រាជធានីភ្នំពេញ ៖ បច្ចុប្បន្នគេសង្កេតឃើញសហគ្រាសខ្នាតតូចនិងមធ្យមកម្ពុជា (SMEs) មានមិនច្រើននោះដែលបាននាំចេញនូវផលិតរបស់ខ្លួនទៅលក់ ឬជំរុញផ្សព្វផ្សាយនៅលើទីផ្សារខាងក្រៅ ។ តែផ្ទុយទៅវិញ បើយើងក្រឡេកមើល SMEs នៅក្នុងតំបន់គេបានកំពុងព្យាយាមជំរុញផលិតរបស់គេបន្ថែមចូលមកកាន់ទីផ្សារកម្ពុជា តាមរយៈកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយស្ថាប័នធ្វើការប្រចាំនៅកម្ពុជា ។
ជាក់ស្តែងស្ថានទូតឥណ្ឌូណេស៊ីប្រចាំកម្ពុជាលើកទឹកចិត្តនិងជំរុញឱ្យ SMEs របស់ពួកគេបង្ហាញផលិតផលសក្តានុពលដល់អ្នកធុរកិច្ចក្នុងស្រុកខ្មែរ ដោយសម្លឹងឃើញនូវសក្តានុពលទីផ្សារប្រទេសកម្ពុជា ។
បើតាមលេខាទី១ទទួលបន្ទុកសហប្រតិបត្តិការសេដ្ឋកិច្ចប្រចាំស្ថានទូតឥណ្ឌូណេស៊ីបានឱ្យដឹងកាលពីថ្ងៃទី២៩ ខែមករាឆ្នាំ២០២០ថា បច្ចុប្បន្នឥណ្ឌូណេស៊ីកំពុងព្យាយាមជំរុញការលើកកម្ពស់ផលិតផលប្រេងដូងវាល្អសម្រាប់សុខភាពនិងការចម្អិនអាហារ។
លោក Noam Lazuardy លេខាទី១ ទទួលបន្ទុកសហប្រតិបត្តិការសេដ្ឋកិច្ចនៃស្ថានទូតសាធារណរដ្ឋឥណ្ឌូណេស៊ីប្រចាំនៅកម្ពុជាបានមានប្រសាសន៍ថា « យើងកំពុងព្យាយាមលើកកម្ពស់ប្រេងដូងព្រោះប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ីជាប្រទេសផលិតប្រេងដូងធំជាងគេហើយក៏ជាម្ចាស់ជើងឯកអាស៊ានពីព្រោះប្រេងដូង ផលិតនៅប្រទេសម៉ាឡេស៊ីនិងឥណ្ឌូនេស៊ី»។ លោកបានលើកឡើងថា «យើងចង់ផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានអំពីវិធីដែលប្រេងដូងល្អប្រសើរសម្រាប់សកម្មភាពសុខភាពនិងចម្អិនអាហារ។ សព្វថ្ងៃមានយុទ្ធនាការខ្មៅដែលនិយាយថាប្រេងដូងមិនល្អសម្រាប់សុខភាពដូច្នេះនេះជារបៀបដែលប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ីនិងអាស៊ានព្យាយាមលើកកម្ពស់អត្ថប្រយោជន៍ប្រេងដូង។ យើងចង់ណែនាំប្រេងដូងនៅក្នុងម្ហូបឥណ្ឌូនេស៊ីនិងម្ហូបឥណ្ឌូនេស៊ីទៅកាន់សាធារណៈជន»។
ទន្ទឹមនឹងឥណ្ឌូណេស៊ីព្យាយាមជំរុញបន្ថែមនៅផលិតផលសក្តានុពលចូលមកទីផ្សារកម្ពុជា ឥណ្ឌូណេស៊ីក៏បង្ហាញចេតនាទាក់ទាញវិនិយោគិនរបស់ខ្លួនបណ្តាក់ទុននៅកម្ពុជាផងដែរ។
លោក Noam Lazuardy បានបន្ថែមថា «យើងក៏ចង់ណែនាំផលិតផលឥណ្ឌូនេស៊ីដល់ប្រជាជនកម្ពុជាហើយប្រសិនបើមានឱកាសយើងនឹងទាក់ទាញវិនិយោគិនឥណ្ឌូណេស៊ីឱ្យរៀបចំរោងចក្រកែច្នៃនៅកម្ពុជា។យើងព្យាយាមពិភាក្សាជាមួយអ្នកផលិតនៅឥណ្ឌូណេស៊ីដើម្បីមើលឃើញពីសក្តានុពលវិនិយោគនៅកម្ពុជានិងលទ្ធភាពធ្វើសម្បទានដីដើម្បីធ្វើប្រេងដូង»។
ពាក់ព័ន្ធនិងការបង្ហាញផលិតផលមកដល់ធុរកិច្ចក្នុងស្រុកនេះបើតាមប្រធានសមាគមសហគ្រិនស្ត្រីកម្ពុជាយល់ថាវាជាចំណុចល្អមួយសម្រាប់ SMEs ក្នុងស្រុកបានស្វែងយល់បន្ថែមអំពីរបៀបនៃការជំរុញការផ្សព្វផ្សាយផលិតផលរបស់ខ្លួនធ្វើយ៉ាងណាឱ្យទទួលបានការចាប់អារម្មណ៍ពី SMEs ក្នុងតំបន់។
ប្រធានសមាគមសហគ្រិនស្ត្រីកម្ពុជា លោកស្រី អេង លីគង់ បានមានប្រសាសន៍ថា « វាជាចំណុចមួយល្អ ហើយក្នុងនាមខ្ញុំជាប្រធានសមាគមសហគ្រិនស្ត្រីកម្ពុជាដែលមានសមាជិកសុទ្ធតែ SMEs ។ ការណែនាំអំពីផលិតផលរបស់ពួកគេនេះ បើសិនយើងចាប់អារម្មណ៍គឺយើងអាចរៀនសូត្រតាមគេធ្វើបទបង្ហាញពីផលិតផលបែបណាឱ្យគេចាប់អារម្មណ៍»។ លោកស្រី បានសង្កត់ធ្ងន់ថា «សព្វថ្ងៃនេះសមាគមសហគ្រិនស្ត្រីកម្ពុជាកំពុងពង្រឹងគុណភាពផលិតផលនិងកំពុងសិក្សាថាយើងមានបរិមាណចំនួនផលិតរបស់យើង ។ យើងកំពុងធ្វើការជាមួយប្រទេសដៃគូផ្សេងៗនៅជុំវិញតំបន់អាស៊ានមិនមែនមានតែឥណ្ឌូណេស៊ីមួយទេ គឺដើម្បីធ្វើការផ្លាស់ប្តូរនាំចេញ នាំចូលផលិតផលរបស់យើងទៅក្រៅប្រទេស»។
បើតាមប្រធានសមាគមសហគ្រិនស្ត្រីកម្ពុជា មកដល់សព្វថ្ងៃនេះផលិតផលរបស់ SMEsក្នុងស្រុកទទួលបានគាំទ្រពីពលរដ្ឋក្នុងស្រុក ហើយពលរដ្ឋសព្វថ្ងៃកំពុងផ្លាស់ប្តូរចង់មកប្រើប្រាស់ផលិត Organic ឬសេរីរាង្គហើយពលរដ្ឋខ្មែរម្នាក់ៗកំពុងស្វែងរកផ្នត់គំនិតនិងការប្រើប្រាស់ផលិតផលមិនប្រើជាតិគីមីមានច្រើន។ដូចនេះសមាគមកំពុងធ្វើការទាំងនេះ ហើយជាការចាប់អារម្មណ៍មួយទៅលើគុណភាពផលិតផលក្នុងស្រុករបស់៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ