការចំពោះជនឆ្លៀតឱកាសមួយចំនួន ដែល ប្រើរូបភាពឲ្យខ្ចីប្រាក់ដើម្បីបោកប្រាស់ប្រជាពលរដ្ឋ ។ ជាមួយនេះ ក៏ត្រូវជួយផ្សព្វផ្សាយអប់រំពីភាពត្រឹមត្រូវក្នុងការប្រើប្រាស់សេវាហិ រញ្ញវត្ថុដល់ប្រជាពលរដ្ឋផងដែរ ។
លោក ស៊ុំ សន្និសិទ្ធ បានបញ្ជាក់ថា សម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋដែលខ្ចីប្រាក់ពីគ្រឹះស្ថានធនាគារ និងគ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុដែលមានច្បាប់ ត្រូវតែមានកាតព្វកិច្ចសងប្រាក់ឲ្យគ្រឹះស្ថានវិញ ដើម្បីឲ្យវិស័យនេះបន្តបម្រើដល់ប្រជាពលរដ្ឋក្រីក្រ ក្នុងការបង្កើននិងពង្រីកអាជីវកម្ម និងសកម្មភាពនានា តាមរយៈការផ្ដល់សេវាហិរញ្ញវត្ថុខ្នាតតូចនៅតាមជនបទ ។
លោក រ័ត្ន សុវណ្ណនរៈ អគ្គនាយកត្រួតពិនិត្យធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា បានបញ្ជាក់ថា រាជរដ្ឋា ភិបាលកម្ពុជាដឹកនាំដោយសម្ដេចតេជោ ហ៊ុន សែន បានយកចិត្តទុកដាក់ក្នុងការបង្កើនលទ្ធ
ភាពទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុសមស្រប និងមានតម្លៃសមរម្យសម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋទូទៅ តាមរយៈការកំណត់គោលដៅលើកកម្ពស់បរិយាប័ន្នហិរញ្ញវត្ថុ សំដៅឲ្យប្រជាពលរដ្ឋមានលទ្ធភាពទទួលបាននិងប្រើប្រាស់សេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុផ្លូវការទាន់ពេលវេលា សមស្របតាមតម្រូវការ មានតម្លៃសមរម្យ និងមានកិច្ចការពារតាមផ្លូវច្បាប់ ។
លោកបន្តទៀតថា បរិយាប័ន្នហិរញ្ញវត្ថុនេះដើរតួនាទីសំខាន់ណាស់ក្នុងការជំរុញកំណើនសេដ្ឋ កិច្ច ការកាត់បន្ថយវិសមភាព និងកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រនៅកម្ពុជា ។ បច្ចុប្បន្ននេះ ប្រជាពលរដ្ឋពេញវ័យនៅកម្ពុជាដែលទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុផ្លូវការមានកម្រិតប្រមាណ៥៩% ដែលក្នុង
នោះ១៧%ផ្តល់ដោយគ្រឹះស្ថានធនាគារ ៤២% ផ្តល់ដោយគ្រឹះស្ថានហិរញ្ញវត្ថុមិនមែនធនាគារ ដូចជាគ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ និងគ្រឹះស្ថានផ្តល់សេវាទូទាត់សងប្រាក់ ។
ប៉ុន្តែនៅក្នុងបញ្ហានេះ លោក រ័ត្ន សុវណ្ណនរៈបានលើកឡើងថា ដោយសារចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុរបស់ប្រជាពលរដ្ឋនៅមានកម្រិត បូកផ្សំនឹងកត្តាប្រាក់ចំណូល និងទីកន្លែងស្នាក់នៅដាច់ស្រយាល ប្រជាពលរដ្ឋពេញវ័យដែលពុំបានទទួលសេវាហិរញ្ញវត្ថុ ឬកំពុងប្រើប្រាស់សេវាហិ រញ្ញវត្ថុក្រៅផ្លូវការ នៅតែមានកម្រិតខ្ពស់នៅ ឡើយ ដែលមានរហូត៤១% ។ នេះជាក្ដីកង្វល់ មួយ ដែលធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាត្រូវគិតគូរដោះ ស្រាយ តាមរយៈការអប់រំតាមគ្រប់រូបភាព រួមទាំងសិក្ខាសាលាដូចជាពេលនេះផងដែរ ក្នុងប្រយោជន៍សំដៅធ្វើយ៉ាងណាឲ្យប្រជាពលរដ្ឋយើងគេចចាកផុតពីបំណុលវ័ណ្ឌកពីការប្រើប្រាស់ប្រាក់កម្ចី ។
សូមបញ្ជាក់ថា គិតត្រឹមដំណាច់ឆ្នាំ២០១៩ គ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុមិនទទួលប្រាក់បញ្ញើមានចំនួន៧៥ គ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុទទួលប្រាក់បញ្ញើមានចំនួន៧ និងគ្រឹះស្ថានឥណទានជន បទមានចំនួន២៤៨ ដែលមានបណ្តាញប្រតិបត្តិការចំនួន១.៤៤៨សាខានៅទូទាំងប្រទេស។
ឯទំហំទ្រព្យសកម្មសរុបមានប្រមាណ៣៤,៨ទ្រីលានរៀល(ស្មើនឹង៨,៥ប៊ីលានដុល្លារអាមេរិក)
ក្នុងនោះប្រាក់កម្ចីសរុបមានប្រមាណ២៩,៤ទ្រីលានរៀល(ស្មើនឹង៧,២ប៊ីលានដុល្លារអាមេរិក)
បានផ្តល់ដល់អតិថិជនខ្ចីប្រាក់មានចំនួនជាង ២,១លាននាក់ ។
ជាការកត់សម្គាល់ នៅក្នុងសិក្ខាសាលានេះក៏បានធ្វើការដោះស្រាយអំពីបញ្ហាប្រឈមមួយចំនួនដែលបានជួបកន្លងមកដូចជា បញ្ហាផ្ដល់ឥណទានជាក្រុម បញ្ហាកូនបំណុលដែលបាត់បង់ជីវិតទាំងគ្រួសារដោយគ្រោះថ្នាក់ផ្សេងៗ និងបញ្ហាជួបគ្រោះធម្មជាតិក្នុងអាជីវកម្មកសិកម្មជាដើម ។ ជាមួយនេះ ក៏មានការស្នើសុំឲ្យមានកិច្ចសហការពីមន្ត្រីឥណទានជាមួយអាជ្ញាធរផងដែរ មុននឹងឲ្យប្រជាជនខ្ចីប្រាក់ដើម្បីកុំឲ្យប្រជាជនជាប់បំណុលវ័ណ្ឌកនៅថ្ងៃក្រោយ ៕ ដោយសហការ (កែសម្រួលដោយ ៖ បុប្ផា)
ចែករំលែកព័តមាននេះ