រាជធានីភ្នំពេញ ៖ កម្ពុជានឹងបញ្ចប់ គម្រោងសាងសង់ផ្លូវដែកដែលតភ្ចាប់ពីខេត្តបន្ទាយមានជ័យទៅដល់ខេត្តស្រះកែវ នៃប្រទេសថៃនាចុងឆ្នាំនេះ ដើម្បីសម្រួលដល់ផែនការអភិវឌ្ឍន៍តំបន់សេដ្ឋកិច្ច និងបង្កើនទំហំពាណិជ្ជកម្មឆ្លងដែនរវាងប្រទេសទាំងពីរ ។ នេះបើយោងតាមមន្ត្រីទទួលផ្នែកផ្លូវដែកកម្ពុជា ។
លោក លី បូរិន នាយកនៃនាយកដ្ឋានផ្លូវដែកនៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន កម្ពុជា បានប្រាប់កោះសន្តិភាពកាលពីថ្ងៃទី៣១ សីហា ថា កំណាត់ផ្លូវដែកដែលមានចម្ងាយ៤២គីឡូម៉ែត្រពីក្រុងសិរីសោភ័ណ ដល់ក្រុងប៉ោយប៉ែត ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ ត្រូវបានបញ្ចប់ជាស្ថាពរ ។ ដោយឡែក ក្រសួងសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូន បាននិងកំពុងរៀបចំដាក់ឲ្យដេញថ្លៃសាងសង់នូវផ្លូវដែកដែលមានចម្ងាយ៦គីឡូ ម៉ែត្រពីក្រុងប៉ោយប៉ែត ខេត្តបន្ទាយមានជ័យទៅភ្ជាប់នឹងស្ថានីយអារញ្ញប្រាថេតក្នុងខេត្តស្រះកែវរបស់ថៃនាចុងឆ្នាំនេះ ។
លោក លី បូរិន មានប្រសាសន៍បញ្ជាក់ថា ៖ « យើងកំពុងប្រើប្រាស់ថិវិកាជាតិដើម្បីសាងសង់ផ្លូវដែកនៅខេត្តបន្ទាយមានជ័យ ក្នុងនោះក្រសួងហិរញ្ញវត្ថុទម្លាក់លុយឲ្យតែ២០លានដុល្លារទេ យើងសាងសង់បាន៤២គីឡូម៉ែត្រហើយ នៅតែ៦គីឡូម៉ែតទៀតទេ នឹងភ្ជាប់ប្រទេសថៃហើយ » ។
លោក បូរិន មានសុទិដ្ឋិនិយមថា ការដែលមានផ្លូវដែកតភ្ចាប់ពីកម្ពុជាទៅថៃ នឹងសម្រួលដល់ការដឹកជញ្ជូនទំនិញ ដោយមិនមានការកក់ស្ទះ និងមិនចាំបាច់ផ្ទេរទំនិញពីថៃមកកម្ពុជា ។ លោកបន្តថា ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវជាតិគឺកំពុងជួបបញ្ហាប្រឈម ដោយសារតែការដឹកលើសទម្ងន់ បណ្តាលឲ្យផ្លូវជាតិរងការខូតខាត និងចំណាយថិវិកាជាតិច្រើនក្នុងការជួសជុលឡើងវិញ ។
អភិបាលខេត្តបន្ទាយមានជ័យ លោក គោ ស៊ុំសារឿត មានប្រសាសន៍ប្រាប់កោះសន្តិភាពថា ការតភ្ចាប់ផ្លូវដែករវាងប្រទេសកម្ពុជានិងប្រទេសថៃ ពិតជាមានសារសំខាន់ ។ ក្នុងនោះ លោកបានបញ្ជាក់ថា វាជាការតភ្ជាប់ការដឹកជញ្ជូនពីខេត្តបន្ទាយមានជ័យទៅកំពង់ផែទឹកជ្រៅរបស់ប្រទេសថៃ ។
លោកអភិបាលខេត្តមានប្រសាសស៍បញ្ជាក់ថា ៖ « យើងប្រើប្រាស់ផ្លូវដែកបានលឿនដោយបម្រើផលជាច្រើនដល់ការដឹកជញ្ជូនដល់ការនាំចេញបន្ត ពីព្រោះយើងមានតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសមួយចំនួន ហើយផ្លូវដែកនេះ យើងនឹងនាំផលិតផលចេញពីតំបន់សេដ្ឋកិច្ចទៅប្រទេសថៃ និងរោងចក្របន្តទៀត ។ យើងមិនទាន់បានប្រើប្រាស់នូវផ្លូវដែករបស់យើងនៅឡើយទេ ផ្លូវដែករបស់យើងពីក្រុងសិរីសោភ័ណ ទៅប៉ោយប៉ែតក៏មិនទាន់ដំណើរបាន ព្រោះវាដាច់មួយកំណាត់ វានៅសល់៦គីឡូម៉ែត្រទៀត ទើបអាចភ្ជាប់ទៅព្រំដែនថៃបាន » ។
លោកអភិបាលខេត្តបន្តថា ទំនិញដែលនាំចេញទៅថៃមានច្រើនដូចជា ស្រូវ អង្ករ ដំឡូង ពោត សម្លៀកបំពាក់ ស្បែកជើង និងគ្រឿងបន្លាស់រថយន្តជាដើម ដែលយកចេញពីតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេស ។
លោក ស្រី ចន្ធី អ្នកវិភាគសេដ្ឋកិច្ចឯករាជ្យបានមានប្រសាសន៍ថា ការតភ្ចាប់ឡើងវិញនូវផ្លូវដែករវាងប្រទេសថៃនិងកម្ពុជា គឺជារឿងល្អសម្រាប់អ្នកវិនិយោគិន និងសម្រាប់សហគមន៍ ពាណិជ្ជកម្មនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ពីព្រោះវាជាផ្នែកមួយនៃសមាហរណកម្មអាស៊ាន ។
លោកបន្តទៀតថា ផ្លូវដែកនឹងកាត់បន្ថយនូវតម្លៃនៃការដឹកជញ្ជូនបានយ៉ាងសំខាន់។ ច្បាស់ណាស់ វានឹងបង្កើនសកម្មភាពជំនួញនិងទំហំពាណិជ្ជកម្មរវាងកម្ពុជានិងថៃ ។ ប៉ុន្តែ ចាប់តាំងពីកម្ពុជាមិនមានអ្វីច្រើនក្នុងការនាំចេញ លើកលែងតែកសិផលដើមដែលមានប្រភពចេញពីកសិកម្ម ដូចនេះទំនិញកែច្នៃនឹងហូរមកពីប្រទេសថៃវិញ ។
កម្ពុជាប្រហែលជាអាចនាំចេញត្រឹមតែទំនិញវត្ថុធាតុដើម ដែលយកចេញពីកសិកម្មទៅថៃនៅពេលដ៏ខ្លីនេះ រហូតដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មចូលជាធរមាន ។
លោក ស្រី ចន្ធី មានប្រសាសន៍បញ្ជាក់ថា ៖ « ពលករចំណាកស្រុកដែលទៅធ្វើការនូវប្រទេសថៃអាចទទួលយកសេវារថភ្លើងទៅវិញទៅមកពីប្រទេសថៃមកកម្ពុជា ដោយសារតែវាមានតម្លៃថោក ហើយអ្នកទេសចរជាច្រើនឹងមកកាន់កម្ពុជា ពីប្រទេសថៃតាមសេវាកម្មរថភ្លើង នេះគឺជាអ្វីដែលយើងរំពឹងទុកផងដែរ ។ អ្នកទេសចរទាំងអស់នោះ អាចជាជនជាតិថៃ ចិន ម៉ាឡេស៊ី និងភ្ញៀវប៉ែកអឺរ៉ុប » ។
លោកនាយករដ្ឋមន្ត្រីថៃ ប្រាយុទ្ធ ចាន់អូចា បានប្រាប់កាសែតបាងកកប៉ុស្តិ៍ កាលពីសប្តាហ៍ មុនថា ការតភ្ចាប់ផ្លូវដែកនេះនឹងសម្រួលដល់គម្រោងអភិវឌ្ឍន៍តំបន់សេដ្ឋកិច្ច ពិសេសរវាងប្រទេសប្រទេសទាំងពីរ និងផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ច្រើនដល់កំពង់ផែសមុទ្រទឹកជ្រៅ Dawei នាពេលអនាគត ។
លោកនាយករដ្ឋមន្ត្រីថៃ មានប្រសាសន៍បញ្ជាក់ថា ៖ « ប្រទេសថៃកំពុងសម្លឹងមើលនូវការតភ្ចាប់ប្រទេសទាំងពីរតាមរយៈការស្ថាបនាឡើងវិញ ដើម្បីឲ្យដំណើរការនូវផ្លូវដែកតាម រយៈប្រទេសកម្ពុជា និងវៀតណាម » ។
ខណៈពេលនេះ កម្ពុជាគឺកំពុងតែជួសជុលឡើងវិញនូវផ្លូវរថភ្លើងតភ្ចាប់ពីក្រុងសិរីសោភ័ណ ទៅកាន់ក្រុងប៉ោយប៉ែត ។ ការតភ្ជាប់ផ្លូវដែករវាងអារញ្ញប្រាថេត ខេត្តស្រះកែវ និងក្រុងសិរិសោភ័ណ បានផ្អាកនៅកំឡុងឆ្នាំ១៩៧០ ដោយសារជម្លោះផ្ទៃក្នុងនៅប្រទេសកម្ពុជា ។
តាមរបាយការណ៍ពីការិយាល័យពាណិជ្ជកម្មថៃដែលចេញផ្សាយក្នុងឆ្នាំនេះ បង្ហាញថា ទំហំសេដ្ឋកិច្ចជារួមរវាងប្រទេសកម្ពុជានិងថៃមានប្រមាណ៥,១ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ២០១៤ ស្នើនឹង១១ភាគរយ ដោយកើនពីចំនួន៤,៦ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ២០១៣ ។ ក្នុងនោះ ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាទៅប្រទេសថៃកើនឡើងទ្វេដងដែលមានទឹកប្រាក់រហូតដល់២៦១លានដុល្លារក្នុងត្រីមាសទី១ឆ្នាំ២០១៥ កើនពី១៣៤លានដុល្លារក្នុងរយៈពេលដូចគ្នានៅឆ្នាំ២០១៤ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ